Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@05:26:41 GMT

نگرانی از تشدید شکنجه زندانیان زن در بحرین

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۹۵۰۷۷

نگرانی از تشدید شکنجه زندانیان زن در بحرین

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری البحرین الیوم؛ برخی منابع خبری از تشدید سیاست‌های انتقام‌جویانه علیه زنان دربند زندان شهرک «عیسی» در بحرین خبر دادند و اعلام کردند که مریم البردولی، مسئول این زندان، متولی اصلی این سیاست‌های انتقام‌جویانه است. 

پایگاه اطلاع‌رسانی جریان اسلامی «الوفاء» بحرین در این زمینه نوشت: «اقدامات انتقامجویانه علیه زنان زندانی به حد بالایی از بدرفتاری و وحشی‌گری رسیده است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این جریان انقلابی بحرین ضمن حمایت از کمپین‌های رسانه‌ای به منظور اعلام همبستگی با زندانیان زن و افشای نقش مریم البرودلی، معروف به جلاد زندان زنان در شکنجه زنان دربند زندان شهرک عیسی، اعلام کرد: آنچه برای زندانیان زن بحرینی در این زندان اتفاق می‌افتد، بیانگر ماهیت جنایتکارانه این گروه است که از تمام ارزش‌های عربی و اسلامی به دور است.

وی در ادامه تصریح کرد: این سیاست‌ها، ملت بحرین را بر پافشاری بر انتخاب خود در ساقط کردن گروه حاکم و تحت پیگردقراردادن همه سران و افراد وابسته به آن و در رأس آنها حمد عیسی، پادشاه بحرین مصرتر می‌کند.

یادآوری می‌شود، فعالان رسانه‌ای هفته گذشته، راه‌اندازی کمپینی با عنوان «جلاد مریم البرودلی» به دلیل دست‌داشتن مستقیم وی در شکنجه زنان بحرینی را خواستار شدند.

اقدامات انتقامجویانه علیه زنان دربند زندان شهرک «عیسی» به دلیل مطالبه آنها نسبت به حقوق طبیعی خود در زندان و افشای جنایات مسئولین زندان علیه آن‌ها صورت می‌گیرد.

مریم البردولی، جلاد و مسئول زندان زنان در شهرک عیسی بحرین، زنان سیاسی دربند حکومت بحرین را تهدید کرد به دلیل افشای اخباری مبنی بر بدرفتاری با آنان در زندان به رسانه‌ها و مطبوعات، مجازات سختی علیه آن‌ها در پیش خواهند داشت.

گزارش‌های خبری حاکی از آن است که زنان زندانی بیش از یک هفته در معرض بازرسی‌های سخت، مصادره وسایل شخصی، ممانعت از مشارکت در کارگاه‌های داخل زندان، جاسوسی و توطئه علیه آن‌ها و حتی مصادره لباس‌های شخصی قرار دارند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا بین الملل زنان زندانی بحرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۵۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۱۷۰ میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان

امیر طهماسبی گفت: با فرهنگ‌سازی لازم و جلب مشارکت پرسنل کادر و وظیفه جمعی یگان حفاظت زندان‌های تابعه استان در ماه مبارک رمضان پیرامون کمک به جشن‌های گلریزان در مرکز استان و شهرستان و همچنین مشارکت در پویش سهم من ۴۰، برابر اعلام یگان‌های تابعه، بیش از ۱۷۰ میلیون تومان کمک توسط این نیرو‌ها جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد، جمع‌آوری و به حساب ستاد دیه استان واریز شده است.

از ابتدای سال جاری تاکنون چندین نوبت برنامه‌های جمع‌آوری و آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در قالب پویش‌های سهم من ۴۰، نذر رهایی بسیج و همچنین جشن گلریزان در استان فارس برگزار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • کمک ۱۷۰ میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان
  • (ویدئو) غافلگیری زندانیان هنگام فرار از تونل حفر شده در زندان
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • کشف بقایای زنان شکنجه شده به شیوه «مافیا‌های ایتالیایی»
  • (تصاویر) شکنجه تکان‌دهنده زنان به شیوه «مافیا‌های ایتالیایی»
  • کشف بقایای زنان شکنجه و خفه شده‌ به شیوه «مافیاهای ایتالیایی» در مراسم قربانی ۶ هزار سال پیش
  • هزینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گرمسار چقدر است
  • استفاده از پابندالکترونیکی برای زندانیان خوزستان۲۱درصدافزایش یافت
  • افزایش ۳۳ درصدی استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان در البرز
  • رشد ۲۱ درصدی استفاده از پابند الکترونیکی برای زندانیان در خوزستان