Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: جلسات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به نظارت و ارزیابی عملکرد گذشته بر اساس تقسیم کاری که بین دستگاه ها صورت گرفته، معطوف شده بود و امروز عمدتا به بازبینی بسته ها و برنامه هایی که برای مقابله با تحریم‌های آتی داریم، متمرکز شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از مباحث تحریم مبادی ورودی و خروجی کشور است. واردات و صادرات ما از بنادر بویژه بنادر جنوب انجام می شود. امروز گزارش ویژه ای از وضعیت بنادر در شمال و جنوب مطرح شد که در آن گزارش دقیقی از اینکه چگونه حجم گسترده واردات و صادرات کشور در شرایط تحریم عبور دهیم ارائه شد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه برای مقابله با مشکلاتی که بنادر ما دچار آن می‌شوند بررسی های لازم انجام گرفت، تصریح کرد: کشور ما ظرفیت بزرگی در حوزه بنادر دارد و می توانیم بگوییم که کل جنوب ایران با توجه به اتصال به دریای عمان و خلیج فارس به دریاهای آزاد متصل است.

نوبخت ادامه داد: در شمال کشور نیز راه آبی و دریایی داریم. با توجه به اینکه برخی از ظرفیت های بنادر مانند چابهار برای فعال شدن به شبکه حمل و نقل داخلی نیازمند است، به همین منظور جلسه فوق العاده ای را امشب با وزیر راه و شهرسازی در سازمان برنامه و بودجه خواهیم داشت تا بتوانیم برای اتصال خطوط ریلی جنوب مخصوصا چابهار به شبکه سراسری، تدابیری را اتخاذ کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه خوشبختانه امکانات کشور وسیع است، خاطرنشان کرد: برخی کشورها یک معبر بیشتر ندارند که اگر آن گلوگاه بسته شود راهی برای واردات و صادرات شان باقی نمی ماند، اما خوشبختانه ما از غرب، شرق، شمال و جنوب به مبادی متنوعی دسترسی داریم.

وی افزود: در جلسه امروز هماهنگ شد که بخش خصوصی، نوع سیاست اقتضایی فعلی که اتخاذ کرده ایم را درک کند چون در پاره ای از مواقع مجبوریم نوع سیاست هایمان را عوض کنیم اما این به منزله عدم اعتماد به بخش خصوصی و کارایی آن نیست، بلکه بخش خصوصی در این شرایط حساس باید نقش تعیین کننده ای را به عهده بگیرد.

نوبخت با بیان اینکه اگر همه با هم کنار یکدیگر باشیم، می‌توانیم از پس تحریم‌های ظالمانه و ناجوانمردانه و غیرعرف آمریکایی‌ها برآییم، اظهار داشت: خوشبختانه این توافق بین بخش خصوصی و دولت در جلسه امروز مورد تاکید و تایید قرار گرفت تا آنها ماموریت هایی را بر عهده بگیرند، همانطور که در زمان جنگ برخی از کارخانه های ما خط تولیدشان را متناسب با نیازهای آن روز تغییر دادند.

سخنگوی دولت ادامه داد: همه تلاش ما این است که با کمترین زحمت برای مردم گذر از تحریم ها را انجام دهیم و از همه ظرفیت برای سربلندی ملت ایران در شرایطی که یک کشور زور می گوید، و خوشبختانه این زورگویی بسنده به خود اوست، استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: امروز مسئولین کاخ سفید آنقدر مفتضح و منفور در سراسر جهان هستند که پیش از ورودشان به یک کشور مردم آن کشور زودتر برای اعتراض به سیاست های آنها وارد خیابان ها می شوند.

نوبخت در پایان گفت: در این مرحله ما حق هستیم و خوشبختانه پشتیبانی جهانی را داریم و حتی اگر آن را هم نداشته باشیم با پشتیبانی ملت از این مرحله عبور خواهیم کرد.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۸۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطار ترانزیتی افغانستان -ترکیه وارد شبکه ریلی راه‌آهن شرق نشده است

پیرو انتشار اخباری مبنی بر ورود و توقف اولین قطار ترانزیتی افغانستان- ترکیه در ایران، طبق استعلام و بررسی های صورت گرفته، تاکنون هیچ قطار تجاری ترانزیتی از سوی کشور افغانستان وارد محدوده ریلی جمهوری اسلامی ایران در محدوده راه آهن شرق و مرز ریلی خواف نشده است.

دیروز برخی رسانه ها به نقل از منابع افغانستانی خبر از ورود نخستین قطار ترانزیتی از مبدا ایستگاه "روزنک" هرات افغانستان به مرز ریلی خواف واقع در اداره کل راه آهن شرق داده بودند، رسانه ها بار این قطار را هزار و ۱۰۰ سنگ معدنی "تالک" به مقصد ترکیه ذکر کرده اند.

خبرنگاران  از استانداری خراسان رضوی موضوع ورود این قطار به محدوده ریلی این استان را جویا و معاونت استانداری خواستار پیگیری تخصصی موضوع از اداره کل راه آهن شرق شد.

مسوولان محلی راه آهن شرق ورود هرگونه قطار باری ترانزیتی به محدوده ریلی این اداره کل را رد و تاکید کرده اند: اظهار نظر در این خصوص برعهده روابط عمومی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق | مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • اخبار سیاسی ۵اردیبهشت؛ تاکید رهبر انقلاب بر حال خوب کارگران/افتتاح «اومااویا» با حضور رئیسی
  • اتصال سرویس کارت‌های اعتباری ایران و روسیه/ مسکو از تجربه دهه‌ها مقاومت ایران در برابر تحریم بهره می گیرد
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • اتصال ریلی چین و ویتنام از طریق دو خط سریع السیر تا سال ۲۰۳۰
  • رویترز: اتحادیه اروپا امروز درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد
  • رویترز : اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد
  • قطار ترانزیتی افغانستان -ترکیه وارد شبکه ریلی راه‌آهن شرق نشده است
  • اتصال شهرهای قاین و سربیشه به شبکه فاضلاب
  • مقایسه شبکه 5 جی با 5.5G