Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-20@14:03:32 GMT

کشف ۲۳۲ باند توزیع مواد مخدر در سال ۹۶

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۹۶۷۲۰

کشف ۲۳۲ باند توزیع مواد مخدر در سال ۹۶

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از واحد اطلاع رسانی، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه محمدباقر الفت درباره ناامن‌سازی محیط‌های تولید و توزیع موادمخدر صنعتی با همکاری نیروهای منتخب بسیج، گفت: برای تحقق این هدف، نقشه‌ خطرپذیری 897 محله (محلات در شرف آلودگی) در کشور تکمیل و ترسیم و 35 دوره آموزشی برای نیروهای منتخب بسیج بر اساس سر فصل‌های مصوب ارسالی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی افزود: برنامه‌ریزی به‌ منظور برگزاری 99 کارگاه در کشور انجام شد، در سال 96، تعداد 232 باند توزیع‌کننده در کشور کشف و یک هزار و 432 خرده فروش موادمخدر دستگیر شدند، همچنین 24 محل تولید موادمخدر صنعتی تعطیل شد.
 
عملیاتی کردن آیین‌نامه‌ مراقبت بعد از خروج معتادان از مراکز درمان اجباری
 
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌ قضاییه درباره نقش ستادهای مردمی و دیده‌بانان پیشگیری در کنترل و کاهش اعتیاد گفت: برای بهره‌مندی از این پتانسیل به منظور سازمان دهی و استفاده از ظرفیت دیده‌بان‌های پیشگیری برای اجرای ماده 3 آیین‌نامه مراقبت بعد از خروج (نظارت بر اجرای تکالیف در خصوص معتادان بهبودیافته) کارگاه تربیت مدرس ملی برای 60 دیده‌بان مردمی و 15 دوره آموزشی استانی برگزارشد.
 
وی گفت: همچنین کارگاه تربیت مدرس ملی با هدف به‌کارگیری ظرفیت دیده‌بان‌های پیشگیری در برنامه ناامن‌سازی محیط‌های تولید و توزیع موادمخدر برگزار و در استان‌ها هم برگزاری 19 دوره آموزشی مرتبط اجرایی شد.
 
الفت به نتایج حاصل از اجرای برنامه‌های پیشگیرانه معاونت اشاره داشت و گفت: اجرای این برنامه‌ها باعث تسریع در اجرای احکام مرتبط با جرایم موادمخدر شده است به طوری که 547 هزار و 106  پرونده در طول سال 96 مختومه شد.
 
وی افزود: با عنایت به اینکه بیش از 50 درصد سرقت‌های خُرد، توسط معتادان، به ویژه معتادان متجاهر صورت می‌پذیرد، اجرای برنامه‌ها در بستر طرح‌های ساماندهی معتادان متجاهر منجر به کاهش حدود 4 درصدی ورودی پرونده‌های سرقت‌های خُرد در پایان سال 95 شده است.
 
ثبت اطلاعات بیش از 130 هزار دانش‌آموز در سامانه جامع نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان
 
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه ‌قضاییه بیان‌کرد: کاهش 30 درصدی لغزش مجدّد (تکرار) در معتادان بهبودیافته‌ شرکت‌کننده در دوره‌های سبک زندگی اسلامی- ایرانی، ویژه معتادان بهبودیافته‌ مراکز ماده 16 (دوره‌های مهاجر) براساس رصد و بررسی طولی موارد، فعال سازی حدود 40 درصد ظرفیت دستگاه‌های مسئول  و عملیاتی کردن آیین‌نامه‌ مراقبت بعد از خروج معتادان از مراکز درمان اجباری، مطابق وظایف محوله به آنها در آیین‌نامه، غربالگری و ثبت اطلاعات 130 هزار و 200 دانش‌آموز در سامانه جامع نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان(نماد)، شناسایی و غربالگری 7 هزار و860 دانش‌آموز پسر و 9 هزار و 447 دانش‌آموز دختر در معرض خطر، پرخطر یا مبتلا به اعتیاد، ارائه‌ آموزش‌های ارتقایی، مشاوره‌های روان‌شناختی و ارجاع موارد برای دریافت بسته‌های خدمتی و  مداخلات درمانی مناسب از طریق سامانه نظام ارجاع نمـاد از جمله دستاوردهای قابل ذکر هستند.
 
الفت بیان کرد: در سال‌های 95 و 96،  43 هزار و 680  نفر ساعت دوره برای سربازان و کادر نظامی و انتظامی در 24 استان کشور، 80 دوره کارگاهی مداخله به منظور کاهش طلاق‌های با علت اعتیاد ویژه اعضای مراکز مشاوره در معیت دادگاه خانواده، 124 هزار و 416 نفر ساعت تربیت مدرس و 62 هزار و 960 نفر ساعت مهارت‌آموزی برای گروه‌های هدف مخاطب دوره‌های مدیریت مهارت و دانش رفتار (امید) در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد برگزار شد.
 
وی گفت: در این مدت ماده‌ 6 دستورالعمل ساماندهی  زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها  که منجر به کاهش ورودی حدود 8 درصد زندانیان مرتبط با موادمخدر در سال 95 شده و روند کاهشی آن در طول سال 96 نیز مشهود است نیز عملیاتی شد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ایران اکونومیست توزیع مواد مخدر قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۶۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت ۹۱ نفر در اثر سوءمصرف مواد مخدر

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران، گفت: در سال ۱۴۰۲ آمار تلفات سوءمصرف مواد و داروهای مخدر و محرک در استان جان ۹۱ را گرفت که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان مازندران، علی عباسی،  اظهار داشت: در سال 1402 از کل تلفات اعتیاد 73 نفر مرد و مابقی زن هستند.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار ارسالی از مراکز استان در این مدت شهرستان‌های ساری با 17، قائمشهر با 11 و نور با 8 فوتی بیشترین و شهرستان بابل با یک فوتی کمترین آمار مرگ بر اثر سوءمصرف مواد را داشتند.

عضو شورای قضایی استان مازندران خاطرنشان کرد: قطعا حساسیت منطقی خانواده به رفتار فرزندان و حتی حساسیت نسبت به تغییر رفتار همسر و همچنین برخورد درست با این افراد در صورت گرایش آنان به مواد مخدر، آگاه شدن از گرایش جوانان به مواد مخدر و آگاهی از علائم و نشانه های اولیه و انجام مشاوره‌های درست از طرف خانواده می‌تواند از گرفتار شدن جوانان در دام اعتیاد و به تباهی کشاندن افراد و مرگ جلوگیری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۱۸ طرح مبارزه با مواد مخدر در شهرستان درمیان
  • جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر
  • رشد پانصد درصدی آمار معتادان در کردستان!
  • ساماندهی معتادان متجاهر و جمع‌آوری ۱۹۵ تن پسماند در جنوب تهران
  • روند کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان
  • دستگیری زنی که با موتور موادفروشی می‌کرد
  • کشف ۱۹۰ کیلوگرم تریاک در فسا
  • مدل جدید تریاک‌فروشی در شمال تهران توسط یک زن
  • دستگیری ۱۸ قاچاقچی مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد
  • فوت ۹۱ نفر در اثر سوءمصرف مواد مخدر