Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@18:20:57 GMT

820 کلاس آموزشی در مساجد کرمان برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۹۸۰۸۷

820 کلاس آموزشی در مساجد کرمان برگزار می شود

به گزارش ایرنا، محمدابدالی تکلو روز دوشنبه در نشست خبری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان افزود: برنامه های شاخص و محوری کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان در دهه کرامت شامل طرح 20 در 20 که در 20 مسجد محوری برگزار می شود و 20 برنامه با موضوع فرهنگی از جمله برگزاری نمایشگاه، همایش، کارگاه و کلاس آموزشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: این کانون آموزه های دینی را در قالب جشنواره 'عروسک من' ویژه کودکان آموزش می دهد و برای ویژه برنامه روز دختر نیز نشست هایی در کانون های فرهنگی، هنری مساجد استان کرمان با موضوعاتی از جمله دختران نشاط، سلامت اجتماعی و حیات طبیه زن مسلمان پیش بینی شده است.
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی، هنری مساجد استان کرمان گفت: پیش بینی می شود امسال در شمال این استان حدود 20 هزار نوجوان و جوان در کلاس های آموزشی این کانون ها شرکت می کنند.
**نیمی از برگزیدگان جشنواره شعر رضوی کرمانی هستند
معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز در این نشست عنوان داشت: این استان با ارسال 600 اثر امسال رشد 10 برابری نسبت به سال گذشته در ارسال آثار به جشنواره ملی شعر رضوی داشته و بیش از 50 درصد آثار برگزیده این جشنواره از هنرمندان کرمانی بوده است.
احمد وفایی افزود: آثار ارسالی به بیست و چهارمین جشنواره شعر رضوی از شاعران بزرگی از جمله صمدانی، پرویز بیگی از نگاه داوران ملی کیفیت خوبی به این جشنواره بخشیده است و بدلیل نزدیکی نمرات انتخاب از بین 100 اثر نهایی به سختی انجام شده است.
وی ادامه داد: هنرمندان در بخش های رضوی، اهل بیت، ویژه کرامت، سنتی و نو آثار خود را به این جشنواره ارسال کردند و امسال اشعار سپید و نو سروده شده با موضوع امام رضا (ع) از کیفیت مناسبی برخوردار بوده است.
معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: محمود شاهرخی از شاعران بزرگ ولایی است که در این جشنواره بخشی ویژه و تندیسی برای وی طراحی شده است.
شاهرخی چند کتاب و مجموعه شعر در حوزه انقلابی و ولایی به رشته تحریر درآورده است.
جشنواره ملی شعر رضوی 27 و 28 تیرماه در تالار پرستو ارگ جدید بم برگزار می شود و در پایان برگزیدگان این جشنواره تجلیل می شوند.
دهه کرامت، دهه نخست ماه ذی العقده است و آغازش با ولادت حضرت معصومه (ع) و پایانش با ولادت حضرت ابوالحسن علی بن موسی الرضا(ع) می‌باشد.
3029/7420
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام رضا حضرت معصومه کانون های فرهنگی هنری مساجد کودکان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۸۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره لاله‌های کرج اردیبهشت برگزار می‌شود

ایسنا/البرز شهردار کرج لاله را نماد شهر کرج دانست و گفت: جشنواره لاله‌های کرج امسال هم طبق روال سال‌های گذشته در اردیبهشت برگزار می‌شود.

مهرداد کیانی در گفت گو با ایسنا با اشاره به اینکه امسال هم طبق روال سال‌های گذشته شاهد برگزاری جشنواره لاله‌ها در کرج خواهیم بود، اظهار کرد: این جشنواره رویدادی ملی است که توجه گردشگران و علاقه‌مندان به گل و گیاه را از اقصی نقاط کشور به خود جلب می‌کند.

این مسئول توضیح داد: حضور بازدید کنندگان از این رویداد فرهنگی_ گردشگری فرصتی مناسب برای شناساندن کرج و ظرفیت‌های این کلانشهر در حوزه‌های مختلف است.

وی عنوان کرد: لاله به نوعی نماد فرهنگی کلانشهر کرج نیز به شمار می‌رود، گفت: روند برگزاری ابن جشنواره در حال انجام است و اردیبهشت ماه شاهد حضور گردشگران و شهروندان کرجی در باغ گل‌های پارک شهید چمران خواهیم بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برپایی مراسم احیاء شب‌های قدر در ۴ هزار نقطه استان کرمان
  • نحوه برگزاری کلاس‌های دانشگاه علامه طباطبایی پس از تعطیلات نوروز اعلام شد
  • تمرکز برنامه های فرهنگی روی قرآن باشد
  • جایگاه نخست لرستان در افزایش کانون‌ فرهنگی هنری مساجد در کشور
  • ضرورت ایجاد بانک اطلاعات کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره شعر رضوی
  • نحوه برگزاری کلاس‌های دانشجویان پس از تعطیلات نوروز اعلام شد
  • آخرین روز جشنواره بزرگ بیدمشک در ارومیه
  • آیین گرگیعان به شکل جشنواره برگزار شود
  • جشنواره لاله‌های کرج اردیبهشت برگزار می‌شود