Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- بازیگر سینما و تلویزیون گفت: وقتی یک فوتبالیست نقش اصلی اثر را بازی می کند و سوپراستار می‌شود نشانه بی در و پیکر بودن سینما است و باعث می‌شود که بازیگران پیشکسوت کنار گذاشته شوند.

مینا نوروزی بازیگر سینما و تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان درباره حضور کمرنگش طی سال‌های اخیر در عرصه بازیگری گفت: در طی سال‌های اخیر پیشنهاداتی به من شد که یا نقش مورد نظر را نپسندیدم یا به دلیل مسئله مالی با آن پروژه‌ها همکاری نکردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره کمرنگ شدن حضور هنرمندان پیشکسوت در آثار نمایشی اظهار کرد: در حالت خوشبینانه باید گفت سلیقه کارگردانان تغییر یافته است ضمن اینکه کارگردانانی که در سالهای پیشین با ما همکاری داشتند کم کار شده‌اند. در گذشته تعداد آثار هنری پایین بود اما در سال‌های اخیر با وجود اینکه تعداد آثار افزایش یافته است برخی از کارگردانان توانمند در منزل نشسته‌اند و تعدادی دیگر از کارگردانان به شکل تمام وقت و شبانه روزی مشغول تولید هستند.

بازیگر "دنیای شیرین دریا" افزود: کارگردانانی که به شکل تمام وقت در حال تولید فیلم هستند با تعداد خاصی از هنرپیشه‌ها  ارتباط دارند و پس از ساخت یک اثر در اثر بعدی بازهم با همان بازیگران همکاری می‌کنند و این در حالی است که موضوع آثار نیز بسیار به هم نزدیک است، در نتیجه یکی از علت‌های کاهش تولیدات هنری را می‌توان به همین تولیدات دورهمی ربط داد. 

نوروزی درباره حضور و فعالیت بازیگران جوان در عرصه بازیگری بیان کرد: جوانان باید به عرصه بازیگری وارد شوند همانگونه که ما از جوانی وارد این عرصه شدیم اما متاسفانه در شرایط کنونی فروش نقش رایج شده است که در گذشته نبود، به طوری که وقتی به من بازی در یک نقش پیشنهاد می شود و در صحنه فیلمبرداری حضور پیدا می‌کنم متوجه می‌شوم که نقش‌هایی برای فروش کنار گذاشته شده است. نقش مگر لباس است که به فروش می‌رسد اصلا چه کسی باید این نقش را بخرد!.

وی ادامه داد: در دوره‌ای که در اوج بیکاری به سر می‌بردم اثری برای بازی به من پیشنهاد داده شد، در دفتر مورد نظر حاضر شدم و متوجه حضور یک مبل فروش در آن محل شدم که به دلیل داشتن سرمایه مالی به او پیشنهاد تهیه‌کنندگی و ایفای نقش اول داده شده بود تا در آینده با ادامه تهیه‌کنندگی برای او کارت تهیه کنندگی صادر شود.


این بازیگر با تاکید بر این که تهیه کنندگان باید سواد این حرفه را داشته باشند توضیح داد: تهیه‌کننده باید سواد تهیه کنندگی داشته باشد اما وقتی کسی بدون داشتن سواد لازم و فقط به دلیل وجود سرمایه وارد این عرصه شود فیلم را می‌خرد و نقش اصلی را نیز بازی می‌کند. من حاضر نیستم چنین اثری را برای بازی بپذیرم.

وی شیوه فعلی کار تهیه کنندگان را دارای تبعات دانست و افزود: وقتی یک فوتبالیست نقش اصلی یک اثر را بازی می کند و سوپراستار می‌شود نشانه بی در و پیکر بودن سینما است و باعث می‌شود که بازیگران پیشکسوت کنار گذاشته شوند.

نوروزی وجود حامی مالی در تولیدات هنری را طبیعی دانست و بیان کرد: اگر در یک اثر سینمایی به دلیل وجود یک بازیگر خاص یا سوپراستار چندین حامی مالی تمایل به همکاری دارند هیچ اشکالی ندارد و حامی مالی با پرداخت پول کالای خود را تبلیغ می‌کند اما وقتی قرار است یک بازیگر با پرداخت پول، همسرش را وارد عرصه بازیگری کند این کار جزء هنر محسوب نمی‌شود. 

وی درباره آخرین فعالیت‌های هنری خود  افزود: در سریالی به نام "بازی نقاب‌ها" به کارگردانی سیروس حسن پور و تهیه کنندگی علی مهام بازی کرده‌ام که قرار است در شبکه سه سیما روی آنتن برود. علاوه بر این پیشنهاد سریالی به من داده شده است که در سمنان ساخته می‌شود و در آن بازیگران خوبی نیز حضور دارند. در این سریال با اسماعیل محرابی برای دومین بار هم بازی هستم، از همکاری با وی بسیار خرسندم و به آن افتخار می‌کنم.

نوروزی خاطرنشان کرد: همچنین برای بازی در یک تله فیلم صحبت‌هایی کرده‌ام،  اما تا زمانی که مشکل مالی آن حل نشود وارد مرحله تولید نخواهد شد. علاوه بر این موارد قرار است من در یک فیلم سینمایی که مدت هاست منتظر شروع تولید آن هستم بازی کنم و جزء آثار بسیار خاص در کارنامه بازیگری‌ام خواهد بود. 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بازی نقاب ها نقش سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۶۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا مست عشق پای ستارگان ترکیه‌ای را به سینمای ایران باز می‌کند؟

به گزارش همشهری آنلاین، ‌ طولانی شدن روند تصویربرداری و توقف تولید در زمان کووید و ماجراهایی که بعد از تصمیم تهیه‌کننده ترکیه ای برای اکران فیلم در این کشور پیش از اکران در ایران پیش آمد بخشی از حواشی بود که این فیلم تا رسیدن به اکران پشت سر گذاشت، هرچند اکرانش هم بی‌مسئله نبود.

فیلم چند نوبت قرار بود به اکران برسد که هر بار به تعویق افتاد. آخرین بار همین یک هفته قبل از اکران بود که باز به هفته بعد از آن موکول شد.

اما این‌ها تمام ماجراهای این فیلم نبود. به جز انتخاب بازیگران نقش مولانا و شمس که بازخوردهای زیادی داشت، استفاده از بازیگران ترکیه‌ای مثل‌ هانده ارچل، ‌ ابراهیم چلیک‌کول، بنسو سورال، ‌ بوران کوزوم، ‌ سلما ارگچ، ‌ حسام منظور و هالیت ارگنچ هم یکی از مسائلی بود که صحبت‌های زیادی درباره آن شد.

حضور بازیگران ترکیه‌ای در فیلم‌های ایرانی البته به سال‌های دور برمی‌گردد. در سال‌های پیش از انقلاب هم بازیگران ترکیه‌ای در فیلم‌های فارسی بازی کرده بودند. مهم‌ترین و پرکارترین آنها جنید آرکین است که در ایران با نام فخرالدین شهرت دارد. او از سال ۴۷ تا ۷۴ در ۱۶ فیلم و سریال ایرانی بازی کرد. اولین آنها یوسف و زلیخا بود و آخرینش سریال مزد ترس که سال ۷۴ پخش شد. به جز او امل سایین خواننده و بازیگر ترک هم پیش از انقلاب در چند فیلم ایرانی حضور داشت.

دو دهه بعد از انقلاب حضور ستارگان ترک در فیلم‌های ایرانی ادامه پیدا کرد. آدم برفی ساخته داود میرباقری که سال ۷۳ ساخته شد، اگرچه از بازیگران ترکیه‌ای استفاده نکرد، اما به نوعی پیشقدم ساخت فیلم در ترکیه شد.

پس از آن در دهه هشتاد فیلم‌ اکواریوم ایرج قادری در ترکیه فیلمبرداری شد و بعدتر در دهه‌ی ۹۰ فیلم‌هایی نظیر گناهکاران از فریبرز قریبیان، بغض به کارگردانی رضا درمشیان و یک سطر واقعیت ساخته علی وزیریان در ترکیه فیلمبرداری شدند و در تمام آنها بازیگران ترک در نقش‌های فرعی و کم اهمیت حضور داشتند.

اما از اواخر دهه نود حضور بازیگران ترکی در فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی جدی شد و حالا این بازیگران عهده‌دار بازی نقش‌های اصلی یا دست‌کم پر رنگ در فیلم‌های ایرانی شدند. فیلم‌های مطرب، ‌ جن زیبا، هولیا با حضور بازیگران ترکیه ای در این دهه به نمایش درآمدند.

«جن زیبا» در سال ۹۷ اکران شد که بازیگر ترکی در آن بازی می‌کرد که به واسطه سریال‌هایی که در آنها بازی کرده بود، ‌ برای تماشاگر ایرانی شناخته شده بود. حضور نورگل یشیلچای امید زیادی هم برای فروش این فیلم ایجاد کرده بود که البته موفق نبود. این فیلم در سال ۹۷ کمی ‌بیش از یک میلیارد تومان فروخت که اصلا رقم جالبی نیست.

«مطرب» ساخته ۱۳۹۸ مصطفی کیایی داستان خواننده‌ای قدیمی ‌با بازی پرویز پرستویی است که دیگر اجازه فعالیت ندارد و بالاخره در هفته فرهنگی ایران در ترکیه فرصتی برای اجرای کنسرت پس از سالیان طولانی پیدا می‌کند. این فیلم در سال ۹۸ بیش از ۳۸ میلیارد تومان فروش داشت و یکی از فیلم‌های موفق گیشه بود.

سال ۹۹ هم مرتضی آتش زمزم فیلم «هولیا» را با حضور ویلما الس و هولیا دیکن ساخت که البته سال گذشته اکران شد و حدود ۵ میلیارد تومان فروش داشت. نوروز هم فیلم دیگری بود که سال گذشته در جشنواره فجر اکران شد و علی بوراک سیلان، بازیگر ترکیه‌ای، در آن بازی داشت.

حالا هم مست عشق گروهی از بازیگران ترک را وارد فیلمی‌از سینمای ایران کرده است. اما آنچه در مورد مست عشق متفاوت است این است که این فیلم محصول مشترک ایران و ترکیه است و نه این که تنها از بازیگران ترکیه ای استفاده کرده باشد. فروش نه چندان موفق فیلم هایی که با بازیگران ترکیه‌ای ساخته شدند، ‌این پیام را می دهد که صرف حضور آنها نمی‌تواند دلیلی برای فروش بالای فیلم باشد.

در مورد مست عشق هم دلایل زیاد دیگری برای فروش ۴۷ میلیاردی آن وجود دارد که تنها بخشی از آن بازی ستارگان ترک است. بنابراین فروش بالای آن نمی‌تواند مشوقی برای ساخت فیلم‌هایی با حضور بازیگران ترکیه‌ای قلمداد شود، اما می‌تواند شروعی برای همکاری مشترک با ترکیه باشد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بزرگان فرهنگ و ادب و هنر ایران زمین مهمان "مست عشق" شدند (+تصاویر) مست عشق : روایتی متفاوت از عشق با حضور ستارگان دو کشور (+عکس) ادامه رقابت «تمساح خونی» و «مست عشق» در گیشه و آغاز اکران یک اکشن

دیگر خبرها

  • آیا مست عشق پای ستارگان ترکیه‌ای را به سینمای ایران باز می‌کند؟
  • اجبار دانش آموزان برای تهیه لباس فرم جدید ممنوع است
  • اجباری نبودن لباس فرم برای دانش آموزان
  • سنگین‌ترین تنبیه مالی لیگ برتر؛ عبدالله ویسی ۲ میلیارد تومان جریمه شد
  • اکران تگزاس ۳ از ۲ خرداد در سینماهای سراسر کشور
  • چه عواملی در مشارکت سیاسی زنان نقش دارد؟
  • «تگزاس ۳» به سینما می‌آید
  • «تگزاس ۳» و «عطرآلود» به سینما می‌آیند
  • رقابت ستاره‌ها در سینما و آغاز اکران یک اکشن
  • مست عشق، ماجرای یک تابوشکنی در سینما