Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر سابق امر به معروف دوران طالبان اظهار داشت که دولت افغانستان برای نجات یافتن از انتقادها اعلام می‌کند که گروه‌های مخالف زیادی در این کشور حضور دارند در حالی که جنگ افغانستان تنها از طریق صلح با طالبان امکانپذیر است. ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات

مولوی «قلم الدین» رئیس حزب «حرکت انقلاب اسلامی افغانستان» و وزیر سابق «امر به معروف» دوران طالبان درباره صلح در این کشور اظهارداشت که در زمان حکومت «امارت اسلامی» در افغانستان امنیت حاکم بود در حالی که در داخل دولت کنونی هنوز وحدت و یکدست بودن وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طالبان تنها گروه مخالف دولت در افغانستان هستند بنابراین صلح تنها از مسیر این گروه می‌گذرد.

رئیس حزب حرکت انقلاب اسلامی افغانستان تأکید کرد که حکومت برای نجات یافتن از انتقادها، حضور گروههای مختلف مخالف حکومت را مطرح می کند، در حالی که در افغانستان تنها یک گروه مخالف و قوی وجود دارد که آن هم طالبان است.

مولوی قلم الدین درباره حضور داعش در افغانستان نیز گفت که این گروه تروریستی در این کشور حضوری ندارد و تبلیغات درباره گسترش فعالیت داعش نیز کذب است.

این در حالی است که دولت افغانستان توانایی آوردن اصلاحات در این کشور را ندارد.

به گفته رئیس حزب حرکت انقلاب اسلامی افغانستان، دست‌های خارجی در دولت افغانستان نیز در روند صلح این کشور تاثیرگذار هستند.

وی خاطرنشان کرد که مردم هنوز طالبان را به عنوان حکومتی دارای امنیت و با نام «امارت اسلامی» می‌شناسند زیرا دولتی داشت که در آن قانون حکمفرما بود.

وزیر سابق حکومت طالبان در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با تسنیم اظهارداشت: «اگر آمریکا و ائتلاف شمال جنگ را تحمیل نمی‌کردند، هنوز اعضای این گروه در خانه‌های خود بودند».

با این حال، مردم از طالبان حمایت می‌کنند و اعضای این گروه نیز در بین مردم حضور دارند.

مولوی قیام الدین خاطرنشان کرد که از سال‌های گذشته تاکنون طالبان همواره به مذاکره با آمریکا تاکید کرد‌ه است و حالا آنها تمایل نشان داده‌اند.

این عضو ارشد حکومت سابق طالبان تصریح کرد: "حکومت امنیت ملی دارد، پلیس دارد، ارتش دارد و قانون هم دارد اما در کنارش خلافکار، قاتل و قاچاقچی نیز دارد بنابراین حکومت کنونی یکدست نیست در حالی که با طالبان باید صلح شود تا امنیت سراسری در این کشور برقرار شود.

وی در پایان گفت که هیچ گروهی بالاتر از طالبان در افغانستان حضور ندارد و این مسئله در دوران آتش بس 3 روزه نیز ثابت شد. اگر طالبان وارد صلح شوند جنگ پایان خواهد یافت.

انتهای پیام/.

R36461/P36446/S8,87,1413/CT15

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۷۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعاملات دوجانبه کابل و آستانه

سیریک ژومانگرن معاون نخست‌وزیر قزاقستان و امیرخان متقی وزیر خارجه طالبان درباره روابط دوجانبه سیاسی و اقتصادی، تجارت دوجانبه و سرمایه گذاری قزاقستان در افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.

متقی در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از نقش تجاری قزاقستان در افغانستان، ابراز امیدواری کرد این کشور در حوزه معدن، راه‌آهن و دولت الکترونیک در افغانستان سرمایه‌گذاری کند.

وزیر خارجه طالبان همچنین خواستار ارتقای سطح نمایندگی دیپلماتیک افغانستان در این کشور، توسعه روابط و آغاز پروازهای مستقیم کابل و آستانه شد.

معاون نخست‌وزیر قزاقستان نیز خاطرنشان کرد صادرات افغانستان به قزاقستان سه برابر شده است و هیئت فنی این شکور در سفر به کابل نیز درباره سرمایه‌گذاری در راه‌آهن، معادن و سرمایه گذاری مشترک در افغانستان گفتگوهای فنی مفصلی خواهند داشت.

وی ضمن ابراز امیدواری برای پرواز مستقیم بین کابل و آستانه گفت در سفر سه روزه خود به افغانستان، نمایشگاه تجاری مشترک افغانستان و قزاقستان را در کابل نیز افتتاح خواهد کرد.

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان اواسط فروردین ماه اعلام کرده بود به زودی سه سفیر جدید در کشورهای ازبکستان، قزاقستان و آذربایجان مستقر خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • افزایش تعاملات دوجانبه کابل و آستانه
  • طالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابد
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • سفر هیئت بلندپایه تجاری ترکمنستان به کابل
  • جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان