Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-29@07:45:13 GMT

کاهش قیمت نفت ادامه دار شد

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۹۶۷۴۲

کاهش قیمت نفت ادامه دار شد

درحالی‌که نگرانی‌ها در مورد اختلال در عرضه کاهش یافته و بنادر لیبی فعالیت‌های صادراتی خود را از سر گرفته اند، با تقویت احتمال افزایش تولید، قیمت‌های نفت افت کرد.

به گزارش رویترز، روز دوشنبه، درحالی‌که نگرانی‌ها در مورد اختلال در عرضه کاهش یافته و بنادر لیبی فعالیت‌های صادراتی خود را از سر گرفته اند، با تقویت احتمال افزایش تولید، قیمت‌های نفت افت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، تاجران به احتمال افزایش تولید از سوی روسیه و سایر تولیدکنندگان امیدوار شده اند.

در ساعت ۹:۲۴ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت برنت، نسبت به قیمت بسته شده روز جمعه، ۴۸ سنت یا ۰.۶ درصد افت کرد و به ۷۴.۸۵ دلار رسید.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۳۹ سنت یا ۰.۶ درصد کاهش یافت و به ۷۰.۶۲ دلار رسید.

هفته گذشته، اختلال در عرضه نفت لیبی و اعتصابات در نروژ و عراق، قیمت‌های نفت را بالا برده بود، هرچند در پایان هفته قبل برای دومین هفته متوالی قیمت‌ها از لحاظ هفتگی افت کرد.

ای‌زی‌بانک در یادداشتی نوشت: قیمت نفت خام درحالی افت کرد که وحشت از اختلال در عرضه نفت، با بازگشت تولید میادین نفتی مهم لیبی، کاهش یافت.

کیم کوآنگ رائه، تحلیل‌گر کالا در شرکت کارگزاری سهام سامسونگ در سئول هم می‌گوید: تاجران به دقت دیدار ترامپ و پوتین را تحت نظر دارند تا شاید مطلبی راجع به نفت گفته شود.

وزیر انرژی روسیه، الکساندر نواک روز جمعه دوباره تاکید کرد: روسیه و سایر تولیدکنندگان بزرگ، در صورتی که کمبود عرضه بر بازارهای جهان تاثیر بگذارد، تولید خود را بیشتر افزایش خواهند داد.

در همین حال با کند شدن نرخ رشد چاه‌های فعال آمریکا به علت کاهش قیمت نفت، تعداد چاه‌های فعال این کشور در هفته منتهی به ۱۳ جولای، بدون تغییر در ۸۶۳ حلقه باقی ماند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت نفت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۶۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض استقلالی ها به ارزش گذاری ۱.۸ هزار میلیارد تومانی ۵۱ ...

قدس ب نقل از بورس پرس ، اعلام ارزش واگذاری دو بلوک ۵۱ درصدی پرسپولیس و استقلال با حاشیه هایی همراه شده و هواداران استقلال در فضای مجازی با راه اندازی هشتگ واگذاری عادلانه اعتراض کرده اند تا این موضوع به ترند اول توییتر فارسی تبدیل شود!

بر اساس این گزارش، طبق برنامه اعلامی قرار است بلوک ۵۱ درصدی سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برای چهارمین مرتبه، شنبه آینده و سه‌ شنبه ۲۱ فروردین به ارزش ۲.۱ و ۱.۸ هزار میلیارد تومان در فرابورس عرضه شود.

در این میان از قرار معلوم، بلوک پرسپولیس توسط بانک ملت و استقلال از سوی بانک تجارت خریداری خواهد شد ولی تا زمان انجام و قطعیت معامله، هیچ تضمیمی به این رویداد نیست!

بلوک مدیریتی پرسپولیس شامل بیش از 5 میلیارد و 362 میلیون سهم بوده که به صورت نقد یا نقد و اقساط روانه میز فروش فرابورس می شود. قیمت پایه هر سهم معادل قیمت تابلو در روز عرضه (معادل قیمت پایانی روز قبل از عرضه) به اضافه 110 درصد به شرط آنکه از 3.946 ریال کمتر نباشد ( در عرضه قبلی 5106 ریال) تعیین شده است. 

ارزش پایه این بلوک در عرضه قبلی و مربوط به 7 اسفند، بیش از 2.7 هزار میلیارد تومان و در چهارمین عرضه بیش از 2.1 هزار میلیارد تومان تعیین شده است. کارگزار عرضه کننده هم کارگزاری بانک ملی تعیین شده است.

همچنین بیش از ۵.۵ میلیارد سهم "استقلال" با قیمت پایه هر سهم معادل قیمت تابلوی فرابورس در روز عرضه به اضافه ۱۱۰ درصد به شرط آنکه از ۳۳۶۲ ریال کمتر نباشد و ارزش معامله معادل تعداد سهام قابل عرضه ضرب در قیمت پایه هر سهم به شرط آنکه از ۱.۸ هزار میلیارد تومان کمتر نباشد، روانه میز فروش خواهد شد که نسبت به عرضه قبلی تغییر قیمتی نداشت.

دیگر خبرها

  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ فروردين
  • سقوط بیت‌کوین
  • تولید ارزان‌قیمت الکتروکاتالیست‌هایی برای عرضه هیدروژن سبز
  • تولید روغن بیش از ۶ درصد افزایش یافت
  • حکایت معنادار افزایش قیمت کارخانه ای و ناترازی در بازار ۱۴۰۲ خودرو
  • حکایت معنادار افزایش قیمت کارخانه و ناترازی در بازار ۱۴۰۲ خودرو
  • اعتراض استقلالی ها به ارزش گذاری ۱.۸ هزار میلیارد تومانی ۵۱ ...
  • افزایش ذخایر آمریکا سد راه صعود نفت شد
  • افزایش قیمت دلار بازار مسکن را به کدام سو می‌برد؟
  • افزایش قیمت خودرو در سال ۱۴۰۳