Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-19@20:01:19 GMT

5 ماده غذایی که در یخچال فاسد می شوند

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۹۵۶۵۸

5 ماده غذایی که در یخچال فاسد می شوند

رکنا: این 5 ماده غذایی نیاز به مراقبت و نگهداری در یخچال ندارند.

۱. گوجه‌فرنگی

هنگامی که گوجه فرنگی درون یخچال قرار می‌گیرد روند رسیده شدنش متوقف می‌شود و عطر و طعم خود را درون یخچال از دست می‌دهد. چیزی که واضح است این است که طعم گوجه فرنگی هر چه رسیده‌تر باشد بهتر است. یخچال باعث تغییر بافت گوجه نیز می‌شود و مزه آن را تغییر می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهترین راه این است که گوجه فرنگی‌هایتان را درون کاسه یا سبدی بیرون از یخچال و درون کابینت نگه دارید.

۲. ریحان

ریحان در یخچال فاسد و سیاه می‌شود و بو و طعم مواد غذایی موجود در یخچال را به خود می‌گیرد و غیر قابل استفاده می‌شود. برای بهتر ماندن ریحان بهتر است آن را در خارج یخچال نگه دارید. اگر می‌خواهید از آن برای مدت طولانی استفاده کنید آن را بپزید و درون فریزر بگذارید.

۳. سیب‌زمینی

هنگامی که سیب زمینی را درون یخچال نگهداری می‌کنید باعث می‌شود که نشاسته آن به قند تبدیل شود و یک سیب زمینی شیرین داشته باشید. به جای اینکه سیب‌ زمینی‌هایتان را درون یخچال نگه دارید آن‌ها را درون پاکت‌های کاغذی در محل خنک نگه دارید. بهترین جایی که می‌توان سیب زمینی‌ها را نگه داشت زیر زمین است که با توجه به نوع زندگی‌های امروز قابل دسترس نیست. می‌توانید آن‌ها را درون یک محل تاریک مانند کابینت نگه دارید. دلیل استفاده از پاکت‌های کاغذی به جای کیسه‌های پلاستیکی این است که آن‌ها هوا را بهتر انتقال می‌دهند بنابراین سیب زمینی دیرتر جوانه می‌‍زند. از این روش‌ها برای سیب زمینی شیرین نیز استفاده کنید.

۴. پیاز

رطوبت موجود در یخچال باعث نرم و کهنه شدن پیاز می‌شود به همین دلیل بهتر است آن را درون یخچال نگهداری نکنید. لازم است پیاز را در جای خشک و خنک نگهداری کنید. بهتر از جای سیب زمینی و پیاز را جدا از هم قرار دهید زیرا آن‌ها هنگامی که کنار هم قرار می‌گیرند زودتر خراب می‌شوند. این مسئله شامل حال پیازچه نمی‌شود و به دلیل اینکه پیازچه دارای آب فراوان است می‌توانید آن را درون یخچال نگه دارید.

۵. آووکادو

اگر آووکادویی که تهیه کرده‌اید هنوز نرسیده است آن را درون یخچال قرار ندهید اما اگر آووکادو رسیده تهیه کرده‌اید می‌توانید با خیال راحت آن را درون یخچال نگه دارید.

 

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: جام جهانی سلامت مهم ترین های 24 ساعت کابینت سیب زمینی گوجه فرنگی مواد غذایی زندگی عطر عکس خانواده تصاویر قتل ایران فیلم پلیس حوادث ویدیو ها جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۵۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند ماده غذایی مفید برای تسکین درد مزمن

در ادامه به این می‌پردازیم که چگونه یک رژیم غذایی ضد التهابی می تواند متحد قدرتمندی در مبارزه با دردهای مداوم باشد.

التهاب، پاسخ سیستم ایمنی بدن شما به آسیب است که باعث تحریک گلبول‌های سفید و پروتئین‌ها می‌شود تا از شما در برابر مهاجمان خارجی محافظت کند و آسیب را ترمیم کند. هنگامی که التهاب به دلیل اختلالات خود ایمنی، جراحات، استرس یا شرایطی مانند چاقی، مزمن می شود می تواند به طور مداوم مسیرهای درد را فعال کند.

تحقیقات نشان می دهد که کاهش نشانگرهای التهابی می تواند شدت درد مزمن را کاهش دهد.

رژیم غذایی برای کاهش التهاب

برخی از رژیم‌های غذایی ممکن است به کاهش التهاب کمک کند که در ادامه به نقل از «وب ام دی» به چند نکته در این زمینه خواهیم پرداخت.

آنتی اکسیدان ها را فراموش نکنید. این ترکیبات در میوه ها، سبزیجات، چای، ادویه جات و مکمل هایی مانند کورکومین یافت می شوند. آن ها به خنثی کردن رادیکال های آزاد آسیب رسان به سلول کمک می کنند.

مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ را افزایش دهید. این مواد در ماهی های چرب، گردو و کتان یافت می‌شوند.

کربوهیدرات های تصفیه شده، قندها و چربی های اشباع شده را کاهش دهید. اینها می توانند قند خون را بالا برده و التهاب را افزایش دهند.

گوشت فرآوری شده و گوشت قرمز را نیز محدود کنید. اینها حاوی چربی های اشباع التهابی هستند.

هیدراته بمانید. روزانه ۲ تا ۳ لیتر آب مصرف کنید.

الکل نخورید. الکل می تواند پاسخ های التهابی را تحریک و تشدید کند.

انواع میوه و سبزیجات مصرف کنید.

همچنین کمبود برخی مواد مغذی می تواند درد شما را افزایش دهد. کمبود برخی ویتامین ها و مواد معدنی می تواند باعث شود که التهاب شما کنترل نشود.

- ویتامین D: این ویتامین برای سلامت استخوان و عضلات شما ضروری است. سطوح پایین ویتامین D با درد اسکلتی عضلانی مرتبط است.

- منیزیم: منیزیم برای ساخت بیش از ۳۰۰ نوع آنزیم مورد نیاز است. کمبود منیزیم با میگرن، اسپاسم عضلانی و فیبرومیالژیا مرتبط است.

- ویتامین های گروه B: اینها به سلامت و عملکرد اعصاب شما کمک می کنند. کمبود این ویتامین ها با درد عصبی و نوروپاتی مرتبط است.

- ویتامین C: این آنتی اکسیدان قوی با رادیکال های آزاد مبارزه می کند.

با دنبال کردن یک رژیم غذایی ضد التهابی، رفع کمبودهای تغذیه ای و مصرف مکمل های هدفمند، ممکن است بتوانید التهاب خود را به طور طبیعی کاهش دهید و به طور بالقوه از درد مزمن خلاص شوید.

با پزشک یا متخصص تغذیه خود همکاری کنید تا یک رژیم غذایی مناسب برای مبارزه با درد برای خود انتخاب کنید. غذا خوردن می تواند به یک لذت واقعی تبدیل شود تا اینکه یک منبع نگرانی و ناراحتی باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • معدوم‌سازی ۲ تن مواد غذایی فاسد در اردستان
  • ۶ ماده غذایی که حمله قلبی را از شما دور می‌کند
  • امحا مواد غذایی فاسد در آباده
  • چطور از مردها تعریف کنیم؟
  • اگر بچه‌هایتان را دوست دارید به آن‌ها نودالیت ندهید
  • کشف و معدوم سازی مواد غذایی فاسد
  • معدوم ۱۲ تن مواد غذایی فاسد در طرح نوروزی غرب خراسان
  • پلمب ۱۳۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی سبزوار
  • چند ماده غذایی مفید برای تسکین درد مزمن
  • خطر سرطان برای کسانی‌که ته دیگ دوست دارند