Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر حسین رضایی زاده روز دوشنبه در نشست خبری تشکیل بنیاد طب ایرانی، افزود: اساسنامه بنیاد طب ایرانی مبتنی بر بند ۱۲ سیاست های کلی سلامت است که از سوی رهبری ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: بر اساس این بند از سیاست های کلی سلامت، موضوع احیاء طب ایرانی مورد توجه و تاکید قرار گرفته و گام اول، توجه به اصلاح سبک زندگی و پرداختن به آموزش های خودمراقبتی مبتنی بر طب ایرانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضایی زاده با عنوان این مطلب که ترویج و آموزش اصلاح سبک زندگی در کشور متولی ندارد، افزود: هدف طب ایرانی، ساماندهی این مقوله است. زیرا، روش در پیش گرفته شده برای اصلاح سبک زندگی، جذابیتی برای کودکان ندارد. از همین رو، ما تلاش خواهیم کرد که در این حوزه، بر اساس نیازهای جامعه فعالیت کنیم.

رئیس دانشکده طب ایرانی، همچنین با انتقاد از اینکه در موضوع پژوهش و آموزش طب ایرانی نیز چندان موفق عمل نکرده ایم، ادامه داد: سیاست های بنیاد طب ایرانی همسو با برنامه ها و اهداف وزارت بهداشت خواهد بود و تلاش خواهیم کرد از موازی کاری جلوگیری شود.

رضایی زاده در ارتباط با مخالفت وزارت بهداشت با عطاری ها، گفت: وزارت بهداشت با اصل وجود عطاری ها مخالف نیست، بلکه با عملکرد برخی از عطاری ها که در امر تشخیص و درمان و نسخه نویسی دخالت می کنند، مخالف است.

وی از عطاری ها به عنوان محلی برای عرضه گیاهان دارویی شناسنامه دار نام برد و افزود: متاسفانه در برخی از عطاری ها، فرآورده ها و داروهای گیاهی عرضه می شود که اصالتا مجوز ندارند.

رضایی زاده از برگزاری دوره های آموزشی برای عطاری ها خبر داد و گفت: در این دوره های آموزشی، تلاش می کنیم سطح سواد علمی و دانش طب سنتی عطاری ها را ارتقاء دهیم.

کد خبر 4348364 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: طب ایرانی عطاری وزارت بهداشت وزارت بهداشت تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو کمیسیون بهداشت و درمان دارو پرستار آلزایمر سرطان چاقی دیابت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران سازمان نظام پرستاری دندانپزشکی سید حسن هاشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۴۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر افزایش یافت

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شمار شهدای نوار غزه از هفتم اکتبر سال ۲۰۲۳ میلادی تاکنون، به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته، دشمن صهیونیستی سه مورد جنایت علیه ساکنان این منطقه انجام داد که بر اثر آن ۲۶ نفر شهید و ۵۱ نفر نیز مجروح شدند.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین افزود: در نتیجه حملات مستمر ارتش رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه، از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون ۳۴ هزار و ۶۵۴ فلسطینی شهید و ۷۷ هزار و ۹۰۸ نفر نیز مجروح شدند.

پس از گذشت ۲۰۸ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم اسرائیل طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۰۸ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، شکست دهد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • رویداد ملی بازی آرا، کمک به صنعت تولید بازی در کشور
  • تصمیم نهایی وزارت کار درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳/ تغییر دستمزد کارگران جدی شد؟
  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • آیا قانون افزایش ظرفیت پزشکی متوقف می‌شود؟
  • تخلف زیر گوش وزارت بهداشت / داروخانه‌ها دیگر کاره‌ای نیستند+فیلم
  • تخلف زیر گوش وزارت بهداشت/داروخانه‌ها دیگر کاره‌ای نیستند+فیلم
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر افزایش یافت
  • اعلام آمار جدید قربانیان جنگ غزه
  • ۳ دهه خدمت در مناطق محروم / بازنشستگی که خوشایند نیست