Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ "علی کریمی" اظهار داشت: به دام انداختن کودکان و سوءاستفاده‌های جنسی از آنان توسط گردانندگان صفحات غیر اخلاقی در شبکه‌های اجتماعی یکی از اهداف مجرمان سایبری است.

وی با بیان اینکه بسیاری از کودکان عواقب استفاده از شبکه‌های اجتماعی را نمی‌دانند و در دسترس بودن اطلاعات خود توسط دیگران را نادیده می‌گیرند، افزود: ضرورت دارد خانواد‌ه‌ها به فرزندان خود در این خصوص آموزش‌های لازم را داده و به آن‌ها یاد بدهند که تحت هیچ شرایطی عکس و فیلم غیر‌اخلاقی از خود تهیه نکرده و در این شبکه‌ها منتشر نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ کریمی تصریح کرد: گردانندگان این صفحات غیر اخلاقی با سوء استفاده از این تصاویر و کلیپ به اشتراک گذاشته فرزندان به دنبال سوء استفاده از آن‌ها می‌گردند.

رئیس پلیس فتا تاکید کرد: خانواده‌ها حتما با کودکان خود در مورد خطرات و نتایج استفاده نادرست از شبکه‌های اجتماعی صحبت و خطرات این شبکه‌ها را به فرزندان خود گوشزد کنند.

وی گفت: خانواده‌ها سعی کنند به جای قرار دادن کامپیوتر در اتاق، آن را درفضای باز خانه قرار دهند چرا که با انجام این کار می‌توانند به راحتی فرزند خود را تحت نظر قرار دهند چرا که هرگاه کودکان و نوجوانان احساس کنند که تحت نظارت والدین‌شان هستند، بیشتر مراقب رفتار‌های خود هستند.

سرهنگ کریمی یادآور شد: مطابق ماده ۱۴ قانون جرائم رایانه‌ای، هرکس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی یا حامل‌های داده، محتویات مستهجن را منتشر، توزیع یا معامله کند یا به قصد تجارت یا فساد تولید یا ذخیره یا نگهداری کند، به حبس از ۹۱ روز تا ۲ سال یا جزای نقدی از ۵ میلیون ریال تا ۴۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

انتهای پیام/ز

فضای مجازی تهدیده اصلی برای کودکان است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فضای مجازی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۵۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رصد صفحات فضای مجازی قم در قالب طرح نور /به ۱۵۰ نفر تذکر داده شد

 سرهنگ فرزادپور، رئیس پلیس فتای قم گفت: با اجرای طرح نور از ۲۵ فروردین هرگونه اقدامی که منجر به جریحه‌دار شدن عفت عمومی شود از مصادیق رعایت نکردن عفاف و حجاب به شمار می‌آید.

رئیس پلیس فتای استان گفت: از زمان اجرای این طرح بیش از ۵۰۰ صفحه در پیام رسان‌های داخلی و خارجی که متعلق به افراد مشهور، کسب و کار‌های خانگی و اصناف بوده بررسی شده است.

سرهنگ فرزادپور بیان داشت: در پی این رصد نزدیک به ۱۵۰ نفر از صاحبان صفحات مجازی از سوی پلیس تذکر دریافت کرده و برای تکرار نکردن جرم خود متعهد شدند.

وی مصادیق رعایت نکردن عفت عمومی در بستر فضای مجازی را «نداشتن پوشش مناسب»، «استفاده از کلام و موسیقی‌های مبتذل»، «بهره‌گیری از نماد‌های فِرق و گروه‌های نامناسب» و «ترویج سبک زندگی غربی» برشمرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  •  سومین دوره ملی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز به کار خود پایان داد
  • معرفی متخلفان فضای مجازی در قم به مراجع قضایی
  • سوءاستفاده از احساسات زنان با پیج مادر
  • فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود
  • رصد صفحات فضای مجازی قم در قالب طرح نور /به ۱۵۰ نفر تذکر داده شد
  • علی ربیعی: تعطیلی روز شنبه توطئه نیست /بستن فضای مجازی چه خاصیتی دارد؟ وقتی خودتان هم در شبکه های مجازی هستید و تیک آبی و خاکستری می گیرید
  • موج واگذاری حیوانات خانگی در شبکه‌های اجتماعی/پت‌های خانگی در فضای مجازی دست به دست می‌شوند
  • نظارت پلیس فتای قم بر فضای مجازی همزمان با اجرای طرح نور
  • ۱۶ زوج اردبیلی پشت نوبت سرپرستی فرزندخوانده هستند
  • ۱۶ زوج اردبیلی پشت نوبت دریافت فرزندخوانده هستند