Web Analytics Made Easy - Statcounter

این طرح با بیش از 50 امضا تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده است. آفتاب‌‌نیوز : عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس از تدوین طرح ۲ فوریتی مجلس برای بازگرداندن ایرانیان خارج از کشور خبر داد.
محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از تدوین طرح 2 فوریتی عفو عمومی خبر داد و گفت: این طرح با بیش از 50 امضا تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه این طرح تاکنون از سوی هیئت رئیسه به کمیسیون قضایی به عنوان کمیسیون تخصصی ارجاع نشده است،گفت: پس از تصویب کلیات طرح مذکور در صحن علنی مجلس، طرح به منظور بررسی جزئیات به کمیسیون قضایی ارجاع می‌شود.
عضو کمیسیون قضایی مجلس در توضیح محور اصلی این طرح، اظهار داشت: براساس این طرح، زمینه بازگشت کسانی که به هر دلیل از کشور خارج شده و جرمی مرتکب نشده اما نگران بازگشت هستند، فراهم می‌شود.
نماینده کبودرآهنگ در مجلس تصریح کرد: بحث عفو عمومی ابعاد مختلفی دارد و ما مطلقاً نمی‌توانیم بگوییم عفو عمومی نسبت به همه کسانی‌که به هر طریق از کشور خارج شدند، انجام شود. در حال حاضر عفو عمومی بیشتر در مورد کسانی مطرح است که از کشور خارج شدند.
پورمختار با بیان اینکه این طرح شامل افرادی که مرتکب جرم امنیتی و جرایم سنگین شدند، نمی‌شود، اظهار داشت: در طول سالیان گذشته عده‌ای نیز به دلایل مختلف از کشور خارج شدند اما مقررات خروج از کشور را رعایت نکردند. در طرح مذکور سعی شده برای این افراد نیز عفو عمومی در نظر گرفته شود.
منبع: تسنیم کد خبر: ۵۳۴۶۴۹ تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ایرانیان خارج از کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۵۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادارات، مانع اجرای رای کمیسیون‌های شورای شهر نشوند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، عزیزالله سیفی افزود: همه اقدامات و فعالیت‌هایی که منجر به صدور رای در کمیسیون‌های این شورا می‌شود با حضور نمایندگان محیط زیست، دادگستری و دیگر دستگاه‌های مرتبط و با بررسی و پیرو درخواست‌ها و مراجعات مکرر مردمی است.   او ادامه داد: اخیرا مشاهده شده در چند مورد رای‌های صادر شده توسط کمیسیون بند ۲۰ با دخالت بخش‌های دیگر ملغی شده که به نظر می‌رسد روند قانونی رعایت نشده و اعتراض برخی از اعضای شورا و حتی نمایندگان ارگان‌های مرتبط را در بر داشته و تقاضا داریم در این زمینه تجدید نظر صورت گیرد.   رییس شورای اسلامی شهر یزد افزود: قانون باید سرلوحه کار همه باشد و لذا در چند مورد اخیر اگر اقدامی غیر قانونی توسط برخی انجام شده، باید اصلاح شده و رای کمیسیون‌های شورا که قانونی صادر شده است نباید شکسته شود.

دیگر خبرها

  • اجرای بهینه‌سازی مصرف انرژی در برنامه هفتم درآمد صد میلیارد دلاری برای کشور دارد
  • ادارات، مانع اجرای رای کمیسیون‌های شورای شهر نشوند
  • طرح نور نیروی انتظامی درباره حجاب مربوط به لایحه عفاف و حجاب است؟
  • تعطیلی پنج شنبه از کی اجرا می‌شود؟
  • تعطیلی یا انزوای خودخواسته؛ هماهنگی با دنیا را فدای چه کردند | کجای کره‌زمین پنج‌شنبه‌ تعطیل است؟
  • کیفیت برگزاری نمایشگاه کتاب تهران را بالا ببریم
  • آقاتهرانی: انشالله شورای نگهبان فردا لایحه عفاف و حجاب را تایید کند
  • مجلس جدید قوانینی را وضع کند که تحولات اقتصادی را به دنبال داشته باشد
  • ثنای ایرانیان مقیم خارج
  • افزایش فاصله ایران با اقتصاد جهانی با تعطیلی پنج‌ شنبه و جمعه