Web Analytics Made Easy - Statcounter

زندگی > سلامت - همشهری آنلاین:
درحالی که داشتن نگرش مثبت در زندگی فواید متعددی دارد، اما نتایج تحقیق اخیر نشان می‌دهد هیجانات مثبت می‌تواند در مقابله با سرطان هم موثر باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، محققان دریافتند رابطه عمیقی بین وضعیت روحی و روانی بیمار و میزان زنده ماندنش بعد از سرطان وجود دارد. این مطالعه بر روی موش‌ها با بررسی نقش سیستم پاداش مغز در مقابله با تومورها انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته محققان، «با درنظر گرفتن نقش محوری سیستم پاداش مغز در بروز هیجانات و احساسات مثبت، این یافته‌ها مکانیسم فیزیولوژیکی را نشان می‌دهند که وضعیت آن می‌تواند بر ایمنی ضدتومور و روند پیشرفت سرطان تاثیر گذارد.»

طبق این مطالعه، برخی زیرمجموعه‌های سلول ایمنی نظیر «سلول‌های سرکوبگر مشتق شده از میلوئید» (MDSC) با توقف واکنش ایمنی ضدتومور و از طریق ایجاد یک محیط مطلوب برای تومور از رشد تومور پشتیبانی می‌کند. MDSC یکی از تنظیم کننده‌های فعالیت سیستم ایمنی در بدن است.

در این مطالعه، محققان به طورمصنوعی سیستم ایمنی در مغز موش‌های دارای تومور را با افزایش میزان دوپامین تحریک کردند؛ دوپامین یک انتقال دهنده عصبی است که به تنظیم احساسات لذت بخش و خوشایند کمک می‌کند.

سپس آنها یک واکنش توسط سیستم ایمنی موش‌ها را شناسایی کردند که با کاهش در فعالیت MDSCها همراه بود. بعد از ۱۴ روز درمان مداوم، محققان متوجه ۵۰ درصد کاهش در اندازه تومورها شدند.

با توجه به این نتایج، محققان تاکید می‌کنند بیماران مبتلا به سرطان باید با مثبت اندیشی به مقابله با سرطان کمک کنند.

در همین زمینه: کشف داروی جلوگیری از حرکت سلول‌های سرطانی شناسایی ۱۰ نوع سرطان تنها با یک آزمایش درمان وخیم‌ترین نوع تومور مغزی با کمک نانوکپسول‌های چربی کشت ریزتومورها برای مقابله با سرطان بیماری‌های مزمن ریسک ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهند نوشیدن چای داغ ابتلا به سرطان را دوبرابر می‌کند افزایش خطر ابتلا به سرطان در مردان شایع‌ترین علائم پنهان سرطان در زنان که نادیده گرفته می‌شود تشخیص هشت سرطان با یک آزمایش ساده خون

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۵۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژگی‌های یک بشقاب غذای سالم

آزیتا حکمت دوست، در برنامه ضربان شبکه سلامت سیما، با ذکر این مطلب که سیستم ایمنی بدن، ما را در مقابل عوامل بیماری‌زایی مانند ویروس‌ها و باکتری‌ها، محافظت می‌کند، افزود: در صورت رعایت یک رژیم غذایی متعادل که شامل همه گروه‌های مواد غذایی باشد، (البته همراه با خواب کافی، نبود استرس‌های طولانی مدت و تحرک کافی) سیستم ایمنی بدن می‌تواند بخوبی وظایف خود را انجام دهد.

به گزارش سلامت نیوز، وی در پاسخ به این سوال که آیا برای دریافت ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن، نیازمند دریافت مکمل‌ها هستیم، گفت: اکثر مواد غذایی مورد نیاز بدن، از طریق تغذیه روزانه تأمین می‌شود، حتی ویتامین D نیز با قرار گرفتن پوست در معرض نور خورشید، توسط بدن تولید می‌شود. با این همه در بعضی از موارد استفاده از مکمل‌ها به افراد توصیه می‌شود. برای مثال، فردی که نمی‌تواند به مقدار کافی نور خورشید دریافت کند، مادر بارداری که کمبود آهن دارد، یا مادری که قصد بارداری دارد، که نیاز به مصرف قرص اسید فولیک دارد.

حکمت دوست به توصیف یک بشقاب غذای سالم و متعادل پرداخت و گفت: در یک بشقاب غذایی سالم، باید از ۶ تا ۱۰ واحد گروه غلات استفاده شود. (هر واحد غلات، ۳۰ گرم است) همچنین توصیه می‌شود که نصف غلات مورد استفاده، حتماً سبوس دار باشد. (برای مثال، جو کامل، گندم کامل، گندم با سبوس و برنج قهوه‌ای)

وی ادامه داد: یک چهارم دیگر از بشقاب غذای سالم، متشکل از سبزیجات متنوع است، سبزیجات زرد رنگ سرشار از بتاکاروتن و سبزیجات سبز رنگ سرشار از فولات‌ها هستند.

حکمت دوست افزود: گروه بعدی روغن‌ها هستند. روغن زیتون، روغن کلزا و روغن کانولا، از منابع غنی امگا ۳ هستند که می‌تواند در پیشگیری از التهاب در بدن، نقش مؤثری داشته باشند. امگا ۳ همچنین در حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن نقش مهمی ایفا می‌کند. این روغن‌ها از منابع سرشار از ویتامین E نیز هستند، که یکی از مهم‌ترین مواد مورد نیاز سیستم ایمنی بدن است.

وی ادامه داد: گروه بعدی بشقاب غذایی سالم، لبنیات و گروه‌های پروتئینی هستند، مانند شیر و انواع دیگر لبنیات، و همچنین شامل انواع گروه‌های پروتئین حیوانی (انواع گوشت‌ها، تخم مرغ) می‌شوند.

این متخصص تغذیه ادامه داد: آنزیم لاکتاز، مسئول تجزبه قند شیر (لاکتوز) است که در بعضی افراد این آنزیم از ۲ سالگی سن فرد، از بین می‌رود و فرد در صورت مصرف شیر، دچار نفخ و دل پیچه می‌شود. بعضی دیگر از افراد نیز به شیر گاو آلرژی دارند.

وی به افرادی که نمی‌توانند لبنیات مصرف کنند، توصیه کرد: که زیر نظر پزشک، مکمل کلسیم مصرف کنند.

حکمت دوست یادآور شد: اگر می‌خواهید سیستم ایمنی سالمی داشته باشید، اول از همه باید بشقاب غذایی سالم را فراموش نکنید، وی ادامه داد: سیستم ایمنی بدن ما به ویتامین C (که در میوه‌ها و سبزیجات تازه یافت می‌شود)، ویتامین‌های گروه B (موجود در غلات پروتئینی)، پروتئین (موجود در انواع گوشت مرغ، ماهی و لبنیات) و همچنین روی و سلنیوم (موجود در آجیل‌ها) نیاز دارد.

دیگر خبرها

  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است
  • میکرو بمب‌افکن برای مقابله با تومور سرطانی ساخته شد
  • مغز پولدار‌ها دیرتر پیر می‌شود؟
  • مغز پولدار‌ها دیرتر پیر می‌شود
  • واکسن سرطان همراه با ایمونوتراپی تومورهای کبد را کوچک می کند
  • دانشمندان واکسنی ساخته‌اند که می‌تواند با هر گونه سویه ویروسی مبارزه کند
  • ویژگی‌های یک بشقاب غذای سالم
  • تشخیص زودهنگام سرطان سینه با دستاورد محققان ایرانی
  • پیشگویی رفتار افراد با هوش مصنوعی