Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس گفت: ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای جاده جدید "سنندج-مریوان محور تیژتیژ گاران " در نظر گرفته شد. ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰ استانها کردستان نظرات

منصور مردادی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار تسنیم در مریوان، به ضرورت توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای استان اشاره کرد و اظهار داشت: متأسفانه شهرستان مریوان بدترین وضعیت زیرساخت‌های حمل‌ونقل کردستان را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: جاده سنندج-مریوان محور تیژتیژ گاران در طول 13 سال 53 میلیارد تومان اعتبار برای آن گرفته شده بود اما در سال 95 باتوجه به پیگیری‌های انجام شده و همکاری مسئولان مرتبط، خوشبختانه 93 میلیارد تومان اعتبار برای این محور جذب شد.

عملیات اجرایی تونل باغان مریوان آذرماه امسال به اتمام می‌رسد

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس تصریح کرد: با جذب 93 میلیارد تومان اعتبار، به میزان 26 سال برای جاده سنندج-مریوان محور تیژتیژ گاران اعتبار گرفته‌ایم و خوشبختانه از پیشرفت خوبی برخوردار بوده و در یک سال اخیر تونل باغان این محور به‌طول یکهزار و 400 متر پیشرفت داشته و تنها 480 متر از آن مانده که براساس قرارداد موجود تا آخر آذرماه امسال به اتمام می‌رسد.

وی اضافه کرد: سال گذشته 9 میلیارد تومان اعتبار برای جاده سنندج-مریوان محور تیژتیژ گاران پیش‌بینی شده بود که در سفر اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به مریوان و سروآباد و پس از پیگیری‌ها این میزان اعتبار مصوب برای سال 97 به 23 میلیارد تومان افزایش یافت.

اتمام جاده جدید سنندج-مریوان تا پایان سال آینده

وی اضافه کرد: براساس قراردداد منعقد شده با پیمانکار، جاده سنندج-مریوان محور تیژتیژ گاران تا پایان سال آینده به اتمام می‌رسد و افتتاح می‌شود و هیچ مشکل کمبود اعتبار نداریم.

مردادی افزود: سال گذشته 9 میلیارد تومان اعتبار برای جاده سنندج-مریوان محور تیژتیژ گاران پیش‌بینی شده بود که در سفر اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به مریوان و سروآباد و پس از پیگیری‌ها این میزان اعتبار مصوب برای سال 97 به 23 میلیارد تومان افزایش یافت.

وی اظهار کرد: از دیگر کارهای مهم انجام شده، گرفتن "مجوز چهارخطه کردن محور جاده سنندج-مریوان و اضافه کردن محور مریوان به باشماق" بود چراکه در ابتدا وزارت راه و شهرسازی با این مجوز موافق نبود که پس از پیگیری‌های لازم موافقت گرفتیم و اکنون در حال انجام مطالعات هستند.

دریافت مجوز چهار خطه کردن محور سنندج-مریوان

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس گفت: احتمالاً چهارخطه کردن جاده سنندج-مریوان و اضافه کردن محور مریوان به باشماق" پس از افتتاح جاده جایگزین در محور تیژتیژ گاران اجرایی شود چراکه نیازمند اعتبار است.

وی بیان کرد: کنارگذر مریوان باشماق از مسیر گاران به سمت مرز به‌طول 30 کیلومتر در آینده نزدیک کلنگ‌زنی می‌شود و پس از اجرای این پروژه، تانکرهای حامل سوخت و خودروهایی که قصد رفتن به مرز را دارند، اصلاً وارد شهر مریوان نمی‌شوند.

احداث کمربندی در مریوان باهدف جلوگیری از تردد کانتینرها و تانکرهای حامل سوخت

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس با اشاره به تردد کانتینرها و تانکرهای حامل سوخت از محلات "سردوشی، میدان‌بار، سازمان‌آب، مردم و ترمینال قدیم مریوان" خاطر نشان کرد: در صورت انفجار و بروز این حادثه‌ها چندین خانوار در آتش می‌سوزند بنابراین به‌خاطر جلوگیری از هرگونه حادثه و ایجاد آرامش و رضایت‌مندی شهروندان، ایجاد کمربندی مریوان به‌طول 3.5 کیلومتر را در دو فاز قطعه اول و دوم در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده اضافه کرد: در مرحله نخست با جذب 4 میلیارد تومان اعتبار برای تملک مسیر کمربندی، توانستیم قطعه اول محور به اتمام رسید و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

تمام تلاش ما پیگیری دغدغه و مطالبات مردم است

مردادی افزود: قطعه دوم کمربندی مریوان که حدود 3.2 کیلومتر است متأسفانه به‌دلیل «نبود اعتبارات و وجود معارضان» موفق به انجام این پروژه نشده‌ایم اما پس از پیگیری‌های انجام شده، قرار است جلسه‌ای در این هفته با حضور مسئولان ارشد کردستان، شهرستان و نماینده مالکان تشکیل و وضعیت تعیین تکلیف شود.

وی اظهار کرد: تمام تلاش ما بر این است که از تردد کانتینرها و تانکرهای حامل سوخت از مسیر محلات "سردوشی، میدان‌بار، سازمان‌آب، مردم و ترمینال قدیم مریوان" جلوگیری کنیم تا بلکه دیگر مردم دغدغه‌ای نداشته باشند و مشکلی برای مردم ایجاد نشود.

تردد روزانه 400 کانتینر حامل سوخت از جاده‌های سنندج-مریوان

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس تصریح کرد: جاده سنندج-مریوان چون یک جاده ترانزیتی بین‌المللی است و روزانه در حالت عادی شاهد تردد بیش‌تر از 100 تانکر حامل سوخت هستیم و در روزهای پرحجم نیز به 400 تانکر و کانتینتر می‌رسد اما متأسفانه زیرساخت مناسب کافی در این مسیر نداریم و در طول هفته شاهد حوادث ناگوار و کشته‌شدن هم‌وطنانمان هستیم که باید هرچه زودتر این مشکلات برطرف شود.

انتهای پیام/م

R7848/P1486/S6,66/CT2

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۸۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان رقابتهای فوتبال جام روستایی مریوان با حضور گسترده مردم

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان این مسابقات با شرکت ۲۶ تیم از روستا‌های مریوان، سروآباد و شویشه با استقبال پرشور مردم در روستای هلیزآباد مریوان برگزار شد.

در دیدار فینال این رقابت‌ها تیم «نی» با سه گُل از سد تیم ((چوین)) گذشت و به مقام قهرمانی رسید.

تیم «به رده سپی» نیز در جایگاه سوم ایستاد.

دیگر خبرها

  • ۳۰۰۰میلیارد تومان اعتبار مصوب نفت برای استان در نظر گرفته شد
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • پایگاه امداد جاده‌ای اورژانس «حسن قشلاق» بهار کلنگ‌زنی شد
  • گلایه مردم از عدم اتمام آسفالت ریزی محور پلدشت به مرگنلر 
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است
  • تخصیص۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار به طرحهای راه آذربایجان شرقی
  • تخصیص بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های راه آذربایجان شرقی
  • «کولبری» نه شغل است و نه شریف/ مردم از ناچاری بار بر دوش می‌گیرند
  • پایان رقابتهای فوتبال جام روستایی مریوان با حضور گسترده مردم