Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وبسایت برنامه ۹۰»
2024-04-26@08:00:11 GMT

راه سخت دشان

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۹۹۰۴۵

راه سخت دشان

در جشنواره استثنوایی پول پارو کن ( کلیک کنید )

وبسایت رسمی برنامه نود - جام جهانی 2018 روسیه با همه‌ی فراز و فرودهایش شب گذشته با قهرمانی فرانسوی‌ها به پایان رسید.

به گزارش وب‌سایت نود، شاگردان "دیدیه دشان" در تیم فرانسه در حالی توانستند قهرمان جهان شوند که پیش از این فقط یکبار و آن هم در کشور خودشان در سال 1998 فرانسه با درخشش هافبک افسانه‌ای آن روزهای تیمشان "زیدان" قهرمان جهان شده‌ بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


"دشان" بعد از نایب قهرمانی در جام ملت‌های اروپا، با فرانسوی‌ها ادامه داد و توانست با این تیم قهرمان جهان شود. او راه سختی را برای اینکه بتواند در جام جهانی 2022 قطر همراه با فرانسوی‌ها در بین مدعیان جام جهانی باشد، دارد... .

کابوس قهرمان‌های اروپایی

در 4 دوره‌ی گذشته‌ی جام جهانی، اروپایی‌ها موفق شدند قهرمان این رقابت‌ها شوند و فرصتی به دو تیم سرشناس قاره‌ی آمریکای جنوبی برزیل و آرژانتین برای قهرمانی در جام جهانی ندادند. نکته‌ی عجیب در مورد 3 قهرمان قبلی یعنی ایتالیا در جام جهانی 2006 آلمان، اسپانیا در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی و آلمان در جام جهانی 2014 برزیل این است که هر سه تیم بعد از قهرمانی در جام جهانی در دوره‌ی بعدی این رقابت‌ها ناکام بزرگ جام بوده‌اند و حتی نتواسته‌اند از گروه خود به مرحله‌ی یک هشتم نهایی صعود کنند. ایتالیایی‌ها بعد از قهرمانی در جام جهانی 2006 آلمان، در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی در گروهی که تیم‌های پاراگوئه، اسلواکی و نیوزلند حضور داشتند در بین تعجب همگان در نهایت بین 4 تیم گروه چهارم شدند و از جام جهانی کنار رفتند. اسپانیایی‌ها هم بعد از اولین قهرمانی خود در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی، در جام جهانی 2014 برزیل ناکام بودند و در گروهی که تیم‌های هلند، شیلی و استرالیا قرار داشتند با 2 باخت و یک برد به مقام سوم گروه رسیدند و آن‌ها هم وداعی تلخ با جام جهانی داشتند. آلمان هم دیگر قهرمانی جام جهانی بود که بعد از قهرمانی در جام جهانی 2014 برزیل، در حین ناباوری همگان در جام جهانی 2018 روسیه و در گروهی که تیم‌های مکزیک، سوئد و کره جنوبی قرار داشتند، در رده‌ی چهارم گروه قرار گرفت و وداعی تلخ با جام جهانی 2018 روسیه داشت. قبل از این سه تیم هم، برزیل که قهرمان جام جهانی 2002 کره و ژاپن شده بود، در جام جهانی 2006 آلمان در مرحله‌ی یک چهارم نهایی جام مقابل فرانسه شکست خورده بود و از رسیدن به مرحله‌ی نیمه نهایی جام جهانی ناکام مانده‌ بود.

فقط 2 بار در تاریخ

فرانسوی‌ها در حالی بعد از قهرمانی در جام جهانی 2018 روسیه و تیم جوانی که دارند امیدوار به درخشش این تیم با هدایت "دیددیه دشان" در سال‌ها آینده هستند که در بیست و یک دوره‌ای که جام جهانی برگزار شده فقط 2 بار اتفاق افتاده است که یک تیم بتواند قهرمانی خود در جام جهانی را در دوره‌ی بعد این رقابت‌ها تکرار کند و از آخرین باری که این اتفاق افتاده است، 56 سال می‌گذرد. ایتالیا اولین تیمی بود که توانست قهرمانی خود را در جام جهانی را تکرار کند. آن‌ها بعد از قهرمانی در جام جهانی 1934 در کشور خودشان، در جام جهانی 1938 فرانسه هم دبل کردند و قهرمان جهان شدند. برزیل هم آخرین تیمی بود که موفق شد در قهرمانی دبل کند. آن‌ها بعد از قهرمانی جام جهانی 1958 سوئد، در جام جهانی 1962 شیلی هم قهرمان جهان شدند. بعد از برزیل در جام جهانی 1962 شیلی بودند قهرمان‌هایی که در دوره بعدی به فینال جام جهانی رسیده‌اند اما هیچ تیمی دیگر نتوانست در جام جهانی دبل کند.

تنها 3 سرمربی

در تاریخ جام‌های جهانی فقط 3 سرمربی بوده‌اند که بعد از فینالیست شدن تیمشان در جام جهانی، در دوره‌ی بعدی این رقابت‌ها که خودشان تیمشان را هدایت کرده‌اند، باز هم به فینال جام جهانی رسیده‌اند. اولین سرمربی "ویتوریو پوزوی" ایتالیایی بود. او همراه با ایتالیا در دو جام جهانی 1934 و 1938 موفق شد قهرمان جهان شود. بعد از "پوزو"، "کارلوس بیلاردو" و "فرانس بکن بائر" بودند که توانستند فینالیست شدن با یک تیم در دو دوره‌ی پیاپی جام جهانی را تجربه کنند. "بیلاردو" همراه با کشورش آرژانتین در دو جام جهانی 1986 مکزیک و 1990 ایتالیا به فینال رسید که در جام اول قهرمان شدند و در جام دوم هم به مقام نایب قهرمانی رسیدند. "بکن بائر" هم در همان دو جام جهانی همراه با آلمانی‌ها موفق شد به فینال برسد که شاگردان او در جام جهانی 1986 مکزیک نایب قهرمان شدند و در جام جهانی 1990 ایتالیا به مقام قهرمانی رسیدند. علاوه بر این 3 سرمربی، تیم‌هایی بوده‌اند که در 2 دوره‌ی پیاپی جام جهانی موفق شده‌ باشند که به فینال برسند که البته سرمربی‌های آن‌ها در دو فینال، مختلف بوده است.

باید دید فرانسه که یکبار بعد از قهرمانی در جام جهانی 1998 در کشورش شرایط بدی را در جام جهانی بعد از آن داشت، می‌تواند با "دیدیه دشان" این طلسم را بشکند و "دشان" چهارمین سرمربی تاریخ جام‌های جهانی شود که در دو دوره‌ی پیاپی به فینال می‌رسد یا آن‌ها هم در دوره‌ی بعدی جام جهانی در قطر، نتایج به دور از انتظار می‌گیرند و از رسیدن به فینال جام باز می‌مانند.

1870

 

 

 

منبع: وبسایت برنامه ۹۰

کلیدواژه: خارجی جام جهانی اختصاصی زیدان ویژه بکن بائر تیم ملی ایتالیا تیم ملی آلمان دیدیه دشان تیم ملی فرانسه تیم ملی اسپانیا تیم ملی برزیل جام حذفی تیم ملی فوتبال ایران استقلال استقلال خوزستان تراکتورسازی ذوب آهن صنعت نفت آبادان سایپا سپاهان سیاه جامگان فولاد پیکان نفت تهران پدیده پرسپولیس گسترش فولاد سپیدرود رشت پارس جنوبی جم گل گهر خونه به خونه اکسین البرز نفت مسجد سلیمان ملوان انزلی آلومنیوم اراک بادران تهران راه آهن نساجی مازندران مس کرمان ایرانجوان بوشهر فجر سپاسی مس رفسنجان ماشین سازی تبریز صبای قم شهرداری تبریز شهرداری ماهشهر برق جدید فارس برنامه ۹۰ کارشناسی داوری تیم منتخب هفته از نود تا نود آنالیز ترین های هفته نود درجه سوال پیامکی کلیپ نود فوتسال مناظره و گفت و گو سایت 90 لژیونرها ویژه نود نوستالژی لیگ یک لالیگا تیم ملی اسپانیا لیگ جزیره جام اتحادیه انگلیس تیم ملی انگلیس کالچو تیم ملی ایتالیا بوندسلیگا جام حذفی آلمان تیم ملی آلمان لوشامپیونه تیم ملی فرانسه برزیل آرژانتین لیگ اروپا لیگ قهرمانان اروپا جام باشگاه های جهان اخبار ورزشی فوتبال ۱۲۰ جام ملتهای آسیا یورو کشتی والیبال بسکتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت 90tv.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وبسایت برنامه ۹۰» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۹۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوی دوچرخه‌سوار کازرونی قهرمان مسابقات دوچرخه‌سواری کشور شد

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه عباسی عضو باشگاه دوچرخه‌سواری بی شاپور کازرون، عنوان قهرمانی مسابقات دوچرخه سواری کشوری را از آن خود کرد.

عباسی در رده سنی امید در این دوره از مسابقات توانست با کسب مدال طلا، عضو اصلی تیم ملی بزرگسالان بانوان کشور شود و در مسابقات قهرمانی آسیا که اواخر اردیبهشت در مالزی برگزار می‌شود، شرکت کند.

مسابقات دوچرخه سواری کوهستانی قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی، دوم اردیبهشت در پارک جنگلی چیتگر تهران برگزار شد.

کد خبر 6086612

دیگر خبرها

  • میرزازاد: فصل تلخی را پشت سر می‌گذاریم
  • فقط سیتی: قرار نیست تیم دیگری قهرمان شود
  • وینیسیوس: وقت قهرمانی دوباره رئال در ‏CL‏ است
  • امسال بالاخره سال قهرمانی پی‌اس‌جی است
  • کاسپین آبی ساری قهرمان مینی فوتبال زیر ۱۴ سال مازندران
  • خولین آلوارز: سیتی این فصل هم دبل می‌کند
  • اینترمیلان برای بیستمین بار قهرمان لیگ ایتالیا شد
  • تخریب کلامی ستاره جهانی ورزش ایران | اول چند مسابقه قهرمان شو بعد اینطور حرف بزن!
  • بانوی دوچرخه‌سوار کازرونی قهرمان مسابقات دوچرخه‌سواری کشور شد
  • سه شهر میزبان جام جهانی 2024 فوتسال