Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-19@21:12:44 GMT

آخرین‌وضعیت ساخت ساختمان‌پلاسکو

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۹۴۹۷۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو، اظهار کرد: به روند احداث ساختمان پلاسکو جدید خیلی نقد داریم، چندی پیش یکی از مدیران بنیاد مستضعفان می‌گفت باید کمیسیون عمران برای یک ساختمان جلسه بگذارد. گفتیم وقتی این ساختمان تخریب شد اکثر مسئولان سه قوه و برخی مسئولان رده بالای ممکلت از آن بازدید کردند که این نشاندهند اهمیت این سازه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تصریح کرد: همچنان 18 ماه از تخریب درگیر تهیه یک نقشه برای اجرای ساختمان جدید پلاسکو هستیم،. جالب است که فعلا بدون نقشه گودبرداری را انجام داده ‌اند نقشه ساختمان تهیه نشده است.

وی بیان کرد: در تهران صدها ساختمان شبیه پلاسکو داریم که با وقوع یک زلزله  امکان تخریب وجود دارد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: وقتی 18 ماه از حادثه آتش‌سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو می‌گذرد، با وجود این همه حساسیت به وجود آمده اما هنوز نقشه‌ای برای ساختمان جدید پلاسکو طراحی نشده است.

رضایی کوچی تاکید کرد: بسیار متاسف شدم بابت عدم ارائه نقشه.

وی با بیان این‌که بنیاد مستضعفان هنوز نقشه‌ای به شهرداری ارائه نکرده است، گفت: فعلا نقشه گودیرداری و خاک‌برداری ساختمان جدید پلاسکو را شهرداری تایید کرده و قرار است در 15 طبقه نقشه این سازه تهیه شود.

وی یادآور شد: قول داده‌اند نقشه‌ها را سریع آماده کنند و شهرداری نیز آنرا تایید کند تاکار عمرانی شروع و 2 سال آینده ساختمان ساخته شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس پیش‌تیر نیز با یادآوری این‌که چند هفته آوربرداری این ساختمان طول کشید،‌ اظهار کرد:‌ این مسئله نشان داد که ما در بحث مدیریت بحران خیلی ضعیف عمل کرده‌ و تجربه‌ای در این رابطه نداشته‌ایم و آزمون و خطا کرده‌ایم.

رضایی کوچی ادامه داد: در بحث آوربرداری اطلاعات کافی نداشتیم این‌که چگونه این کار را با توجه به شبکه‌های آب، برق،‌فاضلاب و ... انجام دهیم. از سوی دیگر این تجربه مستندسازی نکرده‌ایم تا برای اتفاقات احتمالی بعدی از آن استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: هزاران نفر در ساختمان پلاسکو اشتغال داشتند که 18 ماه است آنها را رها کرده‌ایم.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۴۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه استعمار، ایجاد اسرائیل بزرگ

به گزارش خبرنگار جماران، امام خمینی در نوزدهم مهر سال 51(1) مطابق با سوم رمضان 1392 به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان در پیامی خطاب به عموم مسلمین و دولت های اسلامی و عربی به مصیبت های جانگداز فلسطین اشاره کرده است. ایشان تاکید کرده اند که هدف دولت های استعمارگر در ایجاد رژیم صهیونیستی تنها به اشغال فلسطین  ختم نمی شود بلکه اگر به آنها فرصت داده شود، همه کشورهای اسلامی به این سرنوشت دچار می شوند. بخش هایی از پیام امام در ادامه مطلب آمده است:

 

‌‌" این فلسطین که اکنون در رأس مصیبت هاست؛ این اختلاف کلمه و‌‎ ‎‌سرسپردگی های بعضی از سران ممالک اسلامی که با داشتن منابع طبیعی سرشار و ذخایر‌‎ ‎‌گرانبها و جمعیت هفتصد میلیونی نتوانسته اند دست استعمار و صهیونیسم را از بلاد‌‎ ‎‌اسلامی قطع کرده و به نفوذ ایادی آن پایان بخشند؛ این هواهای نفسانیه و دست نشاندگی‌‎ ‎‌بعضی دوَل عربی است که موجب شده جمعیت صد میلیونی عرب نتوانند فلسطین را از‌‎ ‎‌چنگال اسرائیل برهانند.‌

‌‌     باید بدانند که مقصود دوَل بزرگ استعمار از ایجاد اسرائیل، تنها اشغال فلسطین‌‎ ‎‌نیست؛ بلکه اگر به آنان فرصت داده شود، تمام کشورهای عربی ـ العیاذبالله ـ به سرنوشت‌‎ ‎‌فلسطین دچار خواهند شد. اکنون که گروهی از مردان فداکار فلسطین به منظور تعیین‌‎ ‎‌سرنوشت خویش ، به دست خویش ـ که همانا آزادی فلسطین است ـ بر ضد مشتی‌‎ ‎‌غاصب متجاوز قیام مردانه کرده اند و به جان ، برای رهایی اراضی مغصوبه و سرزمین های‌‎ ‎‌اشغال شده کوشش می کنند، می بینیم که عمال استعمار، دیروز با آنان در اردن چه‌‎ ‎‌کردند‌‎‌ و امروز در لبنان چه می کنند. تبلیغات و دسایس سوء و همه جانبه در کار است؛‌‎ ‎‌دست های ناپاک اذناب استعمار به فعالیت مشغول است که طوایف مسلمین را از این گروه‌‎ ‎‌فداکار جدا کند، و آنان را از مراکز حساس سوق الجیشی ـ که امکان عملیات و ضربه زدن‌‎ ‎‌به قوای غاصب اسرائیل از آنجا میسر است ـ بیرون براند.‌

‌‌     آیا با این وضع، مسلمین و دوَل کشورهای اسلامی در مقابل خداوند تعالی در مقابل‌‎ ‎‌عقل و وجدان، تکلیفی ندارند؟ مردان فداکار فلسطین به دست عمال استعمار در‌‎ ‎‎‌کشورهای مستعمره کوبیده شوند و اینها ساکت نشینند یا دامن به این مقصد کثیف زنند؟‌‎ ‎‌آیا دوَل عربی و سکنۀ مسلمانِ این ممالک نمی دانند که با شکست این گروه، سایر‌‎ ‎‌کشورهای عربی از شرّ این غاصب خبیث آسوده نخواهند ماند؟‌

‌‌     اکنون بر عموم مسلمین و دوَل کشورهای اسلامی، و خصوصْ بر دوَل عربی، لازم‌‎ ‎‌است برای حفظ استقلال خود، از این گروه مجاهد نگهداری کنند و به آنان کمک‌‎ ‎‌نمایند، و از رساندن اسلحه و آذوقه به آنان دریغ نورزند؛ و بر فداییان مجاهد لازم است‌‎ ‎‌با توکل به خدای متعال و تمسک به قرآن کریم، از کوشش در این راه مقدس دریغ‌‎ ‎‌ننمایند و سردی های بعضی عناصر موجب سردی آنها نشود، و نیز  اکیداً  لازم است در هر‌‎ ‎‌نقطه ای هستند با اهالی آنجا خوش رفتاری کنند و به وظایف اخوت ایمانی عمل نمایند.‌

‌‌     از مسلمین بیدار و آگاه و خصوصْ بندگان خالص خداوند و علمای اعلام امیدوارم‌‎ ‎‌که در این ایام متبرکه برای رهایی مسلمین از چنگال خبیث اجانب دعا کنند، و در مجامع‌‎ ‎‌شهر مبارک رمضان و دیگر اجتماعات بزرگ اسلامی مانند اجتماع جمعه و مراسم حج‌‎ ‎‌حقایق را به گوش عموم مسلمین برسانند و پیروان قرآن را به وحدت کلمه و تشریک‌‎ ‎‌مساعی، برای آزادی فلسطین و حل مشکلات خانمانسوزی که گریبانگیر ملت اسلام‌‎ ‎‌است، دعوت نمایند.‌

‌‌     از خداوند متعال مسئلت می نمایم که دست اجانب را از بلاد مسلمین قطع فرماید. «انّه‌‎ ‎‌سمیعٌ مجیب».‌"

 

صحیفه امام؛ ج 2، ص 458-460

1. در صحیفۀ نور (دورۀ 22 جلدی)، ذیل تاریخ 19 / 8 / 51 درج شده است: در حالی که پیام به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان صادر شده و تاریخ مندرج در نسخۀ خطی سوم رمضان المبارک 1392 (19 / 7 / 51) است. ولی در صحیفۀ  نور (دورۀ جدید) تاریخ اصلاح شده. ضمناً متن مندرج در صحیفۀ نور با متن نسخۀ خطی که تصویر آن در کتاب  نهضت امام خمینی، ج3، ص 822 درج شده، مغایرت های فراوانی دارد. احتمالاً علت تفاوت ها آن است که صحیفۀ نور  از ترجمۀ فارسی متن عربی استفاده کرده است.

 

 

دیگر خبرها

  • تذکر به برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در مساله حجاب
  • جزییات ادامه ساخت بزرگراه یادگار امام در غرب تهران | ۴۲ ملک معارض این ساختمان تعیین تکلیف شدند
  • برخی مسئولان به دلیل کار‌های بی‌قاعده در حوزه حجاب تذکر گرفتند
  • برخی مسؤولان به دلیل کارهای بی‌قاعده در حوزه حجاب تذکر گرفتند
  • تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان مازندران
  • اولین مزد ۱۴۰۳ کارگران چقدر است؟ | نقشه افزایش دستمزد در سال جدید
  • نقشه استعمار، ایجاد اسرائیل بزرگ
  • فرآیند مهارت‌آموزی در مهدیشهر با عنایت اعتباری دولت سیزدهم تکمیل می‌شود
  • برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی قزوین رونمایی می‌شود
  • کمای سیاستی بازار مسکن