Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-24@03:18:42 GMT

نمایش ویژه فیلم‌های ایرانی در جشنواره هندی

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۹۶۸۸۱

یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه و مستند کرالا با همکاری مجموعه فیدان در حاشیه برگزاری این دوره از جشنواره، بخش نمایش ویژه فیلم‌های کوتاه ایرانی با عنوان «قصه‌های فارسی» را برگزار می‌کند.

امیر مسعود سهیلی و هادی علی‌پناه مسئولیت برنامه‌ریزی و انتخاب فیلم‌های این بخش را برعهده داشته‌اند.

برای این برنامه هجده فیلم کوتاه با هدف معرفی فیلمسازان و فیلم‌های کوتاه ایرانی با توجه به ویژگی‌هایی چون موفقیت‌های بین‌المللی و نیز گوناگونی در ژانر و گونه انتخاب شده‌اند و در قالب بخش جنبی این دوره از جشنواره کرالا که از تاریخ ۲۰ تا ۲۴ جولای برگزار خواهد شد به نمایش درخواهند آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسامی این هجده فیلم کوتاه فیلم‌های کوتاه عبارتند از «وقت ناهار» به کارگردانی علیرضا قاسمی، «اشیا گمشده» به کارگردانی حامد نجابت، «ایکی» به کارگردانی پرستو کاردگر، «چشم آبی» به کارگردانی امیرمسعود سهیلی، «حیوان» به کارگردانی بهمن و بهرام ارک، «دختری در میان اتاق» به کارگردانی کریم لک زاده، «یال و کوپال» به کارگردانی شیوا صادق اسدی، «میزبان» به کارگردانی امید عبدالهی، «هنوز نه» به کارگردانی آرین وزیردفتری، «آینه‌های پریده رنگ» به کارگردانی سالم صلواتی، «راویولی» به کارگردانی حسین شاعری، «خرس» به کارگردانی سمیرا نوروز ناصری، «سرمه» به کارگردانی آزاده قچاق، «پسرک» به کارگردانی مونا شاهی، «مردی که اینجا نبود» به کارگردانی عطا مجابی، «فردا صبح» به کارگردانی محمد نجاریان، «دیدن» به کارگردانی سهیل امیر شریفی و «کل به جزء» به کارگردانی سید وحید حسینی نامی.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: نوروز جشنواره بین المللی فیلم فیلم ایرانی فیلم کوتاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۶۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید چهار فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ رئیس انجمن سینمای جوان مهاباد گفت: چهار فیلم کوتاه داستانی امسال با موضوع اجتماعی در این دفتر تولید و آماده نمایش شده است.

رحیم بایزیدی افزود: این فیلم ها شامل دوراهی، ژیان، سکالا و پاک کن هستند که فیلم سازان جوان مهابادی آنها را تولید کرده اند.

بایزیدی اظهارکرد: فیلم کوتاه داستانی "دوراهی" با موضوع پسر بچه ای که مادرش مسئولیت خرید وسایل خانه را به وی می دهد، به نویسندگی و کارگردانی "شیدا فرجاد" و فیلم‌کوتاه داستانی " ژیان" با موضوع پاکبانی که برای تسکین رنج‌ ها و آرامش خود راهی برای خود می‌یابد، به نویسندگی و کارگردانی "محمد ادیب خضر زاده" تولید شده است.

رئیس انجمن سینمای جوانان مهاباد گفت: همچینن فیلم کوتاه داستانی" سکالا" با موضوع ازدواج و روایت جوانی که برای خواسته های همسر آینده اش تلاش می‌کند به نویسندگی کامیار قادری و علی امینی نیا و کارگردانی "کامیار قادری" تولید شده است.

بایزیدی افزود: فیلم کوتاه "پاک کن" هم داستان‌ مردی را روایت می‌کند که درحال تکمیل‌کردن و نوشتن ‌رمان است که طی ‌یک اتفاق زندگی وی دچار تحول می‌شود که نویسندگی و کارگردانی این اثر را "علی امینی نیا" انجام داده است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته ۱۲ فیلم کوتاه داستانی با موضوعهای مختلف در این دفتر تولید شده‌ بود.

دیگر خبرها

  • نخستین دوره جایزه داستان و بازآفرینی فراخوان داد
  • تولید چهار فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد
  • پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد معرفی شدند
  • پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی
  • ۴ فیلم کوتاه‌داستانی در سینمای جوان مهاباد تولید شد
  • آخرین مصوبات شورای پروانه ساخت آثار غیرسینمایی
  • صدور پروانه ساخت برای ۴ فیلم کوتاه
  • یک اردیبهشت بی‌بدیل
  • «کالبو» آماده نمایش شد/ حضور «تنگه» در جشنواره فرانسوی
  • اعلام جدول اجرای عموم نمایش‌های منتخب خیابانی تئاتر رضوی