Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی اعلام کرد: مصرