Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای اسلامی استان با معاون استاندار کردستان مطرح شد که فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی کردستان پاسخگوی دغدغه‌های شوراها و حل مشکلات مردم نیستند. ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶ استانها کردستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای اسلامی استان و روسای شوراهای اسلامی شهرستان‌ها تابعه با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در حالی شامگاه یکشنبه در سالن شهدای دولت استانداری کردستان برگزار شد که شوراها از بی‌توجهی فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی به دغدغه‌های آنان و عدم دسترسی به این آقایان مدیر برای پیگیری و حل مشکلات مردم، که اگر مسئولیتی به آنها سپرده شده، به‌خاطر مردم است، به‌شدت گله‌مند بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"دورنگی و ناکارآمدی" برخی مدیران مانع توسعه کردستان است

خلیل عزیزی عضو شورای شهر کامیاران در این جلسه اظهار داشت: گرچه پس از 9 ماه فرصت دیدار با مسئولان استانی پیدا کردیم اما این فرصت را غنیمت می‌دانیم و امیدواریم که برگزاری این جلسات منتج به نتیجه و سبب حل مشکلات مردم شود.

وی با اشاره به وضعیت استان گفت: سئوال اینجاست چرا پس از گذشت 40 سال، هنوز به آن اهدف مورد نظر برای توسعه نرسیده‌ایم.

عضو شورای شهر کامیاران با بیان اینکه عدم هماهنگی و کارشناسی بانک‌ها با سرمایه‌گذاران یکی از معضلات موجود در کردستان است، تصریح کرد: ای کاش خود استاندار و معاون استاندار کردستان درخواست 5، 10 و 20 میلیون تومان تسهیلات داشتند و به بانک‌ها مراجعه می‌کردند و بعد می‌دانستند که بانک‌ها چطور با سرمایه‌گذاران و کسانی که قصد اشتغال‌زایی دارند، برخورد می‌کنند.

وی اضافه کرد: از مسئولان استان عاجزانه درخواست داریم که این معضل موجود در بانک‌ها برطرف شود تا مردمانی که از روستاها برای 10 میلیون تومان به بانک‌ها مراجعه می‌کنند، علاف نشوند.

عزیری افزود: فرد روستایی به ما مراجعه کرده و با ارائه مدارک و مستندات برای دریافت 10 میلیون تومان، 4 میلیون تومان دنبال آن خرج کرده است، آیا با این وضعیت استان توسعه پیدا می‌کند و به‌خاطر همین است که هرسال 10 تا 15 درصد مردمان روستاها به شهرها مهاجرت می‌کنند.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از مشکلات و موانع توسعه استان "دورنگی و ناکارآمدی" برخی از مسئولان است که سرمایه‌گذاران را از سرمایه‌گذاری پشیمان می‌کنند و آمار و ارقامی که اعلام می‌کنند، صحت ندارد.

عضو شورای شهر کامیاران گفت: از معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان درخواست داریم مدیران ناکارآمد و مدیرانی که عرضه تصمیم‌گیری را ندارند حذف و از صحنه مدیرتی خارج شوند و به جای آنها از ظرفیت نیروی انسانی توانمند استفاده شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه مسئولان به جایگاه شوراها باوری ندارند، بیان کرد: به جرأت اعلام می‌کنم که 80 درصد از شوراها پس از گذشت 9 ماه هنوز جلسه تشکیل نداده‌اند و سئوال اینجاست علت این بی‌‌باوری چیست.

عضو شورای شهر کامیاران خاطر نشان کرد: از لحاظ مالی توجهی به شورای بخش شهرستان‌ها نمی‌شود، پس از گذشت 9 ماه هنوز کارت شناسایی برای ما صادر نشده است، برخی از ادارات به‌خاطر انتقادات و اظهارات مطرح شده شوراها را تهدید می‌کنند در صورتیکه باید شوراها آزاد و بتوانند مشکلات مردم را راحت بیان کنند و راهکار ارائه بدهند.

وی ادامه داد: اگر مدیران استان ترسو نیستند چرا از انتقاد شوراها عاجز هستند، عیب نیست از شوراها به‌خاطر بیان مشکلات و درد مردم شکایت شود.

