Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@12:06:32 GMT

46 عضو باند مدلینگ در هرمزگان دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۹۶۴۷۶

46 عضو باند مدلینگ در هرمزگان دستگیر شدند

بندرعباس - ایرنا - فرمانده انتظامی هرمزگان از متلاشی شدن و دستگیری 46 نفر از اعضای باندی خبر داد که در زمینه مدلینگ فعال بوده و نسبت به انتشار تصویرهای مبتذل در فضای مجازی اقدام می کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس هرمزگان، سردار عزیزالله ملکی روز دوشنبه افزود: کارشناسان پلیس امنیت عمومی هرمزگان در پی رصد و کنترل فضای مجازی مطلع شدند افرادی به صورت گسترده و سازمان یافته اقدام به فعالیت در شبکه مدلینگ در سطح شهر بندرعباس کرده و تصویرها و کلیپ های آنان در شبکه اجتماعی اینستاگرام توسط خودشان منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان داشت: این موضوع به صورت ویژه در دستور کار اطلاعاتی و فنی مرکز اطلاعات فضای مجازی پلیس امنیت عمومی استان هرمزگان قرار گرفت.
فرمانده انتظامی هرمزگان اظهار داشت: در این راستا با هماهنگی مقام قضایی، 38 واحد صنفی متخلف (عکاسان، آرایشگاه های زنانه و مزون عروس) و 8 نفر از خانم های مدل شده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی یادآورشد: برابر قانون نظام صنفی با صنف های متخلف برخورد لازم صورت گرفت.
ملکی گفت: این اقدام با هدف سوء استفاده تجارت اقتصادی و از طرفی احتمال اغفال دختران و زنان برای ارتکاب به اعمال منافی عفت در پوشش حرفه مدلینگ صورت گرفته که با استناد ماده 637 و 638 قانون مجازات اسلامی باعث جریحه دار شدن عفت عمومی و اشاعه ضد فرهنگی شده است.
7195/7408

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي انتظامي باند مدلينگ هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۶۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش توجه به امنیت کارگران در فضای مجازی

سرهنگ ابوالحسینی رئیس پلیس فتا استان یزد ضمن تبریک روز کارگر گفت: کارگران به دلیل صرف وقت بیشتر در محیط کار، و عدم آگاهی از تهدیدات فضای مجازی، مورد توجه مجرمان سایبری قرار می‌گیرند و حساب‌هایشان با روش‌های مختلف تحت حملات کلاهبرداران قرار می‌گیرد.

او از کارفرمایان، کارخانجات و شرکت‌های تولیدی، صنعتی نیز خواست تا موضوعات کلاهبرداری در فضای مجازی را به کارگران اطلاع رسانی کنند و آنها را از موضوعات در این فضا آگاه سازند.

این مقام انتظامی بیان داشت: اطلاع‌رسانی در فضای مجازی وظیفه اجتماعی تمامی افراد است و از کسانی که در این زمینه اطلاع رسانی فعالیت می‌نمایند، صمیمانه تشکر می‌کنم.

سرهنگ ابوالحسینی خاطرنشان کرد: پلیس فتا در راستای افزایش سطح آگاهی و پیشگیری از جرم در فضای مجازی، به ارائه محتوای آموزشی و پیشگیرانه می‌پردازد و افراد جهت دریافت محتوا می‌توانند با مراجعه به سایت پلیس فتا به نشانی www. Cyberpolice.gov. ir و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان ما در ارتباط باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • افزایش توجه به امنیت کارگران در فضای مجازی
  • مولفه‌های بومی امنیت روانی در اردبیل احصا شود
  • دستگیری ۱۲ نفر از باند قمار در گلستان/ تراکنش‌های غیر مجاز فراتر ۶۰۰ میلیارد تومان بود
  • آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان
  • انهدام باند سارقان سیم برق در شهرکرد
  • سازنده صفحه جعلی از یک خواننده معروف در اینستاگرام دستگیر شد
  • کلاهبرداری با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • تاکید بر برخورد قانونی با سایتهای ضد اخلاقی مازندران در فضای مجازی
  • شعری که در فضای مجازی ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت
  • شعر «موسی عصمتی» در فضای مجازی ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت