Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-29@07:43:32 GMT

بهترین شخص در فینال جام جهانی+عکس

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۹۶۵۰۰

بهترین شخص در فینال جام جهانی+عکس

به گزارش پارس نیوز، 

بازی های جام جهانی فرصتی شد تا برخی سیاستمداران و رهبران جهان به برکت فوتبال و توجه جهان به این ورزش پرطرفدار، شناخته و حتی محبوب شوند.

یکی از این سیاستمداران و رهبران بدون تردید رییس جمهوری کشور کرواسی است؛ کشوری که از بقایای تجزیه یوگسلاوی سابق و یکی از اعضای ناتوست.

خانم " گرابار کیتارویچ" رییس جمهوری 50 ساله کرواسی از فوریه 2015 به عنوان نخستین رییس جمهوری زن تاریخ کرواسی برگزیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او دارای مدرک دکترا و مسلط به 4 زبان زنده دنیاست. ( کروات،انگلیسی، اسپانیایی و پرتغالی)

او دانش آموخته دانشگاه‌های زاگرب، وین، واشنگتن دی‌سی و هاروارد است و تخصص اصلی او روابط و امنیت بین الملل است. او دوره ای سفیر کرواسی در ایالات متحده آمریکا و زمانی مشاور دبیر کل سازمان امنیتی - نظامی ناتو بوده است. او دارای سابقه وزارت (امور خارجه) و نمایندگی مجلس هم هست.

او دارای همسر و دو فرزند (یک دختر 17 ساله و یک پسر 15 ساله) است. دختر او از قهرمانان ملی ورزش اسکیت سواری در کرواسی است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، نکته جالب درباره او ساده زیستی است. او به محض رسیدن به منصب ریاست جمهوری کرواسی، هواپیمای تشریفاتی رییس جمهوری و دهها خودروی تشریفاتی وزرای کابینه را در مزایده فروخت و عواید آن را به خزانه دولت واریز کرد.

او همچنین حقوق ماهانه خود را 30 درصد کاهش داد تا با حقوق‌های پرداختی کارکنان دولت و میانگین درآمد مردم کشورش همسان باشد. او همچنین جلوی بسیاری از ریخت و پاش ها و مصارف دولتی و پاداش و مزایای دولتی مقامات را گرفت و اقشار کم‌درآمد را از پرداخت مالیات معاف کرد.

او حتی در راستای صرفه جویی در هزینه های دولت و کوچک سازی دولت برخی از سفارت خانه ها و کنسولگری های کرواسی در کشورهای جهان را تعطیل کرده است.

" گرابار کیتارویچ" از معدود سران دولت‌ها در جهان است که سفرهای خارجی را بدون هواپیمای اختصاصی انجام می دهد. او برای مسافرت به روسیه به منظور شرکت در بازی های جام جهانی از یک پرواز معمولی استفاده کرد و حتی بلیط بخش "بیزنس" را نیز نخرید و با بلیط عمومی(اکونومی) به روسیه رفت.

او برای استقرار در هتل نیز یک هتل معمولی را انتخاب کرد و حتی برای دیدار بازی های کشورش هم به بخش "وی آی پی" استادیوم نرفت و در بازی تیم کرواسی با روسیه در چارچوب یک چهارم نهایی همچون یک طرفدارعادی کرواسی روی نیکمت و در کنار طرفداران تیم کرواسی نشست و پس از اینکه دیمتری مدودف نخست وزیر روسیه از جایگاه ویژه استادیوم از او دعوت کرد تا در کنار هم بازی را تماشا کنند، به خواست و دعوت مقام روسی به جایگاه ویژه رفت.

در بازی فینال هم به شدت تیم ملی کشورش را در کنار رییس جمهوری فرانسه تشویق کرد و پس از پایلان بازی در مراسم اهدای جام قهرمانی همه بازیکنان دو تیم ملی کرواسی و فرانسه را در آغوش کشید و از آنها تشکر کرد.

رییس جمهوری کرواسی روی سکوهای تماشاگران کرواسی در استادیوم شهر سوچی روسیه/ تصاویر همگی از صفحه اینستاگرام اوست.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: جام جهانی فوتبال جهان رییس جمهوری واشنگتن ایالات متحده آمریکا ناتو ریاست جمهوری مزایده دولت حقوق درآمد مالیات صرفه جویی کشورهای جهان روسیه بازی بلیط فرانسه تیم ملی جام جهانی درآمد روسیه رییس جمهوری مالیات پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۶۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمد عباسی آقای گل و بهترین بازیکن شد؛ محمدی بهترین سنگربان

سه جایزه انفرادی بهترین‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا نصیب بازیکنان ایران شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم ملی فوتسال ایران امروز (یکشنبه) در فینال جام ملت‌های آسیا 2024 با شکست تایلند در فینال، جام قهرمانی رقابت‌ها را بالای سر برد.

قهرمانی سیزدهم فوتسال ایران در آسیا

سعید احمد عباسی، ستاره ایران در پُست رأس که هشت بار موفق به گلزنی شد و نقش انکارناپذیری در این قهرمانی داشت، آقای گل این مسابقات لقب گرفت. وی همچنین جایزه ارزشمندترین بازیکن جام ملت‌های آسیا را به خود اختصاص داد.

باقر محمدی نیز که در دیدار فینال درخشش چشمگیری داشت و گل چهارم ایران را به ثمر رساند، عنوان بهترین دروازه‌بان جام را به خود اختصاص داد.

حسن‌زاده: هم‌قسم شدیم تا جام را به ایران برگردانیم

تایلند نیز جایزه بازی جوانمردانه مسابقات را دریافت کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احمد عباسی آقای گل و بهترین بازیکن شد؛ محمدی بهترین سنگربان
  • دینامو بدون محرمی صدرنشین کرواسی شد
  • راهیابی تیم والیبال دانش‌آموزی به فینال مسابقات جهانی
  • پوتین: شاخص‌های کلان اقتصادی روسیه بالاتر از پیش‌بینی هاست
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • ایران در فینال بهترین نمایش را خواهد داشت
  • بازیکنان ازبکستان خودشان را روی زمین می‌انداختند
  • صعود تایلند به فینال جام ملت‌ها/ امید افغانستان به جهانی شدن
  • واکنش خبرگزاری دولت به انتقادات پیرامون دکترای افتخاری رئیسی در پاکستان
  • تعیین مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان و ۳ سناریوی پیش رو