Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-06@19:31:21 GMT

واکنش موگرینی به اظهارات اخیر ترامپ

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۹۸۳۷۸

نماینده ارشد اتحادیه اروپا در سیاست خارجی امروز دوشنبه تاکید کرد باید از رئیس‌جمهوری آمریکا پرسید که او چه کسی را دوست قلمداد می‌کند. دونالد ترامپ پیشتر اتحادیه اروپا را "دشمن" کشورش دانسته بود. ناطقان: به نقل از خبرگزاری بین‌المللی "افه" اسپانیا، فدریکا موگرینی نماینده ارشد اتحادیه اروپا در سیاست خارجی در واکنش به اظهارات جدید ترامپ به خبرنگاران گفت: اگر یک روزنامه‌نگار بودم، قطعا این پرسش را مطرح می‌کردم که از نظر رئیس‌جمهوری آمریکا چه کسی دوست اوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: ما بسیار واضح بیان کرده‌ایم که ایالات متحده دوست ماست و بارها هم گفته‌ام تغییر دولت دوستی میان کشورها و مردمان را تغییر نمی‌دهد. به عنوان رئیس دستگاه دیپلماسی اتحادیه اروپا می‌گویم که اطمینان داریم که آمریکا همواره دوست و شریک است و به همین نحو باقی خواهد ماند.
با این حال موگرینی تاکید کرد: ما دوستان دیگری هم در جهان داریم، مثل کانادا، کره‌جنوبی، ژاپن، استرالیا و نیوزیلند و کشورهایی در آمریکای لاتین و کارائیب و آفریقا. به‌زودی هم توافقی تجاری با برخی از آنها امضا می‌کنیم.
مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد: ما در اتحادیه اروپا می‌دانیم که دوستانمان چه کسانی هستند و امید داریم دولت آمریکا هم تصویر روشنی از کسانی که دوست می‌داند، داشته باشد. ما به دوستان و شرکا نیاز داریم و دوستی را به صورت سیستماتیک پرورش می‌دهیم.
منبع: ایسنا برچسب ها: اتحادیه اروپا ، موگرینی ، ترامپ ، دشمن

منبع: ناطقان

کلیدواژه: اتحادیه اروپا موگرینی ترامپ دشمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۸۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقیقات اتحادیه اروپا در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا

ایتنا - بر اساس گزارش جدید روزنامه گاردین، اتحادیه اروپا در حال آماده شدن برای آغاز تحقیقات جدید روی متا در مورد مدیریت محتوای مربوط به انتخابات است. جزئیات این تحقیقات ممکن است آخر این هفته اعلام شود، اما گزارش شده است که مقامات اروپایی نگران تبلیغات فریبنده و محتوای سیاسی هستند.
اتحادیه اروپا درباره تلاش‌های روسیه برای تضعیف انتخابات آتی اروپا و دیگر کمپین‌های مداخله خارجی ابراز نگرانی کرده است. این اتحادیه قرار است در ماه ژوئن انتخابات پارلمانی برگزار کند. اگر مشخص شود که این شرکت از قانون خدمات دیجیتال اروپا تخطی کرده است، ممکن است با جریمه‌های زیادی روبرو شود.

به گزارش ایتنا، مقامات اتحادیه اروپا همچنین نگران برنامه متا برای تعطیل کردن CrowdTangle در ماه اوت هستند. این ابزار سال‌ها است که به طور گسترده توسط محققان و بررسی‌کنندگان واقعیت برای بررسی نحوه انتشار محتوا در فیس‌بوک و اینستاگرام استفاده می‌شود. ده‌ها محقق و گروه راستی‌آزمایی ماه گذشته نامه‌ای سرگشاده به این شرکت امضا کردند و گفتند که خاموش کردن این ابزار قبل از ده‌ها انتخابات جهانی تهدیدی مستقیم برای تلاش‌های یکپارچگی انتخابات در سراسر جهان خواهد بود.

 

یکی از سخنگویان متا در بیانیه‌ای گفت: « ما یک فرآیند کاملاً تثبیت شده برای شناسایی و کاهش خطرات روی پلتفرم های خود داریم.  ما مشتاقانه منتظر ادامه همکاری خود با کمیسیون اروپا و ارائه جزئیات بیشتر این کار هستیم.»

در جاهای دیگر، اتحادیه اروپا همچنین در حال بررسی متا در مورد طرح اشتراک بدون آگهی آن است که برای کاربران اروپایی در دسترس است. این تحقیق که می‌تواند تا یک سال طول بکشد، بررسی خواهد کرد که آیا این شرکت رسانه‌های اجتماعی قانون بازارهای دیجیتال اروپا را نقض کرده است، زیرا به کاربران جایگزین واقعی را برای انصراف از جمع‌آوری داده‌ها ارائه نداده است.

دیگر خبرها

  • روسیه: آمریکا در تکاپوی جایگزین‌کردن زلنسکی است
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • واکنش شورای نگهبان به اظهارات روحانی
  • تحقیقات اتحادیه اروپا در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا
  • فاشیسم با یک سلاح جدید بازگشته است: نظریه توطئه!
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: اسرائیل خاورمیانه را دچار بدترین چرخه خشونت کرده است/ تلاش‌ها برای راه حل دو دولتی باید افزایش یابد
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا
  • زاخارووا: اظهارات بورل یک اعتراف بزرگ و راه تحقق صلح است