Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- آمار عملکرد فولادسازان عمده کشور در سه ماهه نخست امسال حاکي از توليد چهار ميليون و 849 هزار و 802 تن فولاد خام(شمش) دارد که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد 17 درصدي دارد.

گزارش روز دوشنبه خبرنگار اقتصادي ايرنا، جداول آماري سازمان توسعه و نوسازي معادن وصنايع معدني ايران نشان مي دهد پارسال ايران با توليد بيش از 21.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

8 ميليون تن فولاد خام در بين 65 فولاد ساز شاخص جهان رتبه 13 را کسب کرد.
در مدت سه ماهه نخست امسال محصولات فولادي توليدي در مجموع به 2 ميليون و 864 هزار و 91 تن رسيد که از اين رقم سهم ورق گرم مبارکه و سبا در مجموع يک ميليون و 768 هزار و 194 تن بود که نسبت به دوره مشابه پارسال افزايش 17 درصدي دارد.
سهم ذوب آهن اصفهان 568 هزار و 284 تن بود و رشد هشت درصدي در مقايسه با دوره مشابه در سال 96 و بقيه مربوط به فولادسازان آذربايجان، خراسان، فولاد آلياژي، نورد و لوله اهواز، فولاد اکسين و ورق خودرو چهارمحال و بختياري است که نسبت به سه ماهه نخست پارسال رشد 11 درصدي دارد.
** بررسي عملکرد 2 ماهه 97
آمارهاي انجمن توليد کنندگان فولاد ايران نيز نشان مي دهد در 2 ماهه نخست امسال مجموع توليد فولاد خام برابر با چهار ميليون و 258 هزار تن بود که نسبت به رقم سه ميليون و 526 هزار تن عملکرد 2 ماهه ابتدايي 96 رشد 21 درصدي دارد.
کل محصولات فولادي توليدي در مدت 2 ماهه امسال برابر با سه ميليون و 407 هزار تن بود که در مقايسه با دوره مشابه پارسال با رقم سه ميليون و 249 هزار تن افزايش پنج درصدي را ثبت کرد.
همچنين ميزان واردات محصولات فولادي در اين مدت به رقم 187 هزار تن رسيد و در مقايسه با عملکرد دوره مشابه سال پيش (351 هزار تن) کاهش 47 درصدي دارد.
واردات فولاد خام نيز در اين مدت پنج هزار تن ثبت شد و در مقايسه با رقم 6 هزار تن 2 ماهه پارسال، افت 17 درصدي دارد.
صادرات محصولات فولادي نيز در اين مدت به 413 هزار تن رسيد که نسبت به مدت مشابه پارسال (180 هزار تن)، 129 درصد رشد را ثبت کرد.
علاوه براين در مدت يادشده يک ميليون و 214 هزار تن فولاد خام صادر شد که نسبت به 2 ماهه نخست پارسال(يک ميليون و 84 هزار تن) 12 درصد افزايش نشان مي دهد.
** هدف سال 97
براساس اين آمارها، هدفگذاري امسال براي توليد فولاد خام، رشد هشت تا 10 درصدي تعيين شده است. پارسال ميزان توليد فولاد خام به بيش از 21 ميليون و 800 هزار تن رسيد و براي امسال پيش بيني شده به رقم 24 ميليون تن برسد.
علاوه براين پارسال صادرات زنجيره فولاد بيش از هشت ميليون تن اعلام شد و امسال با مشکلات بين المللي انتظار نمي رود بيش از پنج تا 10 درصد افزايش صادرات تحقق يابد.
** سند چشم انداز نقشه راه فولاد
سند چشم انداز 1404 که براساس آن دستيابي به ظرفيت 55 ميليون تن فولاد خام پيش بيني شده است در واقع نقشه راه در بخش فولادسازي کشور محسوب مي شود.
برپايه اين سند، ميزان فولاد مصرفي کشور حدود 30 تا 35 ميليون تن برآورد شده و بقيه توانمندي و توليد اين بخش بايد رهسپار بازارهاي صادراتي شود.
ايران چنانچه در افق چشم انداز 1404 به ظرفيت پيش بيني شده دست يابد، جايگاه خود را به عنوان هفتمين فولاد ساز جهان ارتقا خواهد بخشيد.
به گزارش ايرنا، انجمن جهاني فولاد اعلام کرد که ايران در دوره پنج ماهه 2018 (11 دي 96 تا 10 خرداد 97) در بين 66 کشور توليدکننده فولاد به جايگاه يازدهم تکيه زد و چين صدرنشين توليد اين فلز راهبردي است.
پيش از اين، انجمن جهاني فولاد از توليد هشت ميليون و 127 هزارتن فولاد خام در دوره چهارماهه نخست 2018 توسط ايران خبر داده بود که نسبت به دوره مشابه پارسال(6 ميليون و 369 هزار تن) افزايش 27.6 درصدي داشت.
وزارت صنعت، معدن و تجارت خردادماه امسال اعلام کرد که ظرفيت توليد زنجيره فولاد کشور تا پيش از سال 1392 حدود 120 ميليون تن بود و شرايط بسيار نامتوازني داشت، اما با مجموعه اقدام هاي انجام شده در دولت هاي يازدهم و دوازدهم، امروز به 200 ميليون تن در سال رسيده است.
اقتصام ** 1559 ** 2023
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۴۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلجی: بانی اصلی تورم ۶۰ درصدی مدعی تورم شده است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در نشست شورای اداری استان ایلام اظهارکرد: هیچ میدانی مانند غزه رسواکننده مدعیان حقوق بشر نیست. دامنه لشکرکشی و سرکوب به نفع رژیم صهیونسیتی امروز به دانشگاه‌ها و مراکز علمی اروپا و آمریکا رسیده است.

وی افزود: آرایش رسانه‌ای دشمن سال‌ها است تغییر کرده و حالت آفندی گرفته و یک شکلی گرفته که نه تنها به نقاط ضعف که به نقاط قوت هم حمله می‌کند؛  به عنوان مثال اربعین برای ما یک نقطه قوت و صحنه بی نظیر است که به همین هم حمله می‌کنند. یک جنگ نفس‌گیر در روایت سازی داریم و درگیر جنگ مدیریت پیام و روایت درست هستیم.

خلجی در واکنش به ادعا‌های مطرح شده مسئولان دولت قبل مبنی بر اینکه تورم در این دولت فعلی طی ۸۰ سال گذشته نظیر نداشته است، تأکید کرد: فراموش نکنیم سه سال پیش که دولت تحویل گرفته شد، روزانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ تا فوتی کرونایی داشتیم، مدارس و بازار‌ها و دانشگاه‌ها تعطیل بود و چشم‌انداز روشنی وجود نداشت. تورم هم ۶۰ درصد بود. حالا بانی اصلی تورم ۶۰ درصدی، مدعی شده و می‌گوید با تورمی روبرو هستیم در ۸۰ سال گذشته نظیر نداشته است، در حالی‌که شما در واقع یک زمین سوخته تحویل دولت بعدی دادید که آواربرداری از آن، سال‌ها طول می‌کشد.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت ادامه داد: امروز پس از حدود دو سال و نیم، تورم ۶۰ درصدی ابتدای دولت به زیر ۴۰ درصد رسیده و در فروردین ماه وارد کانال ۳۰ درصد شد آن هم در اوج فشار‌های تحمیلی علیه کشور و شرایط خاص سیاسی و امنیتی منطقه و جهان.

وی افزود: دولتی شما تحویل دادید که تا بالاترین سطوح آن بوی نفوذ می‌آمد، نه تنها ارتباط دولت با مردم قطع بود بلکه حتی وزیران و مدیران ارشد هم نمی‌توانستند رئیس جمهور را ببیند، اما امروز رئیس جمهور بین مردم است.

خلجی همچنین گفت: در بخش زیرساخت با مشکلاتی مانند قطعی برق و عدم فروش نفت مواجه بودیم به نحوی که خودشان می‌گفتند اگر کسی ۲۰۰ هزار بشکه نفت فروخت آن را وزیر نفت می‌کنیم، اما امروز حدود یک میلیون و پانصد هزار بشکه نفت می‌فروشیم.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت بیان کرد: قطع ارتباطات خارجی، دامن زدن به حاکمیت دو گانه، رشد تولید نزدیک صفر درصد در دهه ۹۰ را فراموش نکرده‌ایم.

وی در پایان اظهارداشت: امسال رشد تولید بعد از دو سال بالای ۶ درصد بود که البته باید به ۸ درصد برسد، در حوزه مسکن، تولید مسکن منفی بود که امسال به مثبت ۳ و ۴ رسیده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کسب رتبه اول اداره کل راهداری و حمل و نقل در زمینه درآمد طی پارسال
  • افزایش هفت درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • افزایش ۷ درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • 3 کارخانه تولید سیم مفتول بزرگ ایران (به همراه راهنمای استعلام قیمت)
  • دیوان عدالت اداری پارسال ۱۶۶ مصوبه شوراهای کشور را باطل کرد
  • خلجی: بانی اصلی تورم ۶۰ درصدی مدعی تورم شده است
  • افزایش ۱۸ درصدی تولید پتروشیمی ارومیه در ۱۴۰۲
  • کاگران فولاد اکسین در ابتدای سال شعار "جهش تولید" را محقق کردند / شروع طوفانی اکسین در سال ۱۴۰۳ آغاز مسیر موفقیت است
  • ◄ افزایش 15 درصدی تلفات رانندگی + سند
  • تاکید بر حمایت از کارگران سمنان تا سهم ۴۰ درصدی دانش‌آموختگان از اشتغالزایی