Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  قاسمی مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی در گفتگو با خبرنگاران گفت: طی سه ماهه گذشته از سال‌جاری، یگان حفاظت محیط زیست استان با ۲۸۰ مورد تخلف زیست محیطی در شهرستان‌های مختلف برخورد کرده که ۷۴ فقره از آن به تشکیل پرونده قضایی منجر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: طی سه ماهه گذشته از سال‌جاری، یگان حفاظت محیط زیست استان با ۲۸۰ مورد تخلف زیست محیطی در شهرستان‌های مختلف برخورد کرده است که ۷۴ فقره از آن به تشکیل پرونده قضایی منجر شده است.

وی افزود: سه فقره از موارد ارجاع شده به دادگاه مختومه و منجر به صدور حکم شده است و بقیه در حال طی مراحل قضایی هستند.

قاسمی ادامه داد: ۷۴ مورد نیز از موارد ذکر شده، منجر به صدور اخطاریه زیست محیطی از سوی این اداره‌کل شده است.

وی به مهم‌ترین موارد تخلف زیست محیطی در سه ماهه اخیر اشاره کرد و بیان داشت: زنده‌گیری پرندگان، آلودگی محیط زیست، تخریب مناطق حفاظت شده، تعلیف غیرمجاز دام و صید غیرمجاز آبزیان مهم‌ترین تخلفات زیست محیطی سه ماهه اخیر را تشکیل داده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی خسارت وارده به محیط زیست استان در اثر تخلفات زیست محیطی کشف شده را ۶۹۶ میلیون ریال اعلام کرد و یادآور شد: ۱۳۹ میلیون ریال از این خسارت تاکنون وصول شده است.

قاسمی از شهروندان آذربایجان‌شرقی خواست در صورت هر گونه تخلف زیست محیطی، مراتب را با شماره تلفن ۱۵۴۰ و یا ۳۳۳۴۳۵۱۳ در میان بگذارند تا اقدامات لازم توسط یگان حفاظت محیط زیست انجام شود. 

 

انتهای پیام/ش

برخورد با ۲۸۰ تخلف زیست محیطی در سه ماهه اخیردر آذربایجان شرقی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۶۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملاقات مردمی مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در دومین برنامه ملاقات مردمی در سال ۱۴۰۳ (هشتاد و سومین برنامه از ابتدای سال ۱۴۰۱) ضمن دیدار مستقیم و چهره به چهره با مراجعه کنندگان به مسائل و درخواست‌های آنان رسیدگی کرد.

 ملاقات مردمی مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی  با هدف افزایش  تعامل بین مردم و دولت و پاسخگویی به درخواست‌ها و مشکلات مردم،   از ابتدای سال ۱۴۰۱ هر هفته بصورت مستمر برگزار می‌شود.

 عموم مردم می‌توانند پس از هماهنگی با شماره ۰۴۴۳۳۸۲۶۸۰۰  بصورت حضوری به دفتر مدیر کل، واقع در ارومیه بلوار شهید باهنر، ابتدای خیابان وکیلی، اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی مراجعه نمایند.

دیگر خبرها

  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • فرهنگ زیست محیطی در جامعه ترویج شود / هیچ اقدامی بدون پیوست زیست محیطی معنا ندارد
  • طرح‌های صنعتی باید پیوست زیست محیطی داشته باشد
  • زمین پاک فرصتی برای افزایش آگاهی درباره مسائل زیست‌محیطی
  • روز زمین پاک، نمادی برای حفاظت از محیط زیست
  • ملاقات مردمی مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی
  • گشت و کنترل شبانه روزی در منطقه حفاظت شده گدار
  • ضرورت رعایت حریم محیط زیست در فصل طبیعت‌گردی توسط تورهای گردشگری