Web Analytics Made Easy - Statcounter

اوضاع اقتصادی کشور چند وقتی است که حال خوبی ندارد، تمام تلاش‌های هم که برای بهبود آن شده یا نتیجه عکس داده و یا اصلاً به نتیجه نرسیده است. تنها در این میان برخی افراد سودجو هستند که تکیه‌بر بی‌تدبیری‌های مدیریتی و گاها با همدستی عوامل خود در برخی ادارت توانستند سود کلان به جیب خود بزنند.

ادامه این روند که به نظر هم نمی‌رسد به این زودی‌ها التیامی برای آن پیدا شود، باعث خستگی مردم و دل‌زدگی برخی از مسئولان ازجمله بعضی نمایندگان مجلس شده است، نمایندگانی که دیگر از بهبود اوضاع دلسرد هستند و تنها با درد دل خود را خالی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهانبخش محبی‌نیا در گفت و گو با تابناک در خصوص وضعیت اقتصادی کشور اظهار داشت: مشکل کشور ما نه تحریم است نه فشار خارجی هنوز هیچ تحریمی در مورد ایران اعمال نشده اما همه چیز چندین برابر افزایش قیمت داشته‌اند، مردم ما امروز فشار بسیار زیادی را تحمل می‌کند اما برخی‌ها عین خیالشان نیست.

این نماینده مجلس گفت: مشکل امروز کشور ما مدیریت است، مسئول این وضعیت نابسامان در کشور نهادهایی هستند که با گردن‌کلفتی و با قاچاق کالا و با نام انجام وظیفه اقتصاد کشور را به این روز آورده‌اند، هستند. تا کی می‌خواهیم مشکلات را به گردن این‌وآن بی اندازیم ما باید از خواب بیدار شویم کشور در وضعیت بدی قرار دارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مجلس در این مورد به نظر من بیش از هر کس دیگری مسئول است، بازی‌های پارلمانی فقط وقت تلف کردن هستند و جواب گوی نیاز امروز کشور نیست، تا کی ما می‌خواهیم در اینجا بنشینیم و اصلاحیه پشت اصلاحیه بدهیم، باید یک کار مفید انجام داد.

این نماینده مجلس گفت: قوانین برنامه‌های پنج‌ساله جواب نداده است، قوانین مادر جوابگو نیستند، قوانین مربوط به مبارزه با فساد جواب نداده‌اند، قوانین مربوط به قاچاق پاسخگو نیستند، مردم از ما انتظار دارند، دیگر هیچ‌کس به ما اعتماد ندارد، اما یک عده به صندلی‌های خود چسبیده‌اند و فقط به فکر خود هستند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: مردم خسته شده‌اند، نه به سیستم بانکی اعتماد می‌کنند، نه به دولت و نه به مجلس، معلوم است که در این وضعیت کسی سرمایه خود را در بانک نخواهد گذاشت.

وی گفت: دروغ می‌گوییم که به فکر اشتغال جوانان هستیم و یا به فکر معیشت هستیم، اگر راست بود تاکنون باید آمارها نشان می‌داد که چه‌کاری برای اشتغال صورت گرفته است. ما حتی درباره مبارزه با قاچاق هم دروغ گفته‌ایم، اگر راست بود باید شاهد روند نزولی قاچاق کالا در کشور بودیم نه رشد آن.

وی گفت: اختلالی که در بازار ارز به وجود آمد نشان می‌دهد که ما با قاچاق مبارزه نکرده‌ایم حتی بسیاری از مواقع هم با قاچاقچی‌ها همدستی کرده‌ایم، چرا باید عده‌ای بتوانند وارد سایت صمت شوند و برای خود کالا ثبت کنند مگر می‌شود، اشکال کار کجاست؟ چه کسی مسئول است؟

همچنین ابوالفضل ابو ترابی با اشاره به اینکه وظیفه ذاتی دولت است که اوضاع بازار را کنترل کند، اظهار کرد: دولت نباید نسبت به افزایش قیمت و گرانی بی‌خیال باشد و قطعاً برخی رفتارها و عملکرد اشرافی نمی‌تواند کار را در عرصه جنگ اقتصادی پیش ببرد

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس افزود: مسئولان زمانی می‌توانند در اقتصاد، بهبودی ایجاد کنند که واقف به اوضاع گرانی‌ها و نوسانات ارزی باشند وگرنه بی‌تفاوتی و عدم انگیزه برخی مسئولان دولتی، هیچ‌گاه نمی‌تواند در این زمان بار سنگین را به منزل برساند.

وی گفت: مردم و دلسوزان نظام باید با رفتار معقول و انعکاس مشکلات به نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی، نسبت به پیگیری مشکلات اقدام کنند. ابو ترابی بابیان اینکه مسئولان نباید نسبت به قشر ضعیف جامعه تکبر داشته باشند، تصریح کرد: تکبر بین مسئولان و مردم دیوار می‌کشد و قشر ضعیف جامعه را ضعیف‌تر خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز رفتار و عمل ما باید به‌گونه‌ای برای اصلاح وضعیت مالی و اقتصادی کشور باشد، خاطرنشان کرد: متأسفانه رفتارهایی که از برخی مسئولان کشور دیده می‌شود مغایر شرایط مقابله با جنگ اقتصادی امروز کشور است و دلسوزان نظام باید نسبت به این رفتار مسئولان حساس باشند.

 

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۷۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر: اقتدار کشور ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم است

به گزارش تابناک، دکتر محمد مخبر در این جلسه با اشاره به سفر اخیر رییس جمهور به استان سمنان که بلافاصله پس از رویارویی با رژیم اشغالگر قدس انجام شد گفت: معمولا رویدادهایی با این درجه از اهمیت که ابعاد گسترده بین المللی دارد باعث می شود که مقامات کشورها سفرهای کاری خود را لغو کنند و یا به تاخیر بیاندازند اما رییس جمهور کشورمان با آرامش کامل سفر به سمنان و دیدار با مردم این استان را انجام داد.


وی همچنین با اشاره به سفر رییس جمهور به کشورهای پاکستان و سریلانکا گفت: در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران طی روزهای اخیر پاسخی محکم به رژیم صهیونیستی که نماد سلطه جهانی است داد، اما رییس جمهور کشورمان هم اکنون در سفر خارجی و انجام ملاقات های بین المللی هستند که این اقتدار ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم در مواجهه با دشمنان است.


معاون اول رییس جمهور همچنین با بیان اینکه تحقق شعار سال نیازمند راه اندازی نهضت تولید در کشور است افزود: برای تحقق شعار سال جاری باید در تمامی دستگاه های اجرایی و استانها تقسیم کار انجام شود و برنامه ریزی دقیقی برای عمق دادن به تولید تا شهرستان ها و روستاها و فعال شدن همه آحاد جامعه انجام شود.


دکتر مخبر افزود: برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم لازم است از ظرفیت شرکت های دانش بنیان، استارتاپ ها و نخبگان حداکثر استفاده صورت گیرد و آموزش های بروز و کاربردی به نیروهای کار ارائه شود.


دکتر مخبر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری کنکور سراسری روز هفتم اردیبهشت ماه تصریح کرد: لازم است در کنار وزارت علوم، وزارت کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای برگزاری هرچه بهتر کنکور سراسری برنامه ریزی و مراقبت کنند تا شاهد اخلال و مشکلی در برگزاری این رقابت علمی نباشیم.

دیگر خبرها

  • دستان قاچاقچی گردو در پوست گردو
  • «دروغ پارلمانی» در پردیس شهرزاد بازگو شد
  • مخبر: اقتدار کشور ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم است
  • «دروغ پارلمانی» به شهرزاد آمد/ با دروغ همه چیز به دست میاد!
  • فیلم| همدستی واتس‌اپ با اسرائیل برای کشتار مردم غزه!
  • همدستی واتساپ با اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین
  • قدردانی خانواده مرحوم آیت الله امامی کاشانی از مردم و مسئولان
  • اخراج پناهجویان از انگلیس به رواندا تا چند هفته دیگر آغاز می‌شود
  • کشف ۳۹ کیلو تریاک از منزل یک قاچاقچی در فردوسیه شهریار
  • کشف ۱۷ کیلوگرم تریاک از مخفیگاه قاچاقچی سابقه‌دار