Web Analytics Made Easy - Statcounter

وکیل مدافع حسین هدایتی گفت: موکلم به دلیل عجز از تودیع وثیقه و به مدت یک ماه و نیم در زندان است.

به گزارش ایران آنلاین به نقل از ایسنا، داریوش علیخانی، با بیان این مطلب اظهار کرد: موکلم با قرار بازداشت موقت در زندان نیست. برای او  قرار وثیقه صادر شد و به دلیل عجز از تودیع وثیقه اکنون در زندان است.

وی افزود: وثایق سابق در پرونده موجود است و اخیرا هم بازپرس شعبه اول دادسرای جرایم پولی و بانکی قرار وثیقه را تشدید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما به تشدید قرار اعتراض کردیم زیرا از نظر ما وجاهت قانونی ندارد و به همین دلیل پرونده با اعتراض ما به یکی از محاکم کیفری ارسال شده است.

علیخانی با بیان این که موضوع پرونده در رابطه با بانک سرمایه و بدهی موکلم به این بانک است، گفت: موضوع پرونده کیفری نیست بلکه  ناشی از رابطه مدنی و حقوقی است.

وی یادآور شد: موکلم برای بازپرداخت بدهی‌اش بارها مراجعه کرد و بخشی از آن را به صورت حواله و نقدی پرداخت کرد و الباقی را از طریق تهاتر با بانک توافق کرده بود که پرداخت کند ولی  این توافق به نتیجه نرسید.

علیخانی ضمن تشکر از مقامات قضایی برای رسیدگی عادلانه به این پرونده گفت: موکلم هیچ سوء نیتی ندارد و پرونده‌اش  در دادسرا در حال رسیدگی است و نهایتا دادگاه تعیین تکلیف می‌کند.

وی در پایان ضمن تکذیب اعداد و ارقام مطرح شده در برخی رسانه‌ها در خصوص این پرونده گفت: خبر سازی‌ها دادرسی عادلانه را تحت الشعاع قرار می‌دهد زیرا مرجع قضایی در فضایی آرام و به دور از حاشیه‌سازی‌های کاذب و خلاف واقع می‌تواند تصمیم قاطع و دقیقی اتخاذ کند و موکلم به عنوان فعال صنعتی، تولیدی و اقتصاد،ی تسهیلات را برای تولید و ساخت و ساز و اشتغال آفرینی به کار برده و مصرف شخصی نداشته است.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۷۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از چه زمانی واژه «ارتش» جایگزین «قشون» شد؟

واژهٔ «ارتش» از مصوبات انجمن واژه‌گزینی ارتش است که در سال ۱۳۰۳ پایه‌گذاری شد.

به گزارش ایسنا، گروه واژه‌گزینی فرهنگستان زبان و ادب فارسی به‌مناسبت روز ارتش بخشی از کتاب «واژگان نظامی مصوب فرهنگستان ایران» (۱۳۱۴–۱۳۲۰)» از محسن روستایی را به اشتراک گذاشته است. در این متن آمده است: «گروهبان، سرهنگ، ستوان، ...» بخشی از این درجات نظامی که اکنون در زبان فارسی رایج هستند، ساختهٔ انجمن واژه‌گزینی ارتش است که پیش از تأسیس فرهنگستان ایران (فرهنگستان اول) بنیان گذاشته شد.

پس از کودتای سوم اسفند و با تشکیل «ارکان حرب کل قشون»، ساخت واژه‌های فارسی برای مفاهیم جدید، نیاز مهم ساختار نظامی کشور شد. بنابراین، در سال ۱۳۰۳ خورشیدی، انجمنی با حضور نمایندگان وزارت معارف و وزارت جنگ تشکیل شد و برای تعدادی از واژه‌های بیگانه نظامی معادل‌یابی کردند یا اصطلاحات جدیدی را به‌جای واژه‌های قدیمی برگزیدند. واژه‌گزینی برای درجات نظامی و استانداردسازی آنها جزو فعالیت‌های این انجمن بود. 

برخی از این درجات عبارت است از: گروهبان‌یکم (به‌جای وکیل اول)، گروهبان‌دوم (به‌جای وکیل راست)، گروهبان‌سوم (به جای وکیل چپ)، ستوان یکم و دوم و سوم (به‌جای نایب)، ستوان‌یار (به‌جای معین‌نایب)، سرگرد (به‌جای یاور)، سروان (به‌جای سلطان).

انتخاب واژهٔ «ارتش» به‌جای «قشون» نیز از مصوبات این انجمن است

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: روایت رهبر انقلاب درباره رژه ارتش در سال ۵۸ (فیلم) نمایش تسلیحات پیشرفته ارتش ایران در مراسم رژه (عکس)

دیگر خبرها

  • از چه زمانی واژه «ارتش» جایگزین «قشون» شد؟
  • ۱۰ سال حبس برای نایب رئیس سابق فدراسیون فوتبال؛ شهره موسوی کیست و چرا بازداشت شد؟
  • «قشون» از چه زمانی «ارتش» شد؟
  • روایت زندگی شهید حسین نیا از زبان خانواده شهید
  • وکیل آنلاین بزرگترین مجموعه آنلاین حقوقی کشور
  • طرح سوال از قوه قضائیه در مجلس به دلیل استنکاف از قانون وکلا
  • جزئیاتی از دادگاه شکایت مایلی‌کهن از امیر قلعه‌نویی
  • دادگاه شکایت مایلی کهن از قلعه نویی برگزار شد
  • دعوای قلعه‌نویی و مایلی‌کهن به جای باریک کشیده شد
  • حضور مایلی کهن در دادگاه به خاطر شکایت قلعه نویی