Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@14:22:57 GMT

ارزیابی سلامت کودک با گجت پوشیدنی

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۹۶۶۲۴

ارزیابی سلامت کودک با گجت پوشیدنی

اخیرا گجتی پوشیدنی با رنگ ها و طرح هایی شاد طراحی و تولید شده است که با اتصال به لباس کودک، تنفس، درجه حرارت بدن و حرکات کودک را کنترل کرده و به والدین این امکان را می دهد که وضعیت سلامت فرزندان خود را در هر لحظه بخصوص در هنگام خواب کنترل کنند. بیتا میرعظیمی

ایران آنلاین /به گزارش سایت ویربل، سندرم مرگ ناگهانی (SIDS ) امروز جان بسیاری از کودکان را تهدید کرده و هنوز شمار قابل توجهی از تلفات جانی بین سال های اولیه زندگی نوزادان تا 2 سال را تشکیل می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل محققان گجت پوشیدنی با نام (MARY) را طراحی و تولید کردند تا والدین به کمک آن سلامت فرزندان خود را بخصوص در هنگام خواب کنترل کنند.

این گجت زیبا با رنگ هایی جذاب و شاد بر لباس کودک متصل شده و تنفس، درجه حرارت بدن و حرکات کودک را کنترل می کند.ثبت تمامی این اطلاعات به کمک یک سنسور حرارتی شش محور و همچنین سنسور مادون قرمز صورت می گیرد. 

به کمک این سنسورها تمامی اطلاعات مربوط به سلامتی کودک ثبت شده و از طریق یک گوشی هوشمند به نمایش درمی آید. در صورت وجود مشگل در سلامت کودک این فناوری پیام هشداری را به والدین ارسال می کند.

طرح اولیه این گجت ابتدا برای کودکان زیر 2 سال طراحی شد اما در حال حاضر این فناوری برای کودکان زیر 10 سال نیز مناسب تشخیص داده شده است.

MARY دارای یک باتری است که با شارژ 30 دقیقه ای می توان 48 ساعت از آن استفاده کرد. طراحان این گجت پوشیدنی معتقدند به کمک این فناوری خطرات ناشی از نوسانات سریع دمای بدن و سندرم های ناگهانی، خطرناک انسداد مسیر تنفسی و SIDSدر کودکان به طور چشمگیری کاهش یافته و والدین به کمک آن می توانند امنیت روانی خود در خصوص سلامتی کودکان را تأمین کنند.

در حال حاضر این گجت با قیمتی برابر 160 پوند انگلیس در سایت کیت استارتر عرضه شده است. پیش بینی شده است MARY تا ماه سپتامبر در دسترس عموم قرار گیرد.

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۶۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 تلاش برای شاد کردن کودکان غزه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از غزه، مهدکودک سراج الاقصی در شمال نوار غزه با وجود تخریب ساختمان آن و مشکلات ناشی از تجاوز رژیم صهیونیستی، فعالیت های آموزشی و سرگرم کننده خود را، دوباره آغاز کرد.

در این هفت ماه، فعالیت های آموزشی در مهدکودک ها، مدارس و دانشگاه ها متوقف شده بود. در حالی که کودکان غزه شاهد مصیبت های جنگ، ویرانی و حملات گسترده هستند و دچار اختلالات روحی شده اند، این مهدکودک بر آغاز مجدد فعالیت های آموزشی و سرگرم کننده خود برای کودکان اصرار دارد.

 

اظهارات:
مصاحبه ها
مربی مهد کودک
کودک

دیگر خبرها

  • ربایندگان «یسنا» حرفه‌ای بودند
  • ربایندگان «یسنا» حرفه‌ای عمل کرده بودند | او را با نامردی رها کردند
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  •  تلاش برای شاد کردن کودکان غزه
  • جزئیات جدید از پیدا شدن دختر صحرا؛ پشت‌پرده دزدیده شدن «یسنا» فاش شد!
  • مداخله به‌هنگام، راه کنترل نشانه‌های اوتیسم
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت
  • کشور‌های مختلف برای محافظت از کودکان چه کردند؟
  • چگونه کودک باهوش‌تری داشته باشیم؟
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت/ کشورها برای محفاظت از کودکان چه کردند؟