Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهمن آزادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال 20 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی، نفت و سایر منابع مالی برای ابرسانی سیار به مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد مصوب شده که تاکنون 9 میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.
وی بیان کرد: هم اکنون 23 دستگاه تانکر کار انتقال و توزیع آب آشامیدنی به مناطق عشایری را به عهده دارند که تعدادی از آنها فرسوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آزادی بیان کرد: برای آبرسانی سیار به صورت استاندارد حداقل 13 تانکر باید به ناوگان کنونی افزوده شود.
وی تصریح کرد: هم اکنون روزانه 612 هزار لیتر آب آشامیدنی بین عشایر این استان توزیع می‌شود که به دلیل خشک شدن رودخانه‌ها و چشمه‌های این میزان آب جوابگوی عشایر کوچنده نیست.
وی اظهار داشت:700 حلقه چشمه در مناطق ییلاقی عشایری کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که حداقل 500 چشمه بر اثر خشکسالی خشکیده است.
آزادی تصریح کرد:بهسازی 27 دهنه چشمه، ساخت 40 منبع ذخیره آب و ساماندهی 18 کیلومتر خط انتقال آب از مهمترین اقدامات امور عشایر در سالجاری برای رفع مشکل آب عشایر بوده است.
معاون اداره کل امورعشایر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تاکنون بیش از 2 هزارو 500 منبع ذخیره آب در این استان احداث شده است.
تاکنون 300 چشمه در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد بهسازی شده است.
پیشتر مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمدگفته بود :6 هزار خانوار عشایری این استان با 25 هزار نفر جمعیت با بحران کم آبی روبه رو هستند که بخاطر گستره خشکسالی نسبت به تابستان سال قبل چهار برابر شده است.
70 هزار نفراز جمعیت کهگیلویه و بویراحمد عشایر است.
این میزان جمعیت از شش ایل بومی، دو طایفه قشقایی، 16 تیره، 181 طایفه و بیش از یک هزار و 110 تش (اولاد) شکل گرفته است.
55 درصد دام، 27 درصد عرصه‌های زراعی، 17 درصد باغ‌ها و تولید 54 درصد گوشت قرمز استان متعلق به جامعه عشایری است.
یکهزار و 300مخزن ذخیره آب بتنی در سالهای گذشته در مناطق عشایری استان ساخته شده و در اختیار عشایر قرار گرفته است.
8143/1662
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 جامعه خشکسالی کهگیلویه و بویراحمد گوشت قرمز منابع مالی جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۹۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، حاتم شکری گفت: در این طرح مادران خانه‌دار ساکن در مناطق روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر که تاریخ تولد فرزند سوم آنها فروردین ماه ۱۳۹۶ به بعد باشد به شکل رایگان و کمک ۱۰۰ درصدی دولت بیمه می‌شوند و از مزایای بیمه و بازنشستگی آن برخوردار خواهند شد.

او تأکید کرد: از ابتدای طرح تاکنون ۱۰هزار نفر از مادران خانه‌دار داری سه فرزند و بیشتر روستایی و عشایری پیش ثبت نام نزد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر انجام داده‌اند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان افزود: همه مادران واجد شرایط طرح می‌توانند با مراجعه به ۵۲ موسسه کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان همدان اقدام به پیش ثبت‌نام کنند.

دیگر خبرها

  • بازگشایی و ترمیم جاده‌های عشایری شهرستان لنده
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا
  • تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/سدها پر شد
  • بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایر استان مرکزی آغاز شد
  • کوچ بهاره بیش از ۱۱ هزار خانوار عشایری به مناطق ییلاقی لرستان
  • ممنوعیت ورود عشایر به شهرستان فریدونشهر تا پایان اردیبهشت
  • عشایر نقش پررنگی در تحقق شعار سال دارند
  • آغاز کوچ بهاره عشایر بروجرد