Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اعلام کرد: بیست و چهارمین جشنواره ملی شعر رضوی از سری برنامه های شانزدهمین دوره جشنواره امام رضاعلیه السلام است، به میزبانی بم مجموعه ارگ جدید برگزار می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، امروز(۲۵ تیر) در نشست خبری، دهه کرامت را از دهه های شاد خواند و افزود: برنامه ها محتوامحور هستند و ترویج فرهنگ رضوی سرلوحه فعالیت های مختلف فرهنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه پس از انقلاب، فعالیت ها حول امام هشتم و به ویژه در سال های اخیر منسجم تر شکل گرفته و غالب آن بر عهده خود مردم است؛ گفت: برنامه های متنوعی در دهه کرامت برگزار می شود و نهادهایی چون آستان قدس، آستانه مقدسه حضرت معصومه سلام الله علیها و بنیاد بین المللی امام رضاعلیه السلام نقش مهمی در برگزاری برنامه های مرتبط با دهه کرامت دارند.

 

علیزاده ادامه داد: یکی از برنامه های محوری این دهه جشنواره ملی شعر رضوی است که میزبانی آن را سالهای گذشته کرمان داشته و امسال در بم برگزار می شود؛ افتخار می کنیم کرمان، خاستگاه جشنواره بوده و بذر بعضی از دیگر جشنواره هایی که امروز بنیاد امام رضاعلیه السلام اجرا می کند، در کرمان کاشته شد.

 

وی افزود: بیست و چهارمین جشنواره ملی شعر رضوی که از سری برنامه های شانزدهمین دوره جشنواره امام رضاعلیه السلام است، به میزبانی بم و در روزهای ۲۷ و ۲۸ تیرماه جاری در مجموعه ارگ جدید برگزار می شود که این جشنواره نقش مهمی در ترویج سبک زندگی رضوی دارد و توانسته هنرمندان زیادی را جذب کند.

 

این مسئول با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری، شعر را ثروت ملی می دانند که باید در تولید و گسترش آن تلاش کنیم؛ خاطرنشان کرد: شعر ولایی و رضوی به طور خاص نیازمند برنامه ریزی جدی تری است و اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت های ادبی مرتبط با سیره ائمه و گرامیداشت پدیدآورندگان و کمک به انتشار گسترده این عرصه از اهداف برگزاری این جشنواره است.

 

 

وی زندگی و ابعاد شخصیت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام رضا (علیه السلام شامل: حدیث سلسلة الذهب، تفسیر برداشت شاعرانه از اشعار دعبل خزاعی، سفر امام رضا علیه السلام از مدینه به طوس،  جایگاه نماز در آموزه های اهل بیت علیهم السلام و به ویژه حضرت رضا علیه السلام و نقش آن در کاهش آسیب های اجتماعی و سلامت اجتماعی و... را از محورهای فراخوان جشنواره برشمرد.

 

علیزاده ادامه داد: جشنواره به صورت مسابقه و رقابتی برگزار می شود و گستره فراخوان جشنواره به صورت ملی و در قالب  های شعر کلاسیک، شعرنو نیمایی و شعر سپید است که آثار بسیار خوب و بیش از سه هزار اثر رسیده که در بخش کلاسیک ۱۸۲۶ اثر، اهل بیت ۹۳۸ اثر، سپید ۳۳۹ و ویژه ۵۸ اثر است.

 

وی تصریح کرد: امسال کرمانی ها هم مشارکت خوبی داشتند و ۶۰۰ اثر مربوط به کرمانی ها است که در صدر کشور قرار دارد و بیش از ۱۶۰ اثر به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان درباره شهر میزبان مراسم برگزاری دوره بیست و چهارم جشنواره ملی شعر رضوی هم اظهار داشت: بم دارای مفاخر فدهنگی بزرگی است و تجلیل از پیشکسوتان شعر و ادبیان  از جمله مرحوم محمود فرخی در این جشنواره پیش بینی شده و سردیس او در بم نصب می شود.

 

وی برپایی کارگاه های شعر در دو روز، بزم شاعرانه بم و برنامه های متنوع دیگر را بخش جانبی جشنواره اعلام کرد.

 

احمد وفایی، مشاور فرهنگی و رسانه ای مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم گفت: کیفیت آثار ارسالی به نظر داوران بسیار خوب است و آثار این دوره را پرویز بیگی، بهروز یاسمی و صمدانی به عهده دارند و در نهایت ۲۵ نفر برگزیده داریم.


 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت ترامپ مجلس روز دختر جشن های دهه کرامت شیراز دولت آیت الله مکارم شیرازی شورای نگهبان بم محمدرضا علیزاده شعر رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۶۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر بیست‌ودومین جشنواره ملی رسانه منصوب شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، فرشاد مهدی‌پور معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی مهدی عرفاتی را به‌عنوان دبیر بیست و دومین جشنواره ملی رسانه‌های ایران منصوب کرد.

در این‌حکم آمده است؛

نظر به تعهد و تجربه ارزشمند جناب‌عالی در عرصه رسانه، به‌عنوان دبیر بیست و دومین جشنواره ملی رسانه‌های ایران منصوب می‌شوید.

امید است با استعانت از خداوند متعال و با بهره‌مندی از نظرات استادان و کارشناسان مجرب حوزه رسانه و علوم ارتباطات و ایجاد ساز و کار مناسب در دبیرخانه این جشنواره برای گردآوری، داوری و انتخاب آثار برگزیده با رویکرد حرفه‌ای و کارشناسی بر اساس ماده (۲) قانون مطبوعات و تقویت مرجعیت رسانه‌های کشور و نقش‌آفرینی و حضور مؤثر آن‌ها در مواجهه با جنگ شناختی و ترکیبی علیه جمهوری اسلامی ایران موفق و موید باشید.

بر اساس این گزارش، مهدی عرفاتی با بیش از ۲۰ سال فعالیت حرفه‌ای رسانه‌ای، سال گذشته نیز دبیری بیست و یکمین جشنواره رسانه‌های ایران را بر عهده داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل
  • برگزاری جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت دراردل
  • دبیر بیست‌ودومین جشنواره ملی رسانه منصوب شد
  • نشست خبری بیست ویکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع)
  • فیلمی با موضوع امام رضا در راه جشنواره فجر
  • نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان در جهان اسلام برگزار می‌شود/ ساخت فیلمی با موضوع رضوی برای جشنواره فجر
  • رئیس شورای راهبردی بیست‌وچهارمین جشنواره ملی صنعت چاپ و نشر منصوب شد
  • آمادگی میزبانی برای رویداد خوشنویسی جهان اسلام/ خبر خوب آقای مدیر
  • تشریح جزئیات جشنواره‌های رضوی/ نمایشگاه آثار خوشنویسی جهان اسلام برگزار می‌شود