عزیری افزود: از معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان درخواست داریم که فرمانداران شهرستان‌ها را توجیه و از ظرفیت و نظرات شوراهای شهر و روستا توجه کنند، بسیار عیب است که شوراها را به کمیته برنامه‌ریزی دعوت نمی‌کنند در صورتیکه ما از روستاها و مشکلات مردم خبر داریم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر توسعه حوزه‌های علوم دینی اظهار کرد: در کامیاران زمینی را برای حوزه علمیه در نظر گرفته‌اند، که پس از گذشت 15 سال هنوز اعتبارات خاصی برای اتمام آن اختصاص پیدا نمی‌کند.

عضو شورای شهر کامیاران با تاکید بر ایجاد درآمد پایدار در شهرداری‌ها، گفت: شهرداری‌ها به حیات خلوت عده‌ای از مدیران تبدیل شده است و به‌عنوان نمونه در شهرداری کامیاران ماهانه 520 میلیون تومان حقوق پرسنل پرداخت می‌کند در صورتیکه 2.5 درصد از پرسنل اداری این شهرداری تحصیلات مرتبط با شهرسازی دارند و باید تدبیری برای این مشکل اندیشیده شود.

فاصله فرمانداران با مردم و شوراها کم شود؛ اگر دیدار با فرمانداران مقدور نیست حداقل پاسخگوی تلفن‌هایشان باشند!

عزیزی عضو شورای شهر سقز در ادامه اظهار داشت: درخواست داریم "دروه‌های آموزشی کوتاه‌مدت سواد رسانه‌ای" برای اعضای شوراهای شهر و روستای استان برگزار شود چارکه به‌عنوان نمانیدگان مردم، قطعاً مورد نقد خود مردم قرار می‌گیریم و باید توان و نحوه پاسخ‌گویی را بلد باشیم.

وی با تاکید بر حفظ و توجه بیشتر به جایگاه شورا گفت: متأسفانه در جلسات کمیته‌ برنامه‌ریزی استان و شهرستان‌ها نماینده‌ای نداریم، مشت آهنین با شورا صحبت کردن پاسخ‌گو نیست، اظهاراتی مبنی بر سلب عضویت کردن اعضای شورا قطعاً کارساز نیست و تعریف و تمجید کردن هم کارساز نیست،

عضو شورای شهر سقز با بیان اینکه هدف از برگزاری این جلسه توسعه استان است، تصریح کرد: استفاده و توجه به ظرفیت نیروهای انسانی فرهیخته، شایسته، کارآمد و توانمند و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل سبب توسعه کردستان می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل کردستان با استان‌های دیگر کشور فاصله داریم و با این سرعت کُند به اهداف مورد نظر نمی‌رسیم.

عزیزی افزود: از معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان درخواست داریم که دغدغه ما را به فرمانداران شهرستان‌ها و معاونین استاندار کردستان منعکس کند که دسترسی به آنها آسان‌ شود، اگر دیدار با آنها مقدور نیست حداقل پاسخگوی تلفن‌هایشان باشند! چراکه راه‌ ارتباطی و دسترسی برای پیگیری مشکلات مردم سخت است.

پروژه‌های نیمه‌تمام دهگلان به مخروبه تبدیل شده است

رئیس شورای شهر دهگلان نیز در این جلسه با بیان اینکه شهرستان‌ها دامن‌گیر مشکلات زیادی هستند، اظهار داشت: آنقدر مشکل و گرفتاری داریم نمی‌دانیم از کجا دردها را بیان کنیم.

چیمن حسامی افزود: امیدواریم این مشکلات سبب حل مشکلات مردم شود چراکه مردم گرفتار و از وضعیت نامناسب معیشتی رنج می‌برند.

وی گفت: در شهرستان دهگلان طرح‌های ملی کلنگ‌زنی و احداث شد اما آنقدر اعتبارات به این پروژه‌ها اختصاص پیدا نکرد به مخروبه تبدیل شده است، در جاده ساحلی این شهر سنگ‌چینی کرده‌ام اما به‌دلیل تمام نشدن این پروژه سنگ‌ها از بین رفته و درخواست داریم اگر طرح‌های ملی احداث می‌شود حداقل برای اتمام آن اهتمای جدی داشته باشید.

رئیس شورای شهر دهگلان با بیان اینکه هیچ یارانه قیری به شهرداری پرداخت نشده است، تصریح کرد: بسیاری از کوچه و خیابان‌های این شهر آسفالت نیستند و مردم بامشکل مواجه‌اند، اگر واقعاً شهرداری‌ها را به حال خود رها کرده‌اید اعلام کنید و دولت قصد حمایتی را هم دارد، عملی کند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه نظارتی بر بازارها وجود ندارد، اضافه گرد: سئوال اینجاست قیمت گوجه‌فرنگی چه ربطی به افزایش نرخ دلار دارد، اکثر مغازه‌داران و فروشندگان علناً احتکار می‌کنند و وضعیت بازار نابسامان است.

حسامی با بیان اینکه اکثر چاه آب‌های دهگلان خشک و دشت‌ها دچار فرورفتگی شده‌اند، افزود: درخواست داریم فکری به حال این مشکلات موجود شود، از معادن سنگ این شهرستان فقط گرد و غبار عاید مردم می‌شود و هیچ سودی به مردم نمی‌رسد.

رئیس شورای شهر دهگلان گفت: متأسفانه کارخانجان این شهرستان درصد بسیار کمی از جوانان بومی منطقه را به‌کارگیری می‌کنند، در صورتیکه بایستی 70 درصد از نیروهای بومی به‌کارگیری شود؛ 800 درخواست شغل از جوانان فارغ‌التحصیل دهگلانی داریم که روی میزهای شهردای بلاتکلیف مانده است.

انتهای پیام/م

R7848/P1486/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۴۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکلات تولیدکنندگان، نیازمندهمکاری تمام دستگاه های اجرایی در سطح ملی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حمزه حورسی در نشست رفع موانع تولید با فعالان اقتصادی منطقه آزاد ماکو افزود: تدوین مقررات برای سرژمین اصلی در وزارتخانه ها بدون استثنا قائل شدن مناطق آزاد باعث بروز مشکل شده و رعایت این قوانین در مناطق آزاد برای تولیدکنندگان فشار زیادتری را تحمیل کرده است.

وی افزود:‌ مناطق آزاد در دنیا موتور پیشران اقتصاد هستند، چون فعالیت های تولیدی و خدماتی در این مناطق با استفاده از مزیت های قانونی کمتر از قلمرو گمرکی کشور کم هزینه تر و محصولات تولیدی رقابتی تر هستند.

این مسئول با تایید صحبت های تولیدکنندگان در خصوص اجرایی نشدن قانون ماده ۶۵ اضافه کرد: مناطق آزاد الگوی به کارگیری روش ها و مدل های جدید مدیریتی باید باشند و تولید کنندگان و فعالان اقتصادی این مناطق فارغ از دیوانسالاری قلمرو گمرکی کشور بایستی مسائل و مشکلاتشان به فوریت حل و فصل شده و صدور پروانه و ثبت شرکت و کل فرآیند دریافت مجوز سرمایه گذاری در حداقل زمان ممکن به انجام برسد.

این جلسه در شهرک صنعتی ماکو طی بازدید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد برگزار شد.

 

دیگر خبرها

  • برنامه مدون اقتصادی همدان منطبق با تحقق شعار سال تکلیف شد
  • رفع مشکلات تولیدکنندگان، نیازمندهمکاری تمام دستگاه های اجرایی در سطح ملی است
  • شعار سال باید در ابعاد مختلف تحقق یابد
  • بهروری و سرمایه گذاری در سال جدید در دستور کار دستگاه‌های استان باشد
  • بسیاری از مشکلات اقتصادی ناشی از ضعف‌های فرهنگی است
  • اهتمام مدیران برای اتمام طرح‌های نیمه تمام شهرستان آستارا
  • مدیران ناکارآمد مصداق بارز خیانت به نظام و مردم هستند
  • ضرورت آمادگی دستگاه‌های اجرایی گچساران برای برگزاری اجلاسیه شهدای ارتش کهگیلویه و بویراحمد
  • مانده ۱۲۸۰ میلیارد تومانی اعتبارات تملک دارایی‌های خراسان جنوبی
  • ادامه فعالیت میز خدمت ۲ روز در هفته در شهرستان‌های بوشهر