Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@00:03:13 GMT

تاثیر 30 درصد سوابق تحصیلی در کنکور 98 قطعی است

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۹۷۳۴۲

تاثیر 30 درصد سوابق تحصیلی در کنکور 98 قطعی است

تهران-ایرنا-وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس تصمیم شورای سیاستگذاری تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سال 98 به میزان 30 درصدقطعی است و در سال آینده به عنوان پیشینه تحصیلی دانش‌آموزان اعمال می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش ایرنا، سید محمد بطحایی روز دوشنبه در حاشیه آئین اختتامیه چهاردهمین جشنواره علمی - فرهنگی فرهنگیان بسیجی کشور در جمع خبرنگاران در خصوص اینکه برخی خانواده ها و دانش آموزان نسبت به این تصمیم گله مند بوده و آن را نوعی ناعدالتی تلقی می کنند نیز اظهار داشت: امتحانات نهایی برای تمامی دانش آموزان در سراسر کشور یکسان برگزار می شود و اکنون ارتباط معناداری در معدل دانش آموزان در دروس امتحان نهایی بین مناطق مختلف کشور نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: همچنین با درجه بندی مناطق، ضریب محرومیت نیز در نظر گرفته شده تا نابرابری فرصت‌های آموزشی با این روش جبران شود و در ادامه برنامه ریزی ها و بر اساس تصمیم مجلس شورای اسلامی به تدریج باید به سمت حذف کنکور برویم.

* تا پنج سال آینده نیروهای جدید برای جبران کمبود معلم را جذب می کنیم
وزیر آموزش و پرورش به روش های جذب نیرو برای جبران کمبود نیروی انسانی و معلم در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: یکی از چالش های اساسی آموزش و پرورش در سال های آینده، کمبود نیروی انسانی است و علت اصلی آن است که تعداد زیادی از همکاران به تدریج به افتخار بازنشستگی نائل می‌شوند و باید جای خود را به نیروهای جوان بدهند.
بطحایی اضافه کرد: اولین کاری که باید انجام دهیم این است که از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی که دانشگاه های تامین نیروی انسانی برای آموزش و پرورش هستند نیروهای جدید را جایگزین همکارانی کنیم که به دلیل بازنشستگی از این نظام خارج می‌شوند.
وی ادامه داد: در سال جاری علاوه بر حدود 18 هزار نیروی که با استفاده از ظرفیت ماده 28 آموزش دیده و وارد آموزش و پرورش می‌شوند حدود 25 هزار نیروی دیگر هم مجوز آن را از سازمان اداری استخدامی و سازمان برنامه و بودجه گرفته شده که وارد دانشگاه های فرهنگیان و شهید رجایی خواهند شد و این مسیر ما برای گرفتن معلم در 5 سال آینده خواهد بود.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: به موازات آن چون دانشجویانی که وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند طی چهار سال بعد به خدمت گرفته خواهند شد از نیروی حق‌التدریس استفاده می کنیم اما در این میان پیشنهاد داده ایم تا بتوانیم از ظرفیت های دانشجویان دوره چهار ساله تربیت معلم بعد از 2 سال آموزش و تحصیل در دانشگاه فرهنگیان، بهره ببریم که این روش یکی از راه های تامین نیروی انسانی ما خواهد بود.
وی تاکید کرد: با وجود چالش هایی که ما در حوزه نیروی انسانی داریم، برنامه ریزی ها به نحوی است که مشکلی در تامین نیروی انسانی و معلم پیدا نخواهیم کرد.
وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: اکنون با برگزاری گردهمایی ساماندهی نیروی انسانی هر دو هفته یک بار در استان ها این وضعیت پی گیری می شود و قرار است ابتدای شهریور ماه یک مانور آزمایشی برای ساماندهی نیروی انسانی برگزار کنیم.
بطحایی اضافه کرد: تامین نیروی انسانی و حضور معلم در مدرسه وظیفه دولت و آموزش و پرورش است و برنامه ریزی ما به گونه ای است که این مشکل در سال‌های آینده ایجاد نشود و ما کلاسی نداشته باشیم که معلم نداشته باشد.
وی ادامه داد: در 6 سال آینده شیب جمعیت دانش آموزی رو به افزایش است و از 7 سال آینده مجددا کاهش دانش آموز را شاهد خواهیم بود و برنامه ریزی های لازم در این زمینه نیز انجام شده است.

* تنها 5 درصد نیروهای آموزش و پرورش کارکنان اداری هستند
وزیر آموزش و پرورش در خصوص تعداد نیروهای ستادی این وزارتخانه نیز گفت: در مجموع تعداد نیروهای ستادی و کارکنان اداری این وزارتخانه 50 هزار نفر و معادل حدود 5 درصد است، البته ما بر اساس برنامه نظام اداری کشور به دنبال این هستیم که با چابک‌سازی، تعداد نیروهای اداری در ستاد، حوزه مرکزی، استان ها و مناطق را کاهش دهیم و این مساله نه فقط برای آموزش و پرورش بلکه شامل همه دستگاه‌های اجرایی کشور است که به تدریج اتفاق می افتاد.
بطحایی ادامه داد: وقتی از چابک سازی نیروهای انسانی صحبت می کنیم منظور این است که نیروهای متخصص به طور متوازن در بخش‌های مختلف به کار گرفته شوند.

* اولین قسط پاداش پایان خدمت فرهنگیان را با اولین حقوق دریافت می کنند
وزیر آموزش و پرورش گفت: همانطور که سازمان برنامه و جور قول داده اولین قسط پاداش پایان خدمت فرهنگیان با اولین حقوق آنها پرداخت می شود و در این رابطه سازمان برنامه و بودجه 3600 میلیارد تومان تخصیص داده است.

* پرداخت حقوق کارکنان در تابستان تغییر نمی کند
وزیر آموزش و پرورش یادآورشد: قرار نیست زمان پرداخت حقوق کارکنان این وزارتخانه در تابستان تغییر کند و مطالبی که در فضای مجازی در این رابطه دست به دست می شود و همچنین توئیتی که به نقل از بنده منتشر شده به هیچ وجه صحت ندارد و روابط عمومی در حال پی گیری است.
علمی**1883**1440

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمی آموزشی آموزش و پرورش معلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۷۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخدام ۱۶۰۰ معلم جدید در آموزش و پرورش استان بوشهر

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از استخدام یک‌هزار و ۶۷۱ معلم و مربی جدید در مهر ماه امسال در آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت: یک‌هزار ۱۵۰ نفر از طریق آزمون و ۵۲۱ معلم هم از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، علی موحدی ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه بوشهر با تبریک هفته معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری و شهدای دانش‌آموز و فرهنگی استان بوشهر از ارتقا رتبه آموزش و پرورش استان بوشهر در عرصه کنکور سراسری خبر داد و اظهار داشت: آموزش و پرورش استان بوشهر در عرصه قبولی دانش‌آموزان در بین 32 استان رتبه 13 کسب کرد و این صعود چند رتبه‌ نشان از تلاش خانواده‌ها، دانش‌آموزان و فرهنگیان است.

وی از تدوین سند چشم‌انداز توسعه آموزش متوسطه استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: نقشه راه و سند توسعه آموزش متوسطه استان بوشهر تا سال 1408 طراحی شده و از مهر ماه امسال اجرایی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر به فعالیت‌های حوزه پرورشی پرداخت و با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری 11 هزار دانش‌آموز استان بوشهر به اردوی راهیان نور اعزام شدند گفت: در همین راستا 35 هزار دانش‌آموز به اردوی راهیان توسعه و پیشرفت اعزام شدند.

موحدی برگزاری یادواره 582 شهید دانش‌آموز و فرهنگی استان بوشهر را از دیگر برنامه‌های حوزه‌های پرورشی دانست و خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جاری مراسم تشییع شهدای گمنام 8 سال دفاع مقدس در 350 مدرسه با مشارکت 150 هزار دانش‌آموز استان بوشهر برگزار شد.

وی از برپایی جشن تکلیف 15 هزار دانش‌آموز استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: در سال تحصیلی جاری 10 هزار دانش‌آموز استان بوشهر در جشن تکلیف شرکت کردند که نسبت به سال قبل آن رشد 71 درصدی داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از ساخت و افتتاح 120 مدرسه در 2.5 سال دولت مردمی ایران قوی آیت‌الله رئیسی در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در این مدت به ارزش 100 میلیارد تومان تجهیزات در مدارس استان بوشهر توزیع شده است.

موحدی با اشاره به حل مشکل ناوگان خودروی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: بدون اعتبارات دولتی 50 خودرو به ارزش 20 میلیارد تومان خودرو برای آموزش و پرورش استان بوشهر خریداری شد.

وی کمبود معلم را یکی از مشکلات اساسی آموزش و پرورش اعلام و خاطرنشان کرد: امسال یک‌هزار 150 معلم، دبیر، مربی، مشاور، مربی بهداشت، مربی تربیت‌بدنی، آموزگار پس از پذیرش در آزمون استخدامی جذب آموزش و پرورش استان بوشهر می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به جذب 521 نفر فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان در آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: در مجموع تا سال تحصیلی جدید مهرماه امسال، یک‌هزار و 671 معلم و مربی جدید در آموزش و پرورش استان بوشهر استخدام می‌شود.

انتهای پیام/190/.

دیگر خبرها

  • اصفهان مهد نیروهای فرهنگی و فکری است/دانش آموزان و نوجوانان مخاطبان اصلی برنامه‌های فرهنگی
  • کاهش سهم آموزش و پرورش از بودجه ۱۴۰۳ / ۶۳ درصد منابع دانشگاه فرهنگیان با کسر از حقوق دانشجومعلمان تأمین می‌‎شود
  • تمدید فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تا ۱۸ اردیبهشت
  • فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تا سه‌شنبه تمدید شد
  • آخرین مهلت داوطلبان کنکور برای تأیید سوابق تحصیلی
  • فرصت داوطلبان کنکور برای تأیید سوابق تحصیلی تا ۱۸ اردیبهشت
  • ۱۶۰۰ معلم جدید در آموزش و پرورش استان بوشهر استخدام می شوند
  • کهنسال‌ترین معلم ایران درگذشت + سوابق
  • استخدام ۱۶۰۰ معلم جدید در آموزش و پرورش استان بوشهر
  • توصیه‌هایی به داوطلبان کنکور برای تأیید سوابق تحصیلی