Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@10:52:05 GMT

روایت ایثار‌های یک معلم جوان

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۹۸۷۳۶

روایت ایثار‌های یک معلم جوان

علی تیرگیر معلم جوانی است که با دستان خالی و نبود امکانات، برای فراهم کردن شرایط تحصیل دانش‌آموزانش اقدام به ساخت مدرسه کرد و حالا وزیر آموزش‌وپرورش درباره او می‌گوید: این معلم با دست خالی در مدرسه‌ای که فعالیت می‌کند، موانع کار خود را رفع کرده است.

خبرگزاری تسنیم: در اختتامیه چهاردهمین جشنواره علمی فرهنگی فرهنگیان بسیجی، علی تیرگیر معلم جوان روستای نسه کوه به عنوان مهمان ویژه حضور داشت و به شرح تلاش‌هایش پرداخت که بدون امکانات، اما با عزم و اراده برای دانش‌آموزان روستا انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی تیرگیر همان معلمی است که برای رهایی دانش‌آموزانش از عبور پرخطر از رودخانه آستین‌هایش را بالا زد و با همراهی اهالی روستا و هزینه شخصی خود مدرسه ساخت و حالا دانش‌آموزانش در آرامش بدون عبور خطرناک از رودخانه در کلاسی تحصیل می‌کنند که معلم جوان روستا برایشان ساخته است.

این معلم جوان که دو سال است در این شغل فعالیت می‌کند، برای ساخت مدرسه، جاده و گهواره برای عبور و مرور اهالی روستا حدود ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان هزینه صرف کرده است که بخشی از آن پس‌انداز شخصی و بخشی از طریق دریافت وام بوده است، همچنین به‌دلیل در دسترس نبودن آب شرب، اهالی روستا از آب رودخانه استفاده می‌کردند که با تلاش این معلم از چشمه‌ای که در ۳ کیلومتری روستا قرار دارد، آب شرب اهالی تأمین می‌شود.

او در این مراسم با اشاره به بخشی از تلاش‌هایش برای دانش‌آموزان روستا به این نکته اشاره کرد که مردم این منطقه که با محرومیت‌های مختلف مواجه هستند دائم از من می‌پرسند، چرا آموزش‌وپرورش برای روستا پل و جاده نمی‌سازد، در حالیکه این مسئله جزو وظایف آموزش‌وپرورش نیست.

تیرگیر گفت: با وجود مشکلات فراوان، بچه‌های عشایر علاقه شدیدی برای درس خواندن دارند در اینباره خاطره‌ای به یاد دارم، مدرسه ما کانکس یک کلاسه است که روزی دیدم دفتری پشت پنجره کانکس است از بچه‌ها پرسیدم این دفتر برای کدامشان است؟ آن‌ها گفتند برای دختری به نام اعظم است که ۱۳ سال دارد. به سراغ اعظم رفتم و دیدم کم شنوا بوده و قادر به صحبت کردن نیست، اما علاقه شدیدی به درس خواندن داشت و هنگامی که برادرش به مدرسه می‌آمد، گریه می‌کرد که می‌خواهم به مدرسه بروم. وقتی علاقه او را به درس خواندن دیدم تصمیم گرفتم برای حل مشکلش اقدام کنم و به اصفهان نزد پزشک متخصص رفتیم که دو سمعک قوی برای اعظم تجویز کردند و خدارا شکر که هم‌اکنون بخشی از شنوایی خود را به دست آورده، حروف الفبا را هم یاد گرفت و تلکم او نیز بهتر شده است.

در این مراسم، سید محمد بطحایی وزیر آموزش‌وپرورش در تقدیر از فعالیت‌های این معلم جوان گفت: اگر بار‌ها از سوی مسئولان اشاره می‌شود داشتن روحیه بسیجی کشور را از بحران خارج می‌کند مصداق روحیه بسیجی را در آقای تیرگیر دیدیم، معلم جوانی که دو سال است وارد آموزش و پرورش شده است، اما با دست خالی در مدرسه‌ای که فعالیت می‌کند، موانع کار خود را رفع کرده، درست است که آب به روستا بردن به او ارتباطی ندارد، اما این اقدام زمینه را برای آسایش بچه‌ها و پرداختن بیشتر به کار تعلیم و تربیت آماده کرده است.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003XnM

منبع: فردا

کلیدواژه: ایثار معلم جوان روستا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۸۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟

مدارس آموزش از راه دور نوعی از مدارس هستند که یادگیری آموزش در آن‌ها غیر حضوری و برای افرادیست که به هر نحوی امکان حضور در مدرسه را ندارند و از راه دور به کمک اینترنت می‌توانند تحصیل جامانده خود را جبران کنند.

دوگروه دانش‌آموزان لازم‌التعلیم در شرایط خاص که امکان دسترسی به آموزش را ندارند و دانش‌آموزان بزرگسال، کسانی که بالای ۱۸ سال سن دارند و به هر دلیلی نتوانسته‌اند در مدارس عادی حضور یابند، می‌توانند در این مدارس ثبت نام و تحصیل خود را ادامه دهند.

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با بیان اینکه مدارس از راه دور مطابق آیین نامه‌های آموزشی مصوب شورای عالی آموزش‌وپرورش فعالیت دارند گفت: این مدارس موظف به برگزاری کلاس‌های هدایت آموزشی و رفع اشکال به ازای هر واحد درسی «۶ ساعت» در هر نیم سال تحصیلی هستند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان بر حسب نیاز در مدرسه حضور پیدا می کنند افزود: برای هر دوره تحصیلی مشکلات حوزه آموزش آن‌ها حل می شود؛ البته آموزش چهره به چهره را در دوره‌های لازم التعلیم و واجب التعلیم دنبال می‌کنیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی تعداد دانش آموزان تحصیل کننده در این مدارس را حدود ۱۳۰ هزار نفر در سراسر کشور اعلام کرد و ادامه داد: آموزش این دانش‌آموزان با محوریت بزرگسالان است.

محمودزاده با بیان اینکه با توجه به مجوز کمیسیون خاص منطقه و استان حدود ۴۰۰۰ دانش‌آموز از تعداد کل محصلان این مدارس، لازم التعلیم (زیر ۱۸ سال) هستند گفت: این افراد امکان حضورشان در مدرسه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه این مدارس تمام شرایط مدارس عادی را از نظر دروس و امتحانات نهایی و امتحانات داخلی و ... دارند افزود: شهریه مدارس از راه دور براساس شهریه ثابت و متغیر هر واحد درسی و بنا به پیشنهاد موسسان و تایید شورای نظارت استان تعیین می شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی ضمن اشاره به طرح مدرسه مجازی بزرگسالان در راستای کاهش تنوع مدارس گفت: بدنبال این کار هستیم چرا که هدفمان این است که همه بزرگسالان را در قالب مدرسه مجازی ببینیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • دختران حق دارند شادی کنند/ همه هجمه دشمن روی دختران ایران است
  • ۸۸ مدرسه شهرستان بیرجند دو نوبته است/نیاز به ۱۰۹ کلاس درس
  • طرح «بوم»؛ شکوفایی خلاقیت‌ها یا باری روی دوش معلم؟
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویر احمد به مناسبت هفته معلم
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • "همه ما مدیون توییم" شعار هفته معلم ۱۴۰۳
  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • واکنش آموزش و پرورش گیلان در پی انتشار یک گزارش