Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-19@11:21:58 GMT

کشت موفق یک محصول بسیار سودمند و کم هزینه

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۹۸۲۲۱

کشت موفق یک محصول بسیار سودمند و کم هزینه

‍‍‍‍‍‍

منطقه کویری سمنان امسال یک رکورد ارزشمند در کشاورزی به ثبت رساند کینوا که به خاویار گیاهی یا برنج اینکا معروف است با موفقیت برای نخستین بار در سمنان کشت و برداشت آن آغاز شده است.کینوا، منبع جدید غذایی سرشار از پروتئین ، آنتی اکسیدان، مواد معدنی، ویتامین، فیبر، آهن و کلسیم است که کشت آن به علت سازگاری با شرایط آب و هوایی خشک و نیاز کم به آب و هزینه های کم مقرون به صرفه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران آنلاین /

مرورگر شما از این فرمت پشتیبانی نمی کند

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۸۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید آتل‌های منعطف و هوشمند با قابلیت سفت‌شدن در ۵ دقیقه

فناوران یکی از شرکت‌های عضو پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر آتل‌های منعطف و هوشمند را به تولید رساندند که حتی در صورت وجود زخم یا سوختگی، آسیبی به بدن وارد نمی‌کنند. 

نیما هاشمی، مدیرعامل این شرکت فناور در گفت‌وگو با ایسنا، از تولید آتل ترموپلاستیک در این شرکت خبر داد و گفت: آتل‌های ترموپلاستیک یا ترموفیت جایگزین مناسبی برای آتل‌های سنتی رایج هستند؛ چرا که این آتل‌های هوشمند در شرایط ۵۶ درجه سانتی‌گراد در آب ولرم تا داغ منعطف شده و فرم قسمت آسیب دیده را به خود می‌گیرند.

وی با بیان اینکه این آتل در کمتر از ۵ دقیقه سفت شده و به عنوان آتل عمل می‌کند، اظهار کرد: این آتل منعطف، سبک و قابل حمل است و آتل‌بندی با آن نیاز به زمان کمی دارد. سفارشی‌سازی، راحتی بسیار بالا، سازگار با بدن و استریل شده توسط UV از دیگر مزایای این محصول به شمار می‌رود.

هاشمی اظهار کرد: این آتل دارای منافذی برای تنفس پوست و دارای ضخامت ۳.۲ میلی‌متر است. این محصول قابل استفاده برای اندام فوقانی و تحتانی است.

مدیر عامل این شرکت ادامه داد: آتل‌های ترموپلاستیک تولید شده در این شرکت، محصول زیست سازگار بوده و می‌توانند به صورت مستقیم روی بدن قرار گیرند و حتی در صورت وجود زخم یا سوختگی، آسیبی به بدن وارد نمی‌کنند. 

وی شکستگی‌ها، توانبخشی، اورژانس، رادیولوژی، حیوانات و ساخت انواع اسپلینت‌های طبی را از جمله موارد استفاده آتل‌های ترموپلاستیک ذکر کرد.

موارد کاربرد آتل‌های ترموپلاستیک

مدیر عامل این شرکت فناور، تولید آتل‌های عملیات نظامی را از دیگر محصولات این شرکت نام برد و یادآور شد: آتل‌های ترموپلاستیک عملیاتی دارای سختی بسیار بالایی پس از خشک شدن هستند. این آتل‌ها با هر نوع حرارت مستقیم نرم شده و در دمای محیط خشک می‌شوند.

به گفته وی، آتل‌های عملیات نظامی این شرکت شاک پروف هستند و برای تسریع در خشک شدن می‌توان از سرمای مستقیم نیز استفاده کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعتبارات عمرانی استان سمنان ۷۴ درصد رشد داشت
  • برداشت شکوفه‌های بیدمشک در آذربایجان غربی آغاز شد
  • دستورالعمل اجرایی چک الکترونیک ابلاغ شد
  • تولید آتل‌های هوشمند با قابلیت سفت‌شدن در ۵ دقیقه
  • هدف‌گذاری برای راه‌اندازی خط تولید ۳ محصول فناورانه دراستان سمنان
  • تولید آتل‌های منعطف و هوشمند با قابلیت سفت‌شدن در ۵ دقیقه
  • هدف‌گذاری برای راه‌اندازی خط تولید ۳ محصول فناورانه در سال آینده
  • چاپ دیجیتال چیست
  • تولید نورگیر‌های هوشمند خورشیدی در اصفهان + فیلم
  • تولید اولین ترانسفورماتور کوره قوس الکتریکی برای صنایع فروسیلیس کشور در سمنان