Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@09:16:26 GMT

مدیریت غلط ریشه اصلی مشکلات کشور است نه نقدینگی

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۹۵۵۸۶

مدیریت غلط ریشه اصلی مشکلات کشور است نه نقدینگی

یک اقتصاددان با بیان این که تلاطم در بازار ارز و سکه متاثر از اشتباه در تصمیم گیری، مدیریت و سیاست گذاری است گفت: این موضوع قبل از اینکه به نقدینگی ربط پیدا کند به تصمیماتی مربوط می شود که برخی از حوزه ها را بی جهت شیرین می کنند. ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹ اقتصادی اقتصاد ایران پول | ارز | بانک نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد خوش چهره افزود: اگر اقتصاد مملکت از رکود خارج شود نقدینگی موجود در جامعه برای فعالیت های اقتصادی کافی نبوده چرا که یکی از مشکلات بیشتر واحدهای تولیدی کمبود نقدینگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین اظهارداشت: کار آفرینان امروز برای اجرای طرح های اشتغال زایی در جامعه با چالش عدم دسترسی به منابع مالی روبه رو هستند.

این اقتصاددان در پاسخ به اظهار نظر برخی ها که می گویند «نقدینگی مشکل اصلی اقتصاد کشور است»، گفت: چنین باور و جهت گیری یک اشتباه استراتژیک است.

وی در ادامه افزود: نقدینگی جامعه باید با یک سازو کار دقیق و اصولی به سمت بخش های مولد جامعه هدایت شود تا ضمن اشتغال افزایی موجب رشد اقتصادی، پویایی تولید، رونق صادرات، ارزآوری و موارد از این دست گردد.

وی گفت: محدودیت منابع یکی از موانع بر سر راه تولید صنعتی، کارگاهی، کشاورزی و غیره در کشور است.

خوش چهره اظهارداشت: تلاطم در بازار ارز و سکه ناشی از هجوم نقدینگی سرگردان در جامعه نیست بلکه متاثر از اشتباه در تصمیم گیری، مدیریت و سیاست گذاری است.

وی گفت: مسئولان با تصمیم های نامناسب و همینطور عدم ثبات در تصمیمات، مردم را برای ورود به یک حوزه از اقتصاد مانند ارز، سکه و موارد مشابه تشویق می کنند ولی وقتی یک جریان خفته مالی در جامعه بیدار می شود از پس مدیریت آن برنمی آیند.

این اقتصاددان با تصریح مجدد مبنی بر اینکه مشکل اصلی خود نقدینگی در جامعه نیست، اظهارداشت: درست است که افرادی به سبب کاهش ارزش پول ملی دارایی و ثروت خود را فروخته و به ارز و سکه تبدیل می کنند تا ارزش این اموال و دارایی حفظ شود اما این موضوع قبل از اینکه به نقدینگی ربط پیدا کند به تصمیماتی مربوط می شود که برخی از حوزه ها را بی جهت شیرین می کنند.

انتهای پیام/

R1012122/P1012122/S7,77,79/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۵۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است

حسین ایثارگر روز یکشنبه در حاشیه بازدید از هنرستان طالقانی و شماری از دیگر مدارس شهر ششتمد، گفت: یکی از الزامات توسعه، مهارت آموزی است و توجه به این مقوله، زمینه رشد تولید و اشتغال پایدار را در جامعه فراهم کرده و از نگرانی های جامعه در مسیر ایجاد اشتغال برای نسل جوان می کاهد.

وی با بیان اینکه یکی از مسیرهای پیشرفت کشور توجه به مهارت است، اظهار کرد: لازم است در کنار توجه به مباحث علمی و تئوری، آموزش های مهارتی و نیازمحور نیز مورد توجه آموزش و پرورش و دانش آموزان قرار گیرد.

فرماندار ششتمد گفت: در کنار رشته های نظری، باید هدایت دانش آموزان به رشته های مهارتی و تولیدی نیز مورد توجه قرار گیرد تا بخشی از نیاز بازار کار به نیروی انسانی از این طریق تامین شود.

ایثارگر افزود: ایجاد برخی واحدهای صنعتی در حوزه فرآوری معدنی و صنایع دیگر در شهرستان ششتمد در دست انجام است که تربیت نیروی کار ماهر در این حوزه ها می تواند مورد توجه قرار گیرد.

وی با تشکر از تلاش های جامعه فرهنگی، افزود: معلمان با تربیت نسل آینده در مسیر آگاهی و روشنی بخشی جامعه و توسعه و بالندگی کشور ایفای نقش می کنند.

شهرستان ششتمد در ۲۵۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد، چهار هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز دارد که در ۹۱ واحد آموزشی تحصیل می کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • مردمی‌سازی منابع طبیعی با توجه به طبیعت، اقتصاد و امور اجتماعی
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • ضرورت مدیریت مگس میوه در باغات مرکبات و سیاه ریشه
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • آحاد مردم در نظارت و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • ریشه پیوند دانشگاه با صنعت و جامعه در نمایش علم توسط دانشگاه است
  • توان علمی دانشگاه فردوسی مشهد باید به حل مشکلات کمک کند
  • رویکرد ایدئولوژیک دولت رییسی، ریشه ادامه چالش‌های اقتصادی
  • کارگران نقش ویژه‌ای در اعتلای اقتصاد و تولید کشور دارند