Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@23:43:24 GMT

درمانی جدید برای بیماران مبتلا به سرطان

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۹۷۷۸۷

این متخصص رادیوتراپی و آنکولوژی افزود: سرطان درمان‌های مختلفی شامل جراحی، شیمی درمانی و پرتو درمانی دارد که پرتو درمانی نیز شامل روش‌های مختلف بوده که یکی از روش‌های نوین در این زمینه روشIMRT است.

وی ادامه داد: این روش سبب می‌شود که اشعه‌ای که از دستگاه رادیوتراپی خارج می‌شود تمرکز حداکثری روی تومور و مناطق اطراف آن که احتمالا بخشی از تومور را شامل می‌شود، داشته باشد و در واقع با استفاده از این روش بافت طبیعی و نرمال اطراف تومور دوز کمتری از اشعه به آن وارد شده لذا آسیب کمتری می‌بیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهقان منشادی عنوان کرد: این روش رادیوتراپی در برخی از کلینیک‌های تهران انجام می‌شود که دستگاهی آمریکایی بوده و علی رغم تحریم‌ها در ایران وارد شده و در درمان رادیوتراپی برای بیماران یک روش درمانی نوین به شمار می‌رود.

وی بیان داشت: هزینه استفاده از این روش بستگی به بیماری و نوع تومور دارد و حدود 30 تا 50 میلیون تومان برای بیمار هزینه دارد البته برخی از بیمه‌ها همچون بیمه تکمیلی ارتش و بانک‌ها خدمات حمایتی را پذیرفته و مذاکره با بیمه‌های تامین اجتماعی در حال انجام است.

این متخصص رادیوتراپی و آنکولوژی گفت: بسیاری از بیماران پس از بهبودی با آسیب‌های احتمالی و مشکلات ناشی از رادیوتراپی مواجه می‌شوند که استفاده از این روش حداقل آسیب و مشکلات را برای بیمار به همراه دارد به طور مثال فردی که دچار تومور سر و گردن بوده در صورتیکه از روش‌های دیگر رادیوتراپی استفاده شود، نخاغ، غدد بزاقی و فک آنها در معرض آسیب است برای همین بسیاری از بیماران با تومورهای سروگردن که رادیوتراپی شدند پس از درمان، دچار مشکلاتی چون خشکی دهان و اختلال در بلع می‌شوند که با این روش عوارض به حداقل خواهد رسید.

به گزارش انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران - این متخصص رادیوتراپی و آنکولوژی عنوان کرد: همچنین بیشتر مواقع افرادی که دچار تومورهای لگن هستند با انجام رادیوتراپی ممکن است دچار عوارضی چون خونریزی، درد از مقعد و یا مشکل در دفع شوند در حالیکه استفاده از این روش رادیوتراپی حداقل آسیب‌ها را به بیمار وارد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین افرادی که دارای تومور روده و پانکراس هستند چسبندگی روده از عوارض احتمالی رادیوتراپی برای آنها است ولی بهره مندی از روشIMRT حین درمان تومور، آسیب‌های حداقلی را برای این گروه از بیماران به همراه خواهد داشت.

تسنیم

                  

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۷۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس

مهرداد شریفی با اشاره به اینکه ۱۷ آوریل برابر با ۲۹ فروردین به عنوان روز جهانی هموفیلی نامگذاری شده است، گفت: براساس بسته‌های حمایتی ابلاغی وزارت بهداشت، خدمات مورد نیاز به بیماران هموفیلی با هدف کاهش هزینه‌های تشخیص و درمان در مرکز آموزشی درمانی شهید آیت‌الله دستغیب شیراز به عنوان تنها مرکز جامع هموفیلی دانشگاه ارایه می‌شود.

او ادامه داد: ویزیت بیماران توسط پزشک فوق تخصص خون و سرطان‌شناسی، فیزیوتراپی، دندانپزشکی، تهیه و توزیع فاکتور‌های انعقادی رایگان، تزریق فاکتور‌های نادر انعقادی و فرآورده‌های خونی، آموزش، مشاوره و مددکاری به بیماران مبتلا به هموفیلی ارائه می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام اینکه بیشتر بیماران مبتلا به هموفیلی دارای پیشینه خانوادگی خونریزی هستند، ادامه داد: از مجموع بیماران شناسایی شده، حدود ۴۲۲ نفر به هموفیلی نوع A، بالغ بر ۵۵ نفر به هموفیلی نوع B و حدود ۴۴۱ نفر به سایر اختلالات انعقادی مبتلا هستند.

شریفی اضافه کرد: بر همین اساس، ۶۶۷ مرد و ۲۵۱ مورد زن مبتلا به هموفیلی تاکنون در شیراز و شهرستان‌های استان فارس شناسایی شده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: تغذیه سالم، ورزش منظم و مستمر، پرهیز از استرس و فشار‌های روانی و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تا حد قابل توجهی می‌تواند از ابتلا به بیماری‌های خاص پیشگیری کند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • جوانان بیش تری به سرطان مبتلا می‌شوند آیا می‌توانم ریسک خود را کاهش دهم؟
  • درمان سرطان رایگان می‌شود
  • ارائه خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی
  • به درمان سرطان به کمک آزمایش دی‌ان‌ای امیدوار باشیم؟
  • هوش مصنوعی در شناسایی منشاء سرطان‌‌‌ بهتر از انسان است
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی
  • شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • محک میزبان «سرزمین جدید»
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور