Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@03:08:59 GMT

938 معلول در روستاهای البرز شناسایی شد

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۹۵۵۶۹

938 معلول در روستاهای البرز شناسایی شد

کرج -ایرنا- معاون توانبخشی بهزیستی استان البرز گفت: دراجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه تاکنون 938 معلول در روستاهای این استان شناسایی شده است.

شیوا اکبری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 179 روستا دراستان البرز مشمول اجرای این طرح قرار گرفته اند که جمعیتی معادل 117هزار و 965 نفر را درخود جای داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: اولویت بهزیستی در حمایت ازاین معلولان در روستاها اشتغالزایی برای آنان است که این مهم با اجرای طرح های مختلف و همکاری با دستگاه های اجرایی دنبال می شود.
اکبری گفت: تامین وسایل توانبخشی مناسب سازی منزل معلولان و تشویق شوراهای اسلامی روستایی ،دهیاری ها برای مناسب سازی اطراف منازل این معلولان از دیگر اقدامات پیش بینی شده برای معلولان روستایی دراجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه است.
وی خاطرنشان کرد: مناسب سازی یکی از اهداف حوزه توانبخشی که به منظور سهولت در رفت و آمد معلولان است و با تعامل شهرداری و دستگاه های خدمت رسان این طرح نیز در حوزه شهری در دست اجرا قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: اولویت دراجرای طرح های مناسب سازی مراکز پرتردد شهری است.
دراستان البرز حدود 30هزار معلول زیر پوشش بهزیستی این استان هستند.
8029/ 6155

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي معلول روستايي البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۵۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژگی پل های جدید عابر پیاده تهران | این پل ها در کدام نقاط شهر نصب می شوند؟

به گزارش همشهری آنلاین، پل های عابر پیاده با هدف تسهیل عبور و مرور اقشار خاص مانند سالمندان و معلولان و ... مکانیزه (برقی) شدند. ایجاد هر نوع اختلال در فعال بودن این پل ها رفت و آمد گروه های هدف را با مشکل مواجه می‌کند. به گفته سید محمد آقامیری حدود ۵۴۰ عرشه پل مکانیزه در تهران وجود دارد که ۷۰ تا ۸۰ درصد قابل استفاده هستند و مابقی (۲۰ تا ۳۰ درصد) خراب یا از رده خارج شده اند.

او در ادامه به نسل جدید پل های عابر پیاده هم اشاره و عنوان کرد: «۶۰ دستگاه پل عابرپیاده با پله های جدید به زودی در اماکن و نقاط خاص مانند مراکز درمانی، درمانگاهها ، بیمارستان ها و.. مراکز پر تردد شهر نصب می شوند.»

آقامیری با بیان این که پل‌های جدید برخی دارای پله‌ها گام (ارتفاع پله ها کمتر از ۱۰ سانتی متر است) و تعدادی هم به رمپ با شیب ۸ درصد (شیب ملایم) مجهز هستند، تاکید کرد: «با نصب و تجهیز پل‌های عابر پیاده جدید عبور و مرور شهروندان به ویژه افراد سالمند، معلولان، ویلچری ها و مادران همراه با کالسکه بهتر و راحت‌تر می شود.

کد خبر 846898 منبع: ایرنا برچسب‌ها شهردارى تهران تهران عابر پیاده

دیگر خبرها

  • شناسایی ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور
  • ساخت مسکن برای بیش از ۱۴ هزار خانواده دارای ۲ معلول به بالا در کشور
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • ویژگی پل های جدید عابر پیاده تهران | این پل ها در کدام نقاط شهر نصب می شوند؟
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فرسوده در بویین زهرا
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فروسوده در بویین زهرا
  • توزیع بیش از ۸ میلیارد ریال فطریه میان مددجویان بهزیستی البرز
  • تکریم فرزندان مستقل بهزیستی در البرز
  • فرهنگ‌سازی در حوزه حجاب همراه با برخورد قهری نتیجه عکس می‌دهد
  • آغاز ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال در استان البرز از دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