Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از رسانه های منطقه ای در جنوب شرق آسیا، نامه های دعوت رسمی از 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی و 'مون جائه این' رهبر کره شمالی در اختیار مقام های رسمی این کشورها قرار داده شده است.
طبق گزارش مقام های دو کره هنوز پاسخی برای حضور در این مسابقات به اندونزی ارائه نکردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسابقات آسیایی دومین رویداد چند ورزشی مهم جهان پس از مسابقات المپیک است که هجدهمین دوره بازی های آسیایی 2018 اندونزی در روزهای 27 مرداد تا 11 شهریور ماه در این کشور برگزار می شود.
قرار است دستکم 100 نفر از نمایندگان ورزشی از هر یک دو کشور کره شمالی و جنوبی قرار است تحت یک پرچم واحد ا در رژه افتتاحیه این مسابقات شرکت کنند.
شورای المپیک آسیا همچنین با حضور تیم های مشترک های کره جنوبی و کره شمالی در رشته های بستکبال و قایقرانی و قایق های کانو زنان موافقت کرده است.
اندونزی تنها کشور جنوب شرق آسیاست که روابط سیاسی دیرینه و گرمی با کره شمالی داشته است. این کشور در دوران رئیس جمهوری سوکارنو روابط گرمی را با پیونگ یانگ به رهبری کیم ایل سونگ داشت.
کمیته برگزاری مسابقات آسیایی پیشتر اعلام کرد: صرفا برگزاری این بازی ها درسال 2018 افزون 480 میلیون دلار هزینه دارد.
طبق گزارش این کمیته بیش از 54 هتل درسه شهر محل برگزاری مسابقات برای استقرار ورزشکاران و هیات های ورزشی حاضر در مسابقات اختصاص یافته است.
براساس پیش‌بینی شورای المپیک آسیا 15 هزار ورزشکار و بیش از 5 هزار و 500 تیم ورزشی از 45 کشور در این دوره بازی‌ها حضور خواهند داشت.
هجدهمین دوره بازی های آسیایی 2018 جاکارتا از روز 18 آگوست تا 2 سپتامبرسال جاری میلادی در پایتخت اندونزی به عنوان میزبان اصلی و همزمان در دو شهر دیگر 'پالم بانگ' و ' باندونگ' به عنوان میزبان های مکمل در سه ورزشگاه گلورا، بونگ و کارنو در 47 رشته ورزشی برگزار خواهد شد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کره شمالی کره جنوبی مسابقات آسیایی 2018 جاکارتا ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۷۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال موفق ووشو با کسب ۵۰ مدال/ بازی‌های آسیایی اوج درخشش بود

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر صدیقی در تشریح عملکرد این فدراسیون در سال گذشته گفت: پنجاه مدال ارزشمند در میادین بین‎ المللی حاصل تلاش ورزشکاران ما بود که بدون تردید مهم‌ترین مدال‌های فدراسیون ووشو کشورمان، ۱۲ مدالی است که در بازی‌های آسیایی به دست آمد. قهرمانان ما توانستند با کمک کادر فنی و پشتیبانی فدراسیون ووشو افتخار بزرگی را در بازی‎های آسیایی رقم بزنند و کمک شایانی هم به جایگاه و رتبه کاروان کشور عزیزمان در این رویداد کردند.

رییس فدراسیون ووشو گفت: ۳ مدال طلا، ۷ مدال نقره و ۳ مدال برنز نتیجه خیره کننده‌ای بود که توسط ورزشکاران عزیزمان در بازی‌های آسیایی رقم خورد. امیدواریم این روند مدال‌آوری و افتخارآفرینی فدراسیون ووشو، در سال ۱۴۰۳ هم تکرار شود.

وی خاطرنشان کرد: مدال‎های بسیار خوبی توسط ووشوکاران کشورمان در بازی‌های دانشجویان جهان به دست آمد. همچنین در مسابقات کوراش قهرمانی جهان نیز تیم ما عملکرد خوبی داشت. در مسابقات ووشو قهرمانی آسیای جوانان و گروه‎های سنی در ماکائو و همینطور در پیکارها قهرمانی کوراش آسیا در چین، نتایج درخشانی توسط تیم‌های ملی کشورمان به ثبت رسید که تمامی این موارد حاصل تلاش‌هایی بود که توسط تیم بزرگی در فدراسیون رقم خورد.

صدیقی اظهار داشت: در فدراسیون ووشو نگاه ویژه‌ای به موضوع ورزش بانوان داشتیم که همین نگاه، باعث ثبت نتایج بسیار خوبی توسط دختران کشورمان در میادین بین‌المللی شد. کسب مدال توسط دختران کوراش‎کار در بازی‎‌های آسیایی ۲۰۲۲ برای نخستین بار در تاریخ کشور، از جمله این موارد بود.

وی با اشاره به رویکرد فدراسیون ووشو در حوزه همگانی و استعدادیابی، گفت: فدراسیون ووشو در سال ۱۴۰۲ عملکرد مناسبی در حوزه‌های مختلف از جمله توسعه ورزش همگانی و استعدادیابی داشت. برگزاری بیش از۳۰۰ رویداد مختلف در جای جای ایران عزیز در بعد همگانی و فعالیت ۳۷۵ هیات شهرستانی در سراسر کشور، از جمله مواردی است که در راستای توسعه همگانی این رشته ورزشی، محقق شده است. برگزاری مراسم روز جهانی ووشو که در مردادماه سال ۱۴۰۲ برگزار شد، همایش بسیار بزرگی که مورد توجه زیادی هم قرار گرفت.

رییس فدراسیون ووشو تاکید کرد: فدراسیون ووشو رابطه بسیار نزدیکی با شهرداری‌های سراسر کشور دارد. تنها در تهران، ۱۴۰ مربی فعال درپارک‌های این کلان شهر حضور دارند که هر هفته تمرینات همگانی و عمومی ووشو را انجام می‌دهند.

صدیقی عنوان کرد: در کنار وظایف اصلی فدراسیون ووشو، ما در حوزه مسئولیت اجتماعی هم فعالیت‌های بسیار خوبی را پیگیری کردیم. از جمله توانستیم به لطف خدا، خانه ووشو برای امید را در روستای دوگنویر در بشاگرد به بهره‌برداری برسانیم که این اتفاق، بازخورد بسیار خوبی در مراجع بین‌المللی برای ووشو کشور نیز داشت.

وی با اشاره به موضوع آموزش گفت: در حوزه آموزش، فعالیت‌های گسترده‌ای برگزار شد. نزدیک به ۴۰۰ دوره آموزشی در سراسر کشور برگزار شد. استقبال بسیار خوبی از این دوره‌ها صورت گرفت. خدا را شاکریم امروز در سطح کشور، جمعیت بزرگی در حال فعالیت در ووشو است. مربیان و داوران فعالی در سطح کشور حضور دارند.

وی افزود: یکی دیگر از کارهای بسیار خوبی که فدراسیون ووشو انجام داد، توجه به نسل‎های آینده بود. در بحث استعدادیابی و استعداد پروری، دوره‌های مختلفی در سراسر کشور برگزار شد. به طور مثال در یکی از این دوره‌ها، در سه مرحله کودکان در رده سنی نونهال و نوجوانان فراخوانده شدند و از آنها تست‎های مختلف آمادگی جسمانی گرفته واندازه گیری‌های سنجشی صورت پذیرفت. بر اساس سامانه استعدادیابی که فدراسیون ووشو دارد، اطلاعات این نفرات ثبت و ضبط شد واین اطلاعات در اختیار کارشناسان و مربیان قرار گرفت.

صدیقی یادآور شد: در حوزه فرهنگی هم فدراسیون ووشو حرف‌های خوبی برای گفتن دارد و تلاش‌های بسیار زیادی در این عرصه صورت داده است که از جمله می‌توان به تولید محتوای فاخر در فضای مجازی نام برد.

رییس فدراسیون ووشو با اشاره به جشن بیستمین سالگرد تاسیس فدراسیون با حضور چهره‌های مختلف از جمله قهرمانان، نام‌آوران، پیشکسوتان، داوران، مربیان و مسئولین ورزش کشور، گفت: برگزاری این رویداد در اسفندماه، اتفاقی تاریخی بود. این فدراسیون جوان که امروز به یک جوان رعنا تبدیل شده است، بار بزرگی از مسئولیت‌های ورزش کشور در میادین بین‌المللی را بر دوش می‎کشد. خدا را شاکریم که ووشو موفق و قابل اتکا بوده است.

کد خبر 6062604

دیگر خبرها

  • هندبال در سال ۱۴۰۲| شکست پشت شکست، ناکامی پشت ناکامی/ روز‌های دور از سکو و سهمیه
  • حضور تیم ملی ووشو در بازی‌های بریکس در کازان
  • برگزاری مسابقات بین‌المللی کوراش در اسفراین
  • برگزاری مسابقات بین المللی کوراش در اسفراین/ حضور ۱۵ کشور در گود زینل خان
  • سال موفق ووشو با کسب ۵۰ مدال/ بازی‌های آسیایی اوج درخشش بود
  • حضور ورزشکار مراغه‌ای در تیم ملی امید بوکس
  • راهیابی ورزشکار مراغه‌ای به تیم ملی بوکس امید
  • مازندران میزبان تورجهانی تنیس شد
  • تیم ملی در سال 403 : ازدحام در اتاق پرو!
  • حضور ۱۵ تیم خارجی در مسابقات بین‌المللی کوراش در اسفراین