Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ مقدم معاون فرماندار ملکان در کارگروه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملکان از برگزاری سه جشنواره انگور، آبغوره و زعفران طی سالجاری در این شهرستان خبر داد.

وی افزود: پنجمین جشنواره انگور و چهارمین جشنواره دوشاب شهرستان ملکان ۱۷ و ۱۸ شهریورماه سال جاری بصورت کشوری و با مسئولیت جهادکشاورزی و شهرداری ملکان در این شهرستان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین نخستین جشنواره آبغوره و برگ مو روز چهارشنبه این هفته در ۱۰ غرفه در روستای حسین اباد از توابع بخش مرکزی شهرستان ملکان برگزار خواهد شد.

مقدم ادامه داد:همچنین نخستین جشنواره زعفران آبان ماه سال جاری در این شهرستان برگزار خواهد شد.

وی شناساندن پتانسیل و ظرفیت‌های منطقه را از اهداف برگزاری جشنواره‌ها دانست و اظهار کرد: این جشنواره‌ها باید با پیام‌های مهم دیگر از جمله آسیب‌های اجتماعی، سبک زندگی سالم و صرفه جویی در منابع انرژی از جمله آب و برق نیز همراه شود.

معاون فرماندار ملکان در ادامه همه دستگاه‌های دولتی را به همکاری و تعامل با متولیان برگزاری جشنواره‌ها فرا خواند و گفت: معرفی محصولات و توانمندی‌های محلی وظیفه‌ای همگانی بوده و مختص یک یا دو دستگاه دولتی نیست.

وی با توجه به محدودیت بودجه و اعتبارات دولتی، و همچنین بمنظور استفاده از توان و مشارکت بخش خصوصی، خواستار برگزاری جشنواره‌های محلی بصورت مردمی و ثمن‌ها با نظارت ادارات مربوطه شد.

مقدم همچنین از عدم پیگیری مصوبات کارگروه‌های تخصصی توسط برخی ادارات دولتی انتقاد کرد و افزود: دبیران کارگروه‌ها موظفند مصوبات را بصورت کارشناسی شده و پس از رفع معایب احتمالی به جلسات تخصصی بیاورند و بعد از تصویب نیز پیگیر اجرای کامل آن مصوبات باشند.

شهردار ملکان نیز در این جلسه از تعامل و همکاری ضعیف دستگاه‌های دولتی انتقاد کرد و گفت:شهرداری ملکان نوروز امسال اقدام به برگزاری جشنواره نوروزی در ورودی شهر ملکان کرد، ولی علیرغم برگزاری جلسات متعدد و درخواست‌های کتبی و شفاهی متاسفانه برخی از ادارات و نهاد‌های دولتی با شهرداری ملکان در جهت برگزاری باشکوهتر این جشنواره همکاری نکردند.

مدیر جهادکشاورزی ملکان نیز در ادامه جلسه با اشاره به موقعیت کشاورزی این شهرستان و بخصوص تولید در انگور، کشمش، گوجه فرنگی، سیب، پیاز، سیب زمینی و سایر محصولات کشاورزی، خواستار ایجاد بازارچه دایمی محصولات کشاورزی در این شهرستان شد.

رئیس شورای شهر لیلان نیز در این جلسه خواستار برگزاری جشنواره انگور امسال در محوطه قلعه بختک این شهر شد. 

 

انتهای پیام/ش

برگزاری نخستین جشنواره زعفران آبان ماه سال جاری در شهرستان ملکان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشاورزان محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۶۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت شرکت در جشنواره «خیمه‌شب‌بازی»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جشنواره، مهلت شرکت در نخستین جشنواره خیمه‌شب‌بازی با توجه به استقبال گسترده علاقه‌مندان تمدید شد و هنرمندان می‌توانند تا ۱۵ اردیبهشت آثار خود را ارسال کنند.

نخستین جشنواره «خیمه‌شب‌بازی» با انتشار فراخوان دعوت از گروه‌های نمایشی، کار خود را آغاز کرده است.

این جشنواره به میزبانی خانه‌موزه خیمه‌شب‌بازی ایران از هنرمندان این حوزه در سراسر کشور دعوت می‌کند در این رویداد شرکت کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند به سایت خانه‌موزه خیمه‌شب‌بازی ایران با آدرس https://manacultureforum.com مراجعه کنند.‌

آثار ارسالی پس از بررسی اولیه برای شرکت در رقابت دعوت خواهند شد و علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره پس از دانلود و تکمیل فرم، فرم تکمیل‌شده را به همراه سایر مدارک به آدرس بلوار کشاورز، خیابان وصال شیرازی، کوچه اسلامی ندوشن، پلاک ۶، کد پستی: ۱۴۱۷۷۵۴۷۷۱، خانه فرهنگ مانا، از طریق پست یا به صورت حضوری ارسال کنند.

نخستین جشنواره سراسری خیمه‌شب‌بازی ایران از تاریخ ۲۸ اردیبهشت تا ۱ خرداد ۱۴۰۳ در تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 6087716 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر
  • برگزاری نخستین آزمون سراسری در شهرستان چالدران
  • برگزاری نخستین اردوی جهادی مدیران دستگاه‌های اجرایی در شهرستان کیار
  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره‌سراسری گیلاس در اشنویه
  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره سراسری گیلاس اواخر خرداد در اشنویه
  • تمدید مهلت شرکت در جشنواره «خیمه‌شب‌بازی»
  • لیلا زارع: نباید در زمینه فیلمسازی فقط به جشنواره‌های دولتی اکتفا کرد
  • شهرستان اردل میزبان چهاردهمین جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • تیزر «بارگادون» منتشر شد/ مستندی درباره آداب خوشه‌چینی انگور