Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: طرح نذر اشتغال با هدف ایجاد فرصت شغلی و توانمندسازی مددجویان این کمیته با استفاده از ظرفیت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا می‌شود.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا سید پرویز فتاح در مراسم انعقاد تفاهنامه با محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: در این طرح کمیته امداد منابع مالی مورد نیاز برای کسب‌وکارهای نوپا را از محل منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها تأمین و در مقابل این وزارتخانه بستر مورد نیاز این امر را فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح یک سامانه طراحی‌ شده است تا ایده‌‌های مربوط به کسب‌وکارهای نوپا در آن ثبت شود، افزود: خیرین یا کسانی که تمایل دارند منابع مالی خود را در این نوع مشاغل سرمایه‌گذاری کنند، می‌توانند به این سامانه مراجعه کنند.
فتاح استفاده از فناوری‌های روز را ایده‌ای ناب برای فقرزدایی دانست و گفت: تاکنون از ظرفیت آی.سی.تی برای ایجاد اشتغال مددجویان استفاده‌ نشده است.
رئیس کمیته امداد با بیان اینکه استفاده از این ظرفیت موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود، افزود: البته طبق برنامه باید تمام فعالیت‌های کمیته امداد در بستر فناوری‌های نوین انجام شود؛ به ‌طوری ‌که حتی نیاز به مراجعه حضور مددجویان به دفاتر کمیته امداد نباشد.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته 2 هزار و 300 میلیارد تومان تسهیلات در زمینهٔ اشتغال‌زایی به مددجویان پرداخت شده است، گفت: امسال امکان پرداخت چهار هزار میلیارد تومان از محل منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها، صندوق توسعه ملی و صندوق قرض‌‌الحسنه امداد ولایت برای این امر فراهم ‌شده است.
فتاح با اعلام اینکه در 2 سال گذشته 15 درصد از جامعه هدف کمیته امداد کاهش‌ یافته است، افزود: این رقم معادل 2 هزار و 500 خانوار است که اکنون آنها علاوه بر خودکفایی برای 2 تا سه نفر دیگر نیز کارآفرینی کرده‌اند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه کمیته امداد می‌تواند مددجویان تحت حمایت خود را از طریق کسب و کارهای نوپا از چرخه حمایتی به چرخه مولد کشور انتقال دهد، گفت: در طرح نذر اشتغال افرادی که استطاعت مالی دارند، می‌توانند با حمایت از ایده‌های جوانان زمینه را برای اشتغال قشر ضعیف جامعه فراهم کنند.
اجتمام*3377*1834

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي كميته امداد نذر اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۸۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۱۷۴ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، شجاعان با اشاره به اینکه مساحت واحد‌های مسکونی کمیته امداد امام خمینی (ره) بین ۷۵ تا ۱۰۰ متر مربع است، افزود: برای ساخت این واحدها، خانواده‌ها مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه دریافت کرده اند و مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض به مددجویان برای ساخت واحد‌ها پرداخت شده و خود مددجویان هم بر اساس توانایی خود آورده می‌آورند.
وی افزود: در مجموع در استان باید ۲۵۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان ساخته شود تا دیگر مددجوی بدون مسکن در استان یزد نداشته باشیم.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزدگفت: برای تحقق این امر ۴۶۰ واحد مسکونی در حال احداث است که ۱۷۴ واحد از آن تحویل داده شده است و بقیه تا پایان سال تکمیل و تحویل داده می‌شود.
وی یادآور شد: نهضت ساخت و ساز مسکن در استان ادامه دارد تا همه مددجویان بتوانند دارای سرپناه شوند.

دیگر خبرها

  • واگذاری بیش از چهار هزار واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در سیستان و بلوچستان
  • واگذاری بیش از هزار واحد مسکن روستایی به مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • ثبت بیش از ۱۱ هزار درخواست اشتغال مددجویان خراسان‌ جنوبی
  • راه‌اندازی ۱۲ واحد گلخانه در مهرستان
  • واگذاری ۸۰ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در قم
  • اظهارات جدید ابراهیم رئیسی درباره مسکن: آرامش خاصی می‌دهد | فیلم
  • واگذاری ۱۷۴ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان یزد
  • پرداخت ۱۸۰میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان کمیته امداد بهاباد
  • اشتغالزایی برای بیش ۳۰۰ مدد جوی کمیته امداد شوش
  • بیش از ۸۰ درصد از برنامه‌های اشتغال مددجویان در کرمانشاه محقق شد