Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان - ایرنا - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: افزایش ارتباطات فرهنگی و اقتصادی با کشورهای منطقه نظیر هندوستان در اولویت این استان است.

به گزارش ایرنا سید دانیال محبی روز دوشنبه در دیدار کنسول هندوستان در زاهدان با وی در دفتر استاندار اظهار داشت: در شرایط کنونی توسعه مبادلات اقتصادی دو جانبه بین کشورها فرصت مناسبی برای برون رفت از مشکلات منطقه ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه باید از ظرفیت ها به عنوان فرصت بهره گرفت، تاکید کرد: تلاش ها برای استفاده منطقی، برنامه ریزی شده و موثر از قابلیت ها و ظرفیت ها و توانمندیها باید افزایش یابد.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اجرای طرح های مهم و اقتصادی کلان در این استان نظیر راه آهن، گاز و انرژی های نو گفت: با اتمام این طرح ها در آینده نزدیک کشورهای منطقه می توانند از مزایای آنها بهره مند شوند.
محبی بر توسعه گردشگری و مبادلات فنی و مهندسی میان سیستان و بلوچستان و هندوستان تاکید کرد.
وی با بیان اینکه تلاش داریم از ظرفیت های مشترک بهتر، موثرتر و مناسب تر استفاده شود گفت: شرایط آب هوایی سیستان و بلوچستان به گونه ای است که از آن می توان به عنوان یک هندوستان کوچک در کشت انواع محصولات کشاورزی یاد کرد.
استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: می توان از ظرفیت کشت قاره ای در بستر سواحل مکران بیشترین و بهترین بهره را در افزایش مبادلات گرفت.
کنسول هندوستان در زاهدان نیز در این نشست با اراه گزارشی از فعالیتهای انجام شده توسط این کنسولگری گفت: 543 فقره ویزا در سال2017صادر شد که 456 ویزای آن توریستی، 42 ویزا دانشجویی و بقیه تجاری بوده است.
جاکارت پراتاب سینگ افزود: تمام تلاش این کنسولگری بر همکاری با متقاضیان سفر به هندوستان معطوف شده تا خاطره خوشی را از مردم کشور ما به یاد داشته باشند.
وی از راه اندازی بانک پاسارگاد در بمبئی خبر داد و افزود: با راه اندازی این بانک بزودی کمک های خوبی برای افزایش تبادلات اقتصادی در دوران تحریم میان 2 کشور برداشته خواهد شد.
کنسول هندوستان در زاهدان با اشاره به سفر معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به هندوستان که فردا انجام خواهد شد، این سفر را گام مهمی در افزایش ارتباطات منطقه دانست.
وی از آغازبکار صدور الکترونیکی ویزا به هندوستان خبر داد و افزود: از این پس افراد می توانند از طریق اینترنت نسبت به درخواست صدور ویزا به صورت الکترونیک اقدام کنند.
استان سیستان و بلوچستان به سبب موقعیت جغرافیایی و همسایگی با چند کشور از طریق مرز زمینی و دریایی از جایگاه خاصی برای کشورهای همسایه برخوردار است بگونه ای که هم اینک کنسولگری های هندوستان، افغانستان و پاکستان با استقرار در شهر زاهدان مرکز این استان فعالیت دارند.
این استان بیش از 1100 کیلومتر مرز زمینی با افغانستان و پاکستان و افزون بر 310 کیلومتر مرز دریایی در دریای عمان دارد.
7316 **6081

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ايران هندوستان ديدار با استاندار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۵۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر مسیر پرواز مسیر تهران زاهدان مشهد بعلت شرایط نامساعد جوی

روابط عمومی اداره کل فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد: پرواز کاسپین۶۹۸۶ از نوع MD۸۲ تهران زاهدان مشهدساعت ۱۹:۰۵ پنجشنبه بعلت رگبار شدید باران، تگرگ و رعد وبرق از ۴۰ مایلی جنوب غربی زاهدان به فرودگاه کرمان رفت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پنجمین جشنواره فرهنگی و گردشگری سی ترمی در زهک برگزار شد
  • قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است
  • ارتفاع بارش در زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید
  • تغییر مسیر پرواز مسیر تهران زاهدان مشهد بعلت شرایط نامساعد جوی
  • تداوم بارش‌های رگباری درشمال سیستان و بلوچستان
  • منطقه پیام، از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • برقراری پرواز و افزایش ظرفیت صندلی با نرخ مصوب
  • بارش‌های بهاری در سیستان و بلوچستان ادامه دارد
  • نخستین پایگاه اورژانس بانوان در زاهدان افتتاح شد
  • فرودگاه بین‌المللی زاهدان میزبان زائران سرزمین وحی شد