Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین امروز (دوشنبه) گفته است، در نشست میان سران آمریکا و روسیه در هلسینکی، تبادل دیدگاه‌ها درباره مسائل مربوط به خاورمیانه به دلیل رویکرد واشنگتن در قبال ایران دشوار خواهد بود.

بنا بر این گزارش، سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه در گفت‌وگو با شبکه «راشاتودی» که وبسایت این شبکه منتشر شد، تأکید کرد: «ما رویکرد واشنگتن در قبال ایران را به خوبی می‌دانیم اما در عین حال، ایران نیز شریک خوب ما برای همکاری‌های تجاری و اقتصادی و گفت‌وگوهای سیاسی است و در نتیجه همین مسئله تبادل نظر در این نشست در خصوص مسائل منطقه‌ای را دشوار می‌سازد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، نشست میان «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا قرار است امروز (دوشنبه) 16 جولای (25 تیرماه) در هلسینکی پایتخت فنلاند برگزار شود. طبق زمانبندی اعلام شده، این نشست ساعت 13:00 به وقت محلی آغاز خواهد شد.

سخنگوی کاخ کرملین همچنین گفته است، ولادیمیر پوتین به میزان کافی رویکرد عملگرایانه دارد تا بتواند در عین حال که روابطی بر اساس منافع متقابل ایجاد می‌کند، دیدگاه دونالد ترامپ را نیز در خصوص ارجح دانستن منافع آمریکا  بپذیرد.

وی در ادامه با اشاره به شعار «آمریکا نخست» دونالد ترامپ گفت: «این اصل برای رهبر هر کشوری کارساز است. رهبر هر کشوری زمانی که با همتای خارجی خود گفت‌وگو می‌کند باید مراقب منافع ملی کشورش باشد. و رئیس‌جمهور ما نیز کاملا عملگرا بوده و رویکرد با ثباتی را دنبال می‌کند. وی همواره می‌گوید که برای حفظ منافع ملی روسیه، فرای هر مسئله‌ دیگری، ارزش خاصی قائل است. به همین دلیل اعتقادات متقابل دونالد ترامپ را نیز درباره کشورش درک می‌کند.»

پسکوف همچنین تصریح کرد، در سیاست بین‌الملل، چنین رویکردی هرگز کارساز نخواهد بود و در نهایت به انزوا خواهد انجامید مگر اینکه همراه با احترام متقابل و به رسمیت شناختن منافع طرف مقابل باشد.

سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه ادامه داد: «این رویکرد باید مبتنی بر تعهد به توسعه همکاری‌های متقابلا سودده‌ باشد که منافع دیگر کشورها را نیز در نظر بگیرد. تمام این فاکتورها با یکدیگر می‌تواند فضای مناسبی برای توسعه همکاری‌ها بوجود آورد.»

وی افزود: «این همان چیزی است که ما انتظار داریم در این نشست به آن برسیم. ما امیدواریم که این یک گام به سمت غلبه بر اوضاع بحرانی فعلی در روابط دوجانبه ما باشد».

پسکوف همچنین با اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا که همتای روس خود را «رقیب» توصیف کرده بود، گفت: «ترامپ و پوتین به عنوان رهبران دو قدرت مهم جهانی به طور مشخص به یکدیگر احترام می‌گذارند و با هم به خوبی کنار خواهند آمد».

وی افزود: «رقابت یک پدیده مثبت است. رقابت به جهان کمک می‌کند تا توسعه پیدا کند اما همیشه یک شرط هم وجود دارد. رقابت باید منصفانه باشد. ما نیازمند رقابتی عادلانه در سیاست و اقتصاد هستیم. این امر کمک می‌کند تا فرایندهای جهانی توسعه پیدا کنند».

سخنگوی کاخ کرملین در ادامه با اشاره به فشارهای اقتصادی واشنگن بر شرکای اروپایی خود گفت: «متأسفانه ما همواره شاهد رقابتی غیرمنصفانه بوده‌ایم».

این مقام روس درباره کلیت گفت‌وگوهای سران روسیه و آمریکا در فنلاند نیز گفت، انتظار نمی‌رود که این نشست دستورکار چندان سفت و سختی را دنبال کند و برنامه مشخصی برای ارائه بیانیه مشترک پس از گفت‌وگوها وجود ندارد.

سخنگوی کرملین در پایان تأکید کرد: «روسیه و آمریکا مسئولیت ویژه‌ای برای حفظ ثبات راهبردی و امنیت در جهان و در هر دو کشور به طور خاص، برعهده دارند به همین دلیل عقل سلیم می‌گوید که کشورهای جهان و به ویژه کشورهای اروپایی باید در جهت عالدی‌سازی روابط میان مسکو و واشنگتن گام بردارند و از این مسئله حمایت کنند».

روابط میان آمریکا و روسیه در سال‌های پس از دوران جنگ سرد نیز چندان دوران آرامی را سپری نکرده و در دوره ریاست‌جمهوری «باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و بویژه پس از آغاز ناآرامی‌ها در شرق اوکراین به شدت تیره شد. آمریکا مسکو را به دخالت در امور داخلی اوکراین متهم کرد و بر همین اساس نیز چندین دور تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه وضع کرد که به صورت دوره‌ای تمدید می‌شوند. مسکو اما همواره این اتهامات را رد کرده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۸۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: استقرار موشک‌های میان برد آمریکا در فیلیپین، برای امنیت بین‌المللی به یک روز سیاه تبدیل خواهد شد.

وی از آمریکا خواست برای اطمینان از حفظ امنیت و ثبات جهانی از سیاست‌های روسیه پیروی کند و افزود: در غیر این صورت، تمام مسئولیت افزایش تنش در جهان بر عهده واشنگتن خواهد بود.

آمریکا و فیلیپین رزمایش‌های مشترکی با نام سالکنیب ۲۴ برگزار می‌کنند که در طول این رزمایش، نیرو‌های آمریکایی برای اولین بار سامانه موشکی میان برد (MRC) خود را در شمال لوزون در فیلیپین مستقر خواهند کرد.

پیش از این ژنرال چارلز فلین، فرمانده نیرو‌های آمریکایی مستقر در منطقه جنوب شرق آسیا گفته بود که کشورش در حال برنامه‌ریزی برای استقرار موشک‌های میان برد در آسیا برای بازدارندگی چین است.

طبق پیمان نیرو‌های هسته‌ای میان‌برد (INF) که در سال ۱۹۸۷ بین شوروی و آمریکا امضا شد، واشنگتن نمی‌تواند موشک‌های بالستیک و کروز با برد ۵۰۰ تا ۵۵۰۰ کیلومتر را در جنوب شرقی آسیا مستقر کند. آمریکا در سال ۲۰۱۹ از این معاهده خارج شد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است
  • ادعای رسانه آمریکایی: روسیه قصد دارد آمریکا را ضعیف کند
  • روسیه نگرانی از مواضع چین در قبال اوکراین ندارد
  • واشنگتن‌تایمز: حمله ایران به اسرائیل، شکست سیاست بایدن را نشان داد
  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • واشنگتن‌پست: تحریم ایران برای آمریکا دشوار است
  • طعنه سنگین یک روزنامه به روس‌ها؛ منافع‌طلبی تا کجا؟
  • طعنه سنگین یک روزنامه به روس‌ها: فقط به فکر منافع خودتانید؟
  • طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به روسیه: آن‌ها فقط به فکر منافع خودشانند
  • طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به روسیه : آنها فقط به فکر منافع خودشانند