Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-24@05:13:55 GMT

دستگیری ۲۳۸ اوباش‌گر در پایتخت

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۹۷۹۲۱

دستگیری ۲۳۸ اوباش‌گر در پایتخت

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری ۲۳۸ تن از اراذل و اوباش و مزاحمین شهروندان در پایتخت خبر داد و گفت: ۱۶۰ قطعه سلاح سرد همچون شمشیر و قمه از این افراد کشف و ضبط شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حسین رحیمی در دومین طرح سراسری برخورد با اراذل و اوباش و مزاحمین اظهار کرد: همکاران من در مجموعه ۱۱ پایگاه پلیس امنیت در سراسر تهران طی ۴۸ ساعت گذشته عملیات وسیعی را برای برخورد با مزاحمین نوامیس، اراذل و اوباش و مخلان نظم و امنیت عمومی به مرحله اجرا درآورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در مجموع ۵۸ مرحله عملیات مختلف پلیسی در نقاط مختلف شهر به مرحله اجرا درآمد، عنوان کرد: در جریان این عملیات‌ها ۲۳۸ نفر از اراذل و اوباش مخلان نظم و امنیت عمومی و مزاحمین شهروندان شناسایی و دستگیر شدند که متاسفانه ۵۰ نفر از این افراد کمتر از ۱۸ سال سن دارند.

رحیمی در پاسخ به سوالی درباره این که چه تعداد از این افراد جزو اراذل و اوباش سطح یک هستند، گفت: اراذل و اوباش سطح یک و دو دائما و طی بازه زمانی مشخص توسط عوامل پلیس امنیت مورد بررسی قرار گرفته و وضعیتشان رصد می‌شود. در میان این دستگیر شدگان تعداد معدودی جزو اوباش سطح یک بودند اما درصدی از آنها پیشتر سابقه داشتند.

رحیمی با بیان اینکه ۱۶۰ قطعه سلاح سرد همچون شمشیر و قمه از این افراد کشف و ضبط شده است، خاطر نشان کرد: ۱۱۷ قهوه خانه و ۶۲ باشگاه بدن سازی که این افراد در آنجا فعالیت داشتند نیز مورد بازرسی و بازبینی قرار گرفته و اخطارهای لازم به آنان داده شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: ۴۸ بانک و تفرجگاه آلوده نیز از وجود اوباش و مزاحمین پاکسازی شده و نیز ۳۵ نقطه که شهروندان درخواست پاکسازی آن را داشتند نیز شناسایی و پاکسازی شد.

رئیس پلیس پایتخت درباره جرایم این افراد اظهار کرد: چاقو کشی، درگیری مسلحانه، تشویش اذهان عمومی، از بین بردن آرامش شهروندان، تجاوز به عنف، کوری خوانی و تهدید در فضای مجازی، ایجاد مزاحمت و .... از جمله جرایم افراد دستگیر شده است. همچنین از این افراد 10 قبضه سلاح جنگی و شکاری نیز کشف شد.

رحیمی از دستگیری ۴ نفر از اراذل و اوباش که در فضای مجازی اقدام به کوری خوانی کرده بودند خبر داد و گفت: این چهار نفر احضار و دستگیر شدند. همچنین 2 نفر که اقدام به تشکیل باند خفت گیری کرده بودند، دستگیر شدند.

وی از دستگیری عاملان قطع عضو و تخلیه چشم در جریان یک درگیری خبر داد و افزود: این افراد توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند. همچنین تعدادی از افراد که اقدام به درگیری مسلحانه در شرق تهران و نیز گروهی که اقدام به تخریب شبانه اموال مردم به منظور قدرت‌نمایی کردند به دام قانون گرفتار شدند.

خودروی دور دورکنندگان یک ماه توقیف می‌شود

رئیس پلیس پایتخت در پاسخ به سوالی درباره دور دور خودروها در برخی از خیابان‌های تهران نیز گفت: برخورد با دور دور شبانه به طور جدی در دستور کار پلیس قرار دارد و مرتکبین این اقدامات علاوه بر این که با خودشان برخورد خواهد شد خوردویشان به مدت یک ماه توقیف می شود.

رحیمی اضافه کرد: پلیس در این زمینه با کسی تعارف نداشته و البته اقدامات ما سبب شده تا در بسیاری از خیابان‌هایی که دور دور در آنها رخ می‌داد دیگر این اقدام کمتر شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره برخورد با اراذل و اوباش اظهار کرد: به نظر می‌رسد میزان تنبیه این افراد متناسب با جرمشان نیست و من امیدوارم با هماهنگی خوبی که میان پلیس و دستگاه قضایی وجود دارد مجازات این افراد به گونه‌ای باشد که از آن متنبه باشند.

انتهای پیام/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۷۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاملان جعل مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند

سرهنگ حمیدرضا میرحبیبی گفت: در پی گزارش یک نهاد دولتی مبنی بر صدور مدارک تحصیلی به افراد فاقد شرایط و احتمال جعلی بودن مدارک صادره و سوءاستفاده از موقعیت‌های شغلی، مأموران پلیس آگاهی با انجام تحقیقاتی متوجه شدند برخی افراد متقاضی استخدام در شرکت‌های خصوصی با مراجعه به جاعلین نسبت به تهیه مدارک جعلی دیپلم و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای اقدام کرده اند.

وی تصریح کرد: در این رابطه ماموران پلیس برای جلوگیری از تضییع حق عموم شهروندان با جدیت وارد عمل و با تحقیقات تخصصی موفق شدند اعضای اصلی باند جعل مدارک و رابطین آن‌ها را شناسایی کنند.  

رئیس پلیس آگاهی استان بیان داشت: در این زمینه ۱۷ نفر را در شهرستان‌های کرمان، رفسنجان و رودبار دستگیر شدند و از مخفیگاه آنان ۱ هزار و ۲۰۰ مدرک جعلی دیپلم، ۲۱۰ گواهینامه جعلی مهارت‌های فنی و برخی تجهیزات رایانه‌ای را کشف شد.

وی بیان داشت: متهمان، پس از روبه رو شدن با ادله موجود به جرم خود اعتراف و بیان داشتند با اخذ مبالغی سنگین از افراد بابت مدرک جعلی تاکنون بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال دریافت کرده اند که پس از تکمیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • عاملان جعل مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند
  • دستگیری ۱۳۳ دانشجوی دانشگاه نیویورک به دلیل همبستگی با غزه
  • دستگیری اعضای باند ۴ نفره اراذل و اوباش در رودان
  • تعقیب قضایی حدود۶ هزارقاچاقچی کالا وارز در کرمان
  • زوج قاچاقچی با ۱۷ کیلو شیشه و هروئین دستگیر شدند
  • کلاهبردار وام ازدواج دستگیر شد
  • جزئیات دستگیری اراذل مواد فروش محله خاک سفید تهران 
  • دستگیری سارق حرفه‌ای خودرو در بزرگراه بعثت
  • دستگیری یکی از اراذل مواد فروش محله خاک سفید تهران
  • دستگیری سارق کالا در باشت