Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حاتم دادمهر بعدازظهر دوشنبه در مراسم راه اندازی اورژانس اجتماعی در سوادکوه با بیان اینکه مرکز اورژانس اجتماعی این شهرستان از اول مهر ماه ۹۶ آغاز به کار کرده است، از جمله اهداف افتتاح نمادین آن را آگاهی مردم از این اورژانس و خدمات آن برشمرد و افزود: حذف آسیب‌های اجتماعی ممکن نیست اما با برنامه‌ریزی مناسب می‌توان آن را کنترل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس بهزیستی شهرستان سوادکوه، با اشاره به شروع فعالیت اورژانس اجتماعی در کشور از سال ۸۳ و در مازندران در سال ۹۴، با بیان اینکه تشکیل مرکز اورژانس اجتماعی دارای شاخص جمعیت صدهزار نفری است، افزود: مرکز اورژانس اجتماعی شهرستان سوادکوه علاوه بر این شهرستان به شهرستان سوادکوه شمالی نیز خدمات‌رسانی خواهد کرد.

وی با اشاره به آسیب‌های نوظهور در شهرستان، بر لزوم وجود مرکز اورژانس اجتماعی در شهرستان تأکید کرد و با بیان اینکه از زمان شروع به کار مرکز در مهر ۹۶ تا کنون، این مرکز ۴۳۵ مورد تماس داشته است، دیگر عملکرد اورژانس اجتماعی سوادکوه را ۱۳۵ مورد مداخله در بحران، ۶۵۰ مورد خدمات سیار، ۳۲ مورد ارجاع به روانپزشک، ۸ مورد خدمات ترک اعتیاد، ۶ مورد ساماندهی کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، اقدام برای شناسنامه ۲ نفر، ساماندهی ۲ نفر با اختلال هویت جنسی و معرفی ۲ نفر مشکوک به ایدز به مرکز استان برشمرد.

رئیس بهزیستی شهرستان یکی از اولویت‌های اورژانس اجتماعی را تخصصی، به موقع و در دسترس بودن عنوان کرد و تعداد پرسنل این مرکز را ۸ نفر برشمرد و افزود: با مساعدت فرمانداری شهرستان مقرر شد تا یک دستگاه ون به مرکز تعلق گیرد.

وی با اشاره به کار مشترک با دادگستری، گفت: تا کنون ۱۰۷ مورد پرونده طلاق از دادگستری سوادکوه به اورژانس اجتماعی ارجاع داده شد و از این تعداد ۱۸ مورد منجر به سازش، ۸ مورد عدم همکاری، ۱۴ مورد طلاق و عدم سازش و ۱۳ مورد بازدید از منزل موارد طلاق بوده است.

دادمهر با بیان اینکه ۵ مرکز سرپایی درمان اعتیاد در شهرستان وجود دارد، افزود: از این تعداد ۳ مورد زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و ۲ مورد نیز زیرمجموعه سازمان بهزیستی هستند.

در ادامه این مراسم، عین‌الله طالبی معاون فرمانداری سوادکوه با بیان اینکه در دید عموم مردم بهزیستی متولی افراد دارای محدودیت و معلولیت و نیازمند مساعدت است، خاطرنشان کرد: اما عملا کار بهزیستی کار تخصصی بوده و تنها بخشی از کار برای افراد خاص است و بخش اعظم کار و خروجی آن به امنیت و سلامت جامعه باز می‌گردد.

معاون فرمانداری سوادکوه، با بیان اینکه یکی از اهداف اورژانس اجتماعی پیشگیری از آسیب است، از جمله آنها به اعتیاد اشاره کرد و افزود: اعتیاد دارای حاشیه‌های زیاد بوده و خود عامل ایجاد نیاز و در نتیجه، سرقت، مشاجره و درگیری، طلاق و فرزند طلاق است.

وی بر هدایت مردم به سمت اورژانس اجتماعی برای دریافت خدمات تخصصی و راهنمایی به منظور پیشگیری از آسیب‌ها اشاره کرد و افزود: اورژانس اجتماعی باید وارد لایه‌های جامعه شود و خود را به‌عنوان یک مامن برای مردم معرفی کند تا افراد در صورت نیاز با آن تماس برقرار کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با مراسم افتتاح اورژانس اجتماعی شهرستان، یک مرکز درمان سرپایی اعتیاد نیز در شهرستان افتتاح شد.

کد خبر 4348578

منبع: مهر

کلیدواژه: آسیبهای اجتماعی بهزیستی طلاق بوشهر خبرگزاری مهر کرمانشاه گرگان شهرکرد بیرجند مشهد شیراز مجلس شورای اسلامی دهه کرامت سانحه تصادف خطبه های نماز جمعه یاسوج حجاب و عفاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۷۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۲ هزار مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال و بختیاری

رئیس مرکز اورژانس چهارمحال‌وبختیاری با بیان این که در ماه فروردین‌ ۱۷ هزار تماس تلفنی با مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان برقرار شد، گفت: در این مدت متاسفانه دو هزار مورد مزاحمت تلفنی با مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان چهارمحال و بختیاری(دیسپچ) به ثبت رسیده است.

محمود شمسی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال و بختیاری با بیان این‌که در ماه فروردین در مجموع ۱۷ هزار تماس با مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس چهارمحال و بختیاری برقرار شد، اظهار کرد: همچنین طی این مدت کارشناسان فوریت‌های پزشکی اورژانس یک هزار و ۴۱۸ نفر را از خدمات مشاوره تلفنی بهره‌مند کردند.

وی افزود: در این ایام سه هزار و ۲۹۳ مأموریت توسط اورژانس استان جهت امدادرسانی انجام شد.

رئیس مرکز اورژانس چهارمحال‌وبختیاری خاطرنشان کرد: در این مدت متأسفانه دو هزار مورد مزاحمت تلفنی با مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان چهارمحال و بختیاری (دیسپچ) به ثبت رسیده است.

کد خبر 747467

دیگر خبرها

  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر
  • آبگرفتگی ۱۰ مسکن در سوادکوه/ ۷ سردهنه در بابل آسیب دید
  • سیل به ۱۰ واحد مسکونی در سوادکوه خسارت وارد کرد
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • پرونده مافیایی در دنیای ایجنت‌ها؛ وقتی کمیسیون انتقال منجر به تهدید می‌شود
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • ثبت بیش از ۲ هزار مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال و بختیاری
  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی