Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@08:46:41 GMT

صداوسیما وارد مباحثی شده که ضرورتی ندارد

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۹۹۰۳۵

صداوسیما وارد مباحثی شده که ضرورتی ندارد

یک عضو فراکسیون امید مجلس گفت: صدا و سیما باید شرایط کشور را بررسی کرد تا مردم بدانند که چه نقشی را باید در این برهه از زمان ایفا کنند.

بهروز بنیادی در گفت‌وگو با ایسنا، با انتقاد از پخش مستند بیراهه از صداوسیما اظهار کرد: من به عنوان نماینده مجلس معتقد هستم که ما مسائل کلان کشور را رها کردیم و وارد جزئیاتی شدیم که آسیب‌زاست و مورد پذیرش اجتماع نیست، برخی از امور شخصی بوده و دخالت در امور شخصی افراد در این حد قابل پذیرش نیست که دستگاه‌های مختلف در این مسائل ورود پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو فراکسیون امید ادامه داد: بر طبق قانون اساسی تا زمانی که فرد شاکی خصوصی نداشته باشد و منجر به اشکال در امنیت ملی نشود، نباید در هر کاری دخالت شود. این حرکتی است که پیام خوبی را به اجتماع منتقل نمی‌کند، ضمن اینکه با اصول و حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان که در مجلس مطرح خواهد شد، در تضاد است.

بنیادی با بیان اینکه جامعه با مشکلاتی از جمله مسائل معیشتی، بیکاری، مشکلات امنیتی، مشکلات آب و زیست‌محیطی و مسائل بانکی روبه‌رو است، عنوان کرد: صداوسیما باید تحلیل درستی درباره این مسائل انجام دهد که چه عللی ما را به اینجا رسانده و چه راهکاری وجود دارد.

نماینده مردم کاشمر در مجلس اضافه کرد: صداوسیما باید کارشناس‌های متبحری بیاورد تا این مسائل را تحلیل کنند. باید شرایط کشور را که شرایط تحریم است، بررسی کند تا مردم بدانند که چه نقشی را باید در این برهه از زمان ایفا کنند، متاسفانه صداوسیما وارد مباحثی شده که ضرورتی ندارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام صداوسيما مستند بیراهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۹۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد تهدیدآمیز و امنیتی با مسائل کارگری را قبول ندارم/ تنظیم چند لایحه درخصوص مواد قانون کار توسط دولت

روح‌الله ایزدخواه گفت: نحوه برخورد تهدیدآمیز و امنیتی با مسائل کارگری را قبول ندارم. به هر حال مسئله مردمی‌سازی اقتصاد، گفتمان اول کشور محسوب می‌شود که قطعاً در اولویت این حوزه، مسائل کارگری است. مسائل کارگری هم فقط حقوق و دستمزد نیست؛ بحث کارگر مالکی، واگذاری‌ها، تعاونی‌های کارگری و... قابل طرح است.

روح‌الله ایزدخواه، نماینده مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو درخصوص حل مسائل کارگران گفت: در مجلس دوازدهم نیازمند یک حرکت سازمان یافته هستیم؛ به این صورت که فعالان حوزه کارگری در قالب هسته‌های مطالبه‌گر، اندیشکده‌ها و جوامع کارگری در کنار مجلس دوازدهم در قالب کمیسیون‌ها و کمیته‌های مختلف قرار بگیرند و سپس یک نظام مسائل منسجم را از جامعه کارگری مطرح کنیم و یک بار برای همیشه بتوانیم یک ریل‌گذاری گفتمانی و مورد مطالبه مردمی در دستور کار مجلس داشته باشیم.

 

وی در ادامه گفت: نحوه برخورد تهدیدآمیز و امنیتی با مسائل کارگری را قبول ندارم. به هر حال مسئله مردمی‌سازی اقتصاد، گفتمان اول کشور محسوب می‌شود که قطعاً در اولویت این حوزه، مسائل کارگری است. مسائل کارگری هم فقط حقوق و دستمزد نیست؛ بحث کارگر مالکی، واگذاری‌ها، تعاونی‌های کارگری و... قابل طرح است. همچنین مسئله کارگران غیر رسمی هم وجود دارد که متأسفانه بالغ بر ۶ میلیون نفر امروز ما کارگر غیر رسمی در کشور داریم.

 

ایزدخواه افزود: در راستای حل مشکلات گفته شده، کار جمعی مشترک در قالب کمیته‌های مشترک بین مجلس و فعالان حوزه کارگری باید تشکیل شود و محدود به کمیسیون اجتماعی نباشد و در چند کمیسیون مختلف ما این کمیته‌ها را تشکیل دهیم.

 

این نماینده مجلس عنوان کرد: اندیشه‌ورزانی که در دانشگاه و حوزه بودند یا فعالان فرهنگی اجتماعی، اگر مدل‌های مختلفی را در دنیا بررسی کرده‌اند و برای اصلاح این مسئله پیشنهاداتی دارند، این پیشنهادات در چارچوب مسائل کارگری بر روی میز مجلس بیاید.

 

ایزدخواه اضافه کرد: دولت هم اگر لایحه‌ای دارد در آنجا ارائه دهد. دولت اخیراً درخصوص چند مورد از مواد قانون کار، لوایحی را دارد تنظیم می‌کند و امیدوار هستیم که در یک قالب امیدوار کننده و سازند باشد.

 

این نماینده مجلس در پایان افزود: اگر ما مجلس و دولت مردمی هستیم، باید به این شکل عمل شود؛ نه اینکه بخواهیم منتظر باشیم فقط در آخر هر سال درمورد دستمزد و حقوق کارگر مشاجره داشته باشیم. یا در خصوص سایر مسائل تحصنی و تجمعی به وجود بیاید؛ البته این موضوعات قطعاً حق کارگران است. تجمع طبق قانون اساسی حق مسلم کارگران است که رهبری هم در مواردی که این تحصن و تجمعات اتفاق افتاد آن را تأیید کردند.

دیگر خبرها

  • واردات گوشت آفریقایی و تانزانیایی به ایران
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم
  • برخورد تهدیدآمیز و امنیتی با مسائل کارگری را قبول ندارم/ تنظیم چند لایحه درخصوص مواد قانون کار توسط دولت
  • منتجب‌نیا: اصولگرایان نمی‌توانند در مجلس با هم کار بیایند
  • واکنش میرسلیم به ادعای تذکر رهبری به برخی مسئولان درباره گشت ارشاد /هرکسی در مقابل احکام الهی بایستد آدم فاسقی است
  • صدای میرسلیم هم درآمد: رئیسی تدبیر مناسبی بیندیشد
  • عقلانیت انقلابی راه حل مواجهه با معادله و حل مسائل کشور است
  • تأثیرگذاری فراکسیون اقلیت خیلی سخت است
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند