Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-19@11:41:01 GMT

جام جهانی 2018؛ جامِ ضربات ایستگاهی

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۹۵۵۷۸

جام جهانی 2018؛ جامِ ضربات ایستگاهی

شاگردان دیدیه دشان بر سکوی نخست ایستادند اما قهرمانی خروس ها تمام آن چیزی نبود که فوتبال دوستان در جام جهانی دیدند.

به گزارش "ورزش سه"، جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه با تمام شیرینی ها و تلخی هایش به سر آمد و مردم جهان شاهد رقابت هایی جذاب، دیدنی، حساس و با کیفیتی درتمام زمینه هایش بودند. سرانجام تیم مستحکم، منظم، منسجم و سازمان یافته فرانسه که از ساختاری قوی برخوردار بود و بیشتر از آنکه برستاره هایش متکی باشد، بر پایه کار تیمی استوار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدون کمترین نوسان ممکن به قهرمانی دست یافت تا دومین عنوان جهانی تاریخ فوتبال ملی خود را جشن بگیرد.

 

* خروس ها با این قهرمانی در کنار تیم های ملی اروگوئه و آرژانتین درکسب عناوین جهانی قرار گرفتند. فرانسویان ازخطوط تیمی متوازنی برخوردار بودند و نیمکتی قدرتمند دراختیار داشتند. همدلی و صمیمیت در ارکان این تیم موج می زد و گل ها بیشتر نیمکت نشینان را به هوا می پراند تا بازیکنان درون زمین را. دشان، تیمی ساخته بود که انگیزه را از نیمکت به زمین تزریق می کرد. او و همکارانش با حفظ اسکلت اصلی تیم یورو۲۰۱۶ و اضافه کردن چندین بازیکن جوان جویای نام، تیمی جوان اما درعین حال پخته و متعادل را روانه روسیه کردند و مزد زحمات را نیز گرفتند.

 

* آنها به معنی واقعی کلمه، تیم بودند و ازهمه تیم تر. خط دفاعی و دفاع تیمی و مثلث خط میانی فرانسه متشکل از کانته، پوگبا و‌گریزمان راز موفقیت آنها دراین رقابت ها بود. وظایفی که دشان دراین رقابت ها از گریزمان  خواسته بود، بسیار فراتر از ویژگی های فنی و وظایفی بود که سیمیونه در اتلتیکو مادرید به او‌ محول می کرد و گریزمان نیز جواب اعتماد دشان را داد. گریژمان نقش یک پلی میکر جلو‌ زمین را برخلاف پوگبا که چنین نقشی را در زمین خودی بازی می کرد، ایفا می کرد.

 

* امباپه در همین نزدیکی ها، عناوین تکراری را از مسی و رونالدو خواهد ربود و به دو قطبی بهترین بازیکن جهان، پایان خواهد داد.او‌درتورنمنت فوق العاده بود. سرعتش هرخط دفاعی را زمین گیر کرده بود.

 

* کروات ها دراین رقابت ها، کاری کردند کارستان. آنها فوتبالی جذاب، زیبا و با طراوتی را به نمایش گذاشتند و چشم ها را خیره کردند و جهان‌ را به تحسین وا داشتند. خط میانی فوق العاده و شاداب آنها، به رهبری لوکا مودریچ، راز موفقیت و شادابی شان بود. کروات ها بیشترین دقایق بازی را نسبت کلیه تیم هایی که در این رقابت ها حاضر بودند داشتند. همین امر می تواند یکی عوامل اساسی باختشان  در بازی فینال باشد، زیرا در بازی نهایی، بازیکنان کرواسی تا حدود زیادی از نظر جسمانی و بدنی کم آورده بودند و شادابی گذشته را نداشتند، هرچند تا آخرین دقایق بازی جنگیدند. کروات ها به شایستگی راهی فینال شدند هرچند نتوانستند ازپس فرانسه ای برآیند که تیم های بزرگی را برای رسیدن به قهرمانی قربانی کرده بود. آنها براستی سزاوار تمجید و ستایش اند. اما حریفِ تیم سازمان یافته واستخوان دار فرانسه نشدند.

 

* فرانسوی ها برای این رقابت ها، استراتژی مناسبی را طراحی کرده بودند و در تمامی دیدارها، آن را مو به مو اجرا کردند تا به هدف نهایی خود که کسب عنوان قهرمانی که  قله فوتبال جهان است، دست یافتند.

 

* این جام جهانی را باید جام‌ شروع مجددها و ضربات متنوع ایستگاهی نامید. درجام جهانی روسیه ۱۶۹گل به ثمر رسید‌، که ۶۸ گل آن از ضربات متنوع ایستگاهی بدست آمد. این همه تعداد گل نشان از فوتبال تهاجمی دراین رقابت ها دارد.

 

* لوکا مودریچ با  ۶۹۴دقیقه بیشترین بازی را در این رقابت انجام داد. دراین تورنمنت فوتبال مالکانه، نتوانست انتظارات هواداران این سبک را برآورده سازد. تیم هایی مانند: اسپانیا، آلمان، آرژانتین، مکزیک و پرو که ازاین سبک استفاده می کردند، در این جام جهانی ره به جایی نبردند. آنچه‌ ازاین جام جهانی برای فوتبال جهان به ارث رسید انتقال بین فازها یا سرعت انتقال بود. گرچه سبک کرواسی را بیشتر کارشناسان سبکی خاص و به نوعی مالکانه می دانند. فرانسه، بلژیک، اروگوئه و... نمونه هایی از سبک‌ سرعت انتقال تیمی بین فازها بودند.

 

* به جز بازی دانمارک - فرانسه، تمامی دیدارها، شاهد رویش گلها، درون دروازه ها بود. آلمان مدافع عنوان قهرمانی حذف شده ی زودهنگام جام بود که جای تعجب نداشت (البته عوامل مختلفی در حذف این تیم وجود دارد که ازحوصله این بحث خارج است) زیرا سابقا نیز در همین نزدیکی، تیم های ملی مدافع قهرمانی مانند: اسپانیا درسال ۲۰۱۴،ایتالیا درسال۲۰۱۰، فرانسه درسال۲۰۰۲، گرفتار چنین مهلکه ای شده بودند.


*تیم ملی بلژیک، تلفیقی از کار بی نقص تیمی، سرعت خارق العاده انتقال و ستاره ها بود. دی بروین، هازارد، ویتسل، مونیه، خط دفاع سه نفره و کورتووا و مربی بزرگی چون، مارتینز، درمتن موفقیت آن قرار داشتند. این تیم را در رقابت های یورو ۲۰۲۰ درذهن بسپارید.

 

* انگلیس نوید بخش تیمی جوان و آینده داری را می دهد. ازآنها در یورو ۲۰۲۰بسیار خواهیم شنید. شاگردان گرت ساوتگیت مربی خوشفکر انگلستان بیشتر از کمی تجربه ضربه خوردند، آنها طراح وباریساز ماهری را دراختیار نداشتند تا نبض و ضرب آهنگ بازی را در دست داشته باشد. پس ازسالیان دراز انگیزه و میل به پیروزی زیادی را در نزد بازیکنان انگلیس مشاهده کردیم. ساوتگیت باید درتیم ملی انگلیس ازسیستمی استفاده کند که بازیکنانش آن را بیشتر و بهتر در لیگ جزیره تجربه کرده باشند تا راحت تر بتوانند آن را در زمین پیاده واجرایی کنند. تیم ملی هرکشور،آیینه تمام نمای لیگ داخلی آن کشور است، مگر اینکه فوتبال آن کشور در رده های پایه کار علمی واصولی انجام نداده باشد.

 

* برزیل را بیشتر اروپایی دیدیم تا ذات وکنه فوتبال سرزمین سامبا. اگر برزیل جام‌جهانی ۲۰۱۸ با برزیل  سال های ،۲۰۰۲، ۱۹۷۰،۱۹۸۲،۱۹۸۶، مقاسیه کنیم براحتی به تفاوت های این تیم و آن شکل فوتبال، پی خواهیم برد. برزیل باید بدنبال پیدا کردن هویتش باشد، هرچند به تیمی باخت که فوق العاده بود(بلژیک). نیمار نتوانست همانند مسی، رونالدو، اوزیل نجات بخش تیمش باشد. زیرا ستاره ها همیشه منجی نیستند، مگر درچهار چوب کار تیمی.


 
* آرژانتین به حواشی، رختکن و مربی سایه اش باخت. آنها انسجام تیمی درون و بیرون زمین را ازدست داده بودند. سمپائولی سردرگم و آشفته حال، تا آخرین دیدارش هنوز ترکیب اصلی اش را نشناخته بود. آنها باسلام و صلوات ازمسیر نیجریه گام به یک هشتم گذاشتند. باخت۶-۱ به اسپانیا و ۳-۱ به نیجریه در بازی های تدارکاتی، آنها را ازخواب غفلت بیدار نکرد که نکرد تا رویاهای مسی نقش برآب شوند

 

امیدوارم ازاین رقابت های جذاب، آموزشی، پربار و فنی که قطعا به ارتقا فوتبال در سراسر جهان کمک شایانی کرده است، استفاده لازم را برده باشیم تا ازاین مدرسه فوتبال جهانی در راستای دانش افزایی خود بهره کافی را ببریم.

 

امین یزدانی

جام جهانی 2018 (روسیه)

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: جام جهانی 2018 روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۵۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون جالبی در فوتبال که نمی‌دانستید!

 تیم‌های فوتبال لیل و استون‌ویلا شب گذشته (پنجشنبه) در دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ کنفرانس اروپا به مصاف هم رفتند که این بازی پس از جدالی ۱۲۰ دقیقه‌ای با برتری ۲ بر یک لیل همراه شد، اما با توجه به تساوی ۳-۳ دو تیم در مجموع دو دیدار رفت و برگشت، بازی به ضربات پنالتی رفت و در آنجا این استون‌ویلا بود که با برتری ۴ بر ۳ جواز حضور در مرحله بعد را به دست آورد.

در این بازی، اما اتفاقی افتاد که برای برخی از هواداران این پرسش به وجود آمد که چرا امیلیانو مارتینس دروازه‌بان آرژانتینی استون‌ویلا با وجود دریافت دو کارت زرد، یکی در دقیقه ۳۹ به خاطر وقت‌تلف کردن و دیگری به خاطر تحریک هواداران لیل در جریان ضربات پنالتی از زمین بازی اخراج نشد؟

قانون کمتر شناخته شده‌ای وجود دارد که پاسخ این پرسش را می‌دهد. قانون مورد نظر می‌گوید که کارت‌های زرد یک بازی با شروع ضربات پنالتی صفر می‌شوند و این بدین معناست که مارتینس با وجود دریافت کارت زرد دوم، می‌توانست در ادامه ضربات پنالتی در درون دروازه استون‌ویلا بماند.

استون‌ویلا که از سال ۱۹۸۲ اولین حضور خود در مرحله نیمه‌نهایی یک رقابت اروپایی را تجربه می‌کند، باید با المپیاکوس یونان مصاف کند که فنرباغچه را از دور رقابت‌ها حذف کرد.

دیگر خبرها

  • عجیب و آشفته‌ مثل لیگ برتر ایران
  • قانون جالبی در فوتبال که نمی‌دانستید!
  • درخشان: واژه نمی خواهند قهرمان شویم، بچگانه است
  • سرمربی تیم فوتبال رئال مادرید: این تنها راهی بود که می‌ توانستیم صعود کنیم
  • اعتراف ناجی رئال: مودریچ در پنالتی‌ها کمکم کرد!
  • بازگشت روماریو به فوتبال در 58 سالگی؛ اسطوره برزیلی با پسرش هم تیمی شد!
  • قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا با حمایت همراه اول
  • تنها بازیکن رئال که رنگ پیروزی در اتحاد را دیده!
  • (عکس) بالاخره سردار آزمون در رم آفتابی شد
  • خانم‌گل فوتبال زنان ایران طرفدار چه تیمی است؟!