Web Analytics Made Easy - Statcounter

حوادث رکنا: وکیل مدافع متهمان پرونده ترور ماموستا «عبدالرحیم تینا» امام جمعه مسجد خلفای راشدین مهاباد، از صدور حکم قصاص و حبس برای سه نفر از متهمان این پرونده پس از 10 سال خبر داد.

به گزارش گروه جنایی رکنا ، سید محمود علیزاده طباطبایی درباره آخرین وضعیت پروندهترور Assassination «عبدالرحیم تینا» امام جماعت مسجد خلفای راشدین شهرستان مهاباد در سال 87، اظهار داشت: در این پرونده هفت نفر دستگیر شدند که برای آنها به اتهام محاربه کیفرخواست صادر و پرونده آنها در شعبه 28 دادگاه انقلاب اسلامی تهران مورد رسیدگی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی افزود: شعبه 28 دادگاه انقلاب، هر هفت متهم را به اتهام محاربه از طریق وابستگی به جریانات سلفی به اعدام execution محکوم کرد اما حکم صادره در دیوان عالی کشور نقض شد. 
علیزاده طباطبایی در ادامه گفت: پرونده مزبور پس از نقض آرای صادره در دیوان عالی کشور، به شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی Judge صلواتی به عنوان شعبه هم عرض ارجاع شد تا اتهام متهمان مجدداً رسیدگی شود. 
وکیل مدافع متهمان پرونده ترور «ملا تینا» افزود: با توجه به اینکه در این حادثه Incidentیک سرباز نیز جان خود را از دست داده بود، شعبه 15 دادگاه انقلاب برای سه نفر از متهمان، قرار عدم صلاحیت رسیدگی صادر و رسیدگی به پرونده را در صلاحیت دادگاه کیفری استان آذربایجان غربی دانست. 
علیزاده طباطبایی گفت: پرونده این افراد در دادگاه کیفری یک استان آذربایجان غربی بررسی و دادگاه پس از محاکمه، یکی از متهمان را به اتهام قتل Murder عمد سرباز نیروی انتظامی به قصاص و دو نفر دیگر را به 10 سال حبس محکوم کرد که البته به این حکم اعتراض می کنیم. 
وی اضافه کرد: پرونده چهار متهم دیگر هنوز در شعبه 15 دادگاه انقلاب مطرح رسیدگی است و فعلاً حکمی صادر نشده است. 
ماموستا «عبدالرحیم تینا» امام جماعت مسجد خلفای راشدین مهاباد هفتم مهرماه سال 1387 توسط گروه های سلفی و وهابیون منطقه به شهادت رسید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

نخستین تصاویرازمحل سقوط هواپیمای ATR درارتفاعات دنابعد ازآب شدن برف

راز پخش فیلم مائده دختر رقاص از تلویزیون لو رفت

تجاوز پزشک مغز و اعصاب به بیماران زن و مرد!+عکس

مرد خشن در کوچه بن بست شهرک غرب مرا گیر انداخت! + عکس

دستگیری دارو‌دسته «دایی» در مشهد

پوریا و مهتاب برای عاشقانه زندگی کردن درخواست طلاق دادند!

مادربزرگ طعمه شد و سر قرار رفت تا از راز نامزد منحرف سر در بیاورد! + عکس

رفتار زننده داماد با عروس 18 ساله مشهدی سر سفره عقد / پدر قبل از عقد مرا به اتاق فرستاد!

تشکر بدون سانسور فردوسی‌پور!

ارتباط‌گیری زندانیان «بند 350» اوین با BBC / وحید مرادی زخم کهنه را باز کرد / اعدام برای کارمند زندان کرج!

لوله کش با زنم خیلی صمیمی شده بود! / انتقام گیری عجیب یک مرد

اقدام گستاخانه مرد متاهل با زن زیبا در جنگل + عکس

تازه داماد، عروس خانم را در زندگی کثیفش جا گذاشت!

منبع: رکنا

کلیدواژه: جام جهانی سلامت مهم ترین های 24 ساعت جنایی ترور Assassination اعدام execution قاضی Judge حادثه Incident قتل Murder اخبار حوادث امام جمعه حبس قصاص محکوم حوادث مهاباد ترور عکس خانواده تصاویر قتل پلیس ایران فیلم حوادث جوان ویدیو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۷۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های میراث‌فرهنگی در سیستان و بلوچستان

به گزارش قدس آنلاین، مهدی شمس‌آبادی امروز پنجشنبه در دیدار با مدیرکل میراث‌فرهنگی سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: این استان دارای ظرفیت‌ها، ابنیه ها و آثار تاریخی ارزشمندی است که باید حفظ و حراست شود.

وی افزود: باوجود تمام ظرفیت‌های فعال شده، این امکان وجود دارد که برخی افراد اقداماتی در خصوص تخریب، جابجایی و یا انتقال آثار تاریخی به صورت غیرقانونی انجام دهند که هم به منظور جلوگیری از قاچاق آثار و هم در راستای انسجام بخشی، تسهیل و تسریع در امور حقوقی و قضایی پرونده‌های مرتبط به حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در سیستان و بلوچستان ضرورت دارد تا تدابیر ویژه‌ای داشته باشیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان ادامه داد: در کنار این موارد، پرونده‌هایی در حوزه میراث‌فرهنگی وجود دارد که نیازمند بررسی تخصصی‌تر است که بر همین اساس و به پیشنهاد مدیرکل میراث فرهنگی استان، شعبه ویژه رسیدگی به این پرونده ها در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان تشکیل می‌شود تا با سرعت، دقت و به صورت دقیق‌تر و در کوتاه‌ترین زمان مورد بررسی قرار بگیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار اظهار کرد: خوشبختانه همکاری و مساعدت دادستانی مرکز استان با این اداره کل قابل تقدیر بوده و همواره همراه و همیار این اداره کل در رسیدگی به امور بوده است که جای تقدیر دارد.

محمدهادی طهرانی‌مقدم افزود: در رابطه با حفاظت صیانت از ابنیه های تاریخی شاهد ترک فعل هایی هستیم که می‌تواند ضربات جبران ناپذیری به این آثار که هویت ملی ما محسوب می‌شود وارد کند اما همراهی و همکاری دستگاه قضا در ممانعت و جلوگیری از این کار بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی تاکید کرد: یکی از مواردی که با ورود جدی دادستانی و اقدام ارزشمند و موثر معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز سیستان و بلوچستان به نتیجه مطلوب رسید پیگیری موضوعات مرتبط با خدمات بهداشتی و طهارت اسلامی و نظارت بر این موضوع در سطح استان بود که با دستور ویژه سرپرست معاونت حقوق عامه مرکز استان نتایج مطلوبی کسب شد که مورد تقدیر وزارت‌خانه نیز قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این نظارت ها باعث شد میزان شکایات در این حوزه کاهش یابد و شکایات، پیشنهادات شهروندان و مسافرین به سامانه ۰۹۶۲۹ در کمتر از ۲۴ساعت رسیدگی و پاسخ داده شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • صدور حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال
  • صدور حکم قطعی پرونده کثیرالشاکی «الماس مال» کرمان
  • حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
  • حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» صادر شد 
  • حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی الماس‌مال کرمان صادر شد
  • شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های میراث‌فرهنگی در سیستان و بلوچستان تشکیل می‌شود
  • قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها
  • عذاب وجدان حکم قصاص را متوقف کرد
  • عذاب وجدان حکم قصاص را متوقف کرد| قسامه چیست و چطور با ۵۰ قسم یک نفر قصاص می شود؟
  • تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های میراث‌فرهنگی در سیستان و بلوچستان