Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@21:14:47 GMT

غذا و آب آلوده ریشه بیماری‌های منتقله از آب و غذا

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۹۷۷۲۶

غذا و آب آلوده ریشه بیماری‌های منتقله از آب و غذا

رئیس اداره بیماری‌های منتقله از آب و غذا تعداد طغیان‌های مربوط به بیماری‌های منتقله از آب و غذا در کشور را طی سال گذشته، حدود ۳۰۰۰ مورد اعلام کرد و گفت: معمولاً در هر طغیان بین شش تا هفت نفر دچار بیماری می‌شوند که مهم‌ترین عامل آن در درجه اول استفاده از آب و غذای آلوده است.

به گزارش ایسنا  بابک عشرتی با بیان اینکه رعایت بهداشت فردی و بهداشت مواد غذایی، مهم‌ترین راه پیشگیری از بیماری‌های منتقله از آب و غذاست، اظهار کرد: مراقبت از بیماری‌های منتقله از آب و غذا در دستور کار معاونت بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مراقبت از بیماری‌ها با جمع‌آوری اطلاعات، تجزیه، تحلیل و تفسیر داده‌ها و به دنبال آن انجام مداخلات لازم در حیطه حوزه بهداشت در حال اجراست.

وی همچنین به شهروندان توصیه کرد که به منظور اطمینان از سالم بودن غذای مورد استفاده خود، سعی کنند از غذاهای بسته بندی شده استفاده و آن را از مراکز معتبر تهیه کنند. افزون بر آن رعایت بهداشت فردی، شست وشوی کامل و صحیح دست‌ها بعد از رفتن به توالت و قبل از خوردن غذا ضروری است.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت،عشرتی اسهال را یکی از نشانه‌های ابتلا به بیماری‌های منتقله از آب و غذا ذکر کرد و گفت: تعداد زیادی از افراد سالیانه به اسهال مبتلا می‌شوند که معمولا به راحتی بهبود می‌یابد. اسهال در سالمندان، زنان باردار و کودکان باید جدی و با مراجعه به پزشک درمان شود. در صورت مشاهده اسهال خونی نیز حتما برای انجام اقدامات لازم به پزشک مراجعه شود.

​انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام آب آلوده بهداشت غذای آلوده وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۷۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برنامه ملی ریشه کنی بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در خوشاب

 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛رئیس شبکه دامپزشکی خوشاب گفت: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک، یک بیماری حاد ویروسی با واگیری بالا، شدید، اخطار کردنی و قابل انتقال مرزی در نشخوارکنندگان کوچک اهلی و حیات وحش است که با ایجاد واگیری و تلفات بالا، خسارات اقتصادی قابل ملاحظه‌ای در این گونه دام‌ها به وجود می‌آورد؛ بنابراین مهار کامل و در نهایت ریشه کنی این بیماری در دستور کار سازمان دامپزشکی کشور قرار گرفته است.

محمود ترخاصی افزود: طرح سراسری واکسیناسیون دام‌های سبک شهرستان علیه این بیماری با استفاده از توان ۸ نیروی عملیاتی دامپزشکی بخش دولتی و خصوصی بصورت رایگان از ابتدای سال جاری آغاز شده است.

او گفت:تا کنون بیش از ۲۱ هزار راس دام سبک مورد مایه کوبی قرار گرفته اند و پیش بینی می‌شود کلیه جمعیت دامی موجود در واحد‌هایی روستایی و عشایری با اولویت مناطق مجاور با مناطق چهارگانه حفاظت شده توسط سازمان حفاظت محیط زیست و مجاور حیات وحش، علیه این بیماری ایمن سازی شود.

دیگر خبرها

  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری تب نزله‌ای بدخیم
  • آغاز برنامه ملی ریشه کنی بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در خوشاب
  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد
  • درد قفسه سینه نشانه چه بیماری است؟
  • گشایش دو پایگاه سلامت در کیش
  • اتصال بیرجند و طبس به طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع
  • زیرمیزی نماد ناهنجاری در عرصه سلامت
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در باره بیماری گیجی گوسفندان
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری سنوروزیس ،گیجی در گوسفندان