Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@14:37:50 GMT

تروریسم، دشمن مشترک ایران و پاکستان

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۹۸۲۴۵

تروریسم، دشمن مشترک ایران و پاکستان

سفر سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری به پاکستان که نخستین سفر رییس ستاکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه گذشته به این کشور به شمار می‌آید، نقطه عطفی در روابط دفاعی و همکاری‌های امنیتی میان تهران و اسلام‌آباد محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، پیوندهای مشترک دینی، فرهنگی و تاریخی دو کشور اسلامی ایران و پاکستان در کنار مبادلات تجاری و اقتصادی چشم‌انداز روشنی از گذشته، حال و آینده این دو کشور ترسیم کرده است، لیکن از آنجا که برخی بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای سیاست خود را بر تنش، اختلاف و درگیری میان ملت‌ها خصوصا ملل اسلامی منطقه غرب آسیا متمرکز کرده‌اند، بدیهی است که دو کشور ایران و پاکستان نیز همواره در کانون توجهات این بازیگران بوده و کوشیده‌اند به اشکال مختلف در روابط این دو کشور همسایه تاثیر بگذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این تلاش‌ها، گسترش ناامنی و اقدامات تروریستی به درون مرزهای این دو کشور است که البته با ناکامی همراه بوده است.

در چنین شرایطی سفر سرلشکر باقری به پاکستان می‌تواند حامل پیام‌های مهمی به برخی کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای باشد که تلاش می‌کنند با حمایت‌های مالی، آموزشی، لجستیکی و اطلاعاتی تروریسم را در منطقه گسترش دهند و تقویت کنند.

جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به عنوان دو کشور موثر در منطقه در کنار اشتراکات فرهنگی و تاریخی که دارند، اکنون با یک پدیده شوم روبرو هستند که عبارت است از «تروریسم» بنابراین دیدار و گفت‌وگوی عالی‌ترین مقام نظامی جمهوری اسلامی ایران با مقامات ارشد دولتی و نظامی جمهوری اسلامی پاکستان نویدبخش روابطی نوین در مبارزه با این پدیده است، از این رو انتظار می‌رود با تقویت همکاری‌های دفاعی و امنیتی دو کشور شاهد شکل‌گیری جبهه قدرتمندی علیه تروریسم در منطقه باشیم.

جمهوری اسلامی ایران نشان داده است که امنیت و آرامش کشور برای او خط قرمز است و هر عاملی که بخواهد بی‌ثباتی و ناامنی را به درون مرزهای کشور تزریق کند با پاسخ پشیمان‌کننده نیروهای مقتدر دفاعی مواجه خواهد شد.

جمهوری اسلامی ایران و پاکستان معتقدند امنیت تنها توسط کشورهای منطقه و در قالب پیمان‌های دفاعی دوجانبه و چندجانبه منطقه‌ای حاصل می‌شود و هر تلاشی به بهانه مبارزه با تروریسم خارج از این چارچوب نه تنها دروغین که در جهت تقویت تروریسم ارزیابی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام ستادكل نيروهاي مسلح سفر سرلشکر باقری به پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۸۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع پاکستان: افغانستان سرچشمه تروریسم در کشور ماست

وزیر دفاع پاکستان، افغانستان را «سرچشمه تروریسم در پاکستان» خواند و بر ضرورت اجرای اصلاحات اساسی فوری در نحوه مدیریت مرز ۲ کشور تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، «خواجه محمد آصف»، وزیر دفاع پاکستان در پستی که روز چهارشنبه در شبکه اجتماعی «ایکس» منتشر کرد نوشت: «با توجه به افزایش حوادث تروریستی تغییرات بنیادین در وضعیت مرز ضروری است.»

این وزیر دولت پاکستان از عملکرد طالبان به دلیل فقدان پیشرفت آن‌ها برای رفع نگرانی‌های امنیتی انتقاد کرد و گفت: «سرچشمه تروریسم در پاکستان در افغانستان است و کابل به رغم تلاش های ما هیچ پیشرفتی در این جهت حاصل نکرده است. با وجود اطلاع داشتن آن‌ها از مخفی‌گاه‌های تروریسم، تروریست‌ها همچنان آزادانه از خاک آن‌ها علیه پاکستان عملیات انجام می‌دهند.»

آصف اظهار کرد پاکستان ممکن است در مسیر رفع نگرانی‌های فرامرزی خود قوانین بین‌المللی را دور بزند.

به نوشته پایگاه اینترنتی «آمو تی.وی»، او توضیح داد: «مرز افغانستان و پاکستان با مرزهای سنتی دیگر جهان تفاوت دارد. در وضعیت فعلی در حالی که همکاری از سمت کابل مطرح نمی‌شود، پاکستان مقید به اجرای همه قوانین و هنجارهای بین‌المللی در این مرز نخواهد بود. ما باید جلوی جریان ورود تروریست‌ها را بگیریم. به این طریق هر دو کشور می‌توانند روابطشان را همچون همسایگان سنتی خوب پرورش دهند. تسهیلات مسافرتی را می‌توان از طریق گذرنامه و روادید ادامه داد.»

این بیانیه در پی افزایش حملات شبه‌نظامیان در داخل پاکستان مطرح می‌شود. مقام‌های پاکستان هفته گذشته دست به حملاتی هوایی در ۲ ولایت افغانستان زدند. طالبان اعلام کرد این حملات به کشته شدن هشت غیرنظامی از جمله زنان منجر شدند.

طالبان همچنین اتهام‌های مقام‌های پاکستانی علیه خود را رد و استدلال کرده اسلام آباد به دنبال نسبت دادن شکست‌های خود در زمینه مبارزه با گروه‌های شبه‌نظامی به افغانستان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع پاکستان: افغانستان سرچشمه تروریسم در کشور ماست
  • سیاست اسلام‌آباد در پیشبرد پروژه گازی با ایران روشن است
  • افغانستان منبع تروریسم است
  • آمادگی ایران برای همکاری با کشورهای مستقل در مبارزه با تروریسم
  • جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم مظلوم و مقاوم غزه تردید نخواهد کرد
  • رهبر انقلاب: جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد
  • مقاومت بی‌نظیر نیروی مقاومت و مردم غزه به اسلام عزت بخشیده است/جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد/اقدامات تبلیغاتی مقاومت فلسطین جلوتر از دشمن صهیونیستی بوده است
  • جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد
  • دهقان: از حق خود در میدان گازی آرش عقب‌نشینی نمی‌کنیم
  • معاون حقوقی رئیس جمهور: ایران از حقش در میدان گازی «آرش» عقب‌نشینی نمی‌کند