Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه دولتی کره شمالی امروز(دوشنبه) گزارش کرد، این کشور قصد دارد ماه آینده میلادی با نزدیک شدن به موعد هفتادمین سالگرد تاسیس حکومت این کشور، یک عفو عمومی برای زندانیان اعلام کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد، این فرمان عفو قرار است شامل کسانی شود که "مرتکب جرم علیه کشور و مردم آن" شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشخص نیست این عفو شامل چه کسانی خواهد شد.

براساس این گزارش این فرمان عفو به مناسبت سالگرد تاسیس حکومت کره شمالی مصادف با 9 سپتامبر صادر شده و زمان اجرای آن از اول اوت خواهد بود.

بر همین اساس دولت و دیگر سازمان‌های مربوطه در کره شمالی قرار است تدابیری را اتخاذ کنند تا زندانیان آزاد شده قادر به بازگشت به زندگی عادی شوند.

خبرگزاری دولتی کره شمالی عنوان کرد: کادر مرکزی مجمع عالی خلق کره شمالی در این زمینه در تاریخ 12 ژوئیه یک حکم را تصویب کرده است.

آخرین باری که کره شمالی یک فرمان عفو عمومی برای زندانیان این کشور اعلام کرد مربوط به سال 2015 و هفتادمین سالگرد آزادی شبه جزیره کره از اشغال حکومت استعماری ژاپن و تاسیس حزب کارگران کره بوده است.

در سال 2012 نیز کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به مناسبت صدمین سالگرد تولد کیم ایل سونگ، پدربزرگ خود و بنیانگذار کره شمالی و هفتادمین سالگرد تولد پدر خودش یعنی کیم جونگ ایل یک فرمان عفو برای زندانیان صادر کردند.

به نظر می‌رسد این فرمان جدید عفو هدفش تقویت اتحاد اجتماعی با استفاده از مناسبت سالگرد تاسیس کره شمالی و افزایش وفاداری مردم به رهبر این کشور همزمان با تغییر وضعیت بعد از مذاکرات رهبران آمریکا و کره شمالی باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۵۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متوسط برداشت زعفران در هر هکتار ۳.۲ کیلو است

غلامرضا میری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: پیگیری‌ها برای رفع موانع صادراتی همچنان ادامه دارد، اما تاکنون پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

او با بیان اینکه با بی توجهی به رفع موانع صادرکنندگان قاچاق رونق پیدا می‌کند، افزود: در شرایط کنونی با قاچاق زعفران، صادرکنندگان تنها نظاره گر از دست دادن بازار‌های هدف هستند، درحالیکه با رفع موانع پیش روی صادرکنندگان، قاچاق صرفه اقتصادی ندارد.

میری ادامه داد: طی ۱۰ تا ۱۵ ساله گذشته کشور‌هایی که اقدام به کشت زعفران کردند، بی تردید با پیاز‌های قاچاق شده از کشور ما این اقدام را انجام داده‌اند که با استمرار این روند، جایگاه بزرگترین تولیدکننده زعفران در دنیا در معرض خطر خواهد بود.

نایب رئیس شورای ملی زعفران با بیان اینکه زعفران ایرانی به اسم دیگر کشور‌ها صادر می‌شود، افزود: علی رغم آنکه افغانستان کمتر از ۲۰ تن زعفران تولید می‌کند، اما حدود ۷۰ تن صادرات دارد و از طرفی حجم بالایی زعفران به این کشور صادر می‌شود که این امر نشان می‌دهد زعفران تولیدی پس از بسته بندی مجدد به بازار‌های هدف صادر می‌شود.

به گفته او، براساس آمار صادرات زعفران در سال گذشته نسبت به ۱۴۰۱ کاهشی بوده، درحالیکه مصرف زعفران در دنیا تغییری نداشته است. همچنین طبق رصد‌های صورت گرفته ماهانه ۱۰ تن زعفران به آن سوی مرز‌ها قاچاق می‌شود که با رفع موانع صادراتی، این میزان به صادرات رسمی افزوده می‌شود.

نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: هم اکنون متوسط برداشت زعفران در هکتار ۳.۲ کیلو است، درحالیکه ۲۰ تا ۳۰ سال گذشته متوسط برداشت ۶ کیلو بود که با ورود تکنولوژی به بخش بایدمتوسط برداشت را به ۷ تا ۸ کیلو برسانیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • مرکبات مازندران در سبد صادراتی ۱۶ کشور جهان
  • وزیر جنگ اسرائیل فرمان حمله نظامی گسترده را صادر کرد
  • مرکبات مازندران به ۱۶ کشور جهان صادر شد
  • برق هیچ چاه مجاز دارای اضافه برداشت در خراسان شمالی شارژ نمی شود
  • (ویدئو) گرامیداشت سالگرد تولد رهبر کره شمالی
  • متوسط برداشت زعفران در هر هکتار ۳.۲ کیلو است
  • ۷ هزار و ۵۵۲ رای جایگزین حبس در کرمان صادر شده است
  • طرح انتقال آب‌های زیرزمینی خراسان شمالی چهار هزار میلیارد ریال اعتبار گرفت
  • تأکید رهبر کره شمالی بر توسعه روابط پایدار با چین
  • تأکید رهبر کره شمالی بر توسعه روابط پایدار و بلندمدت با چین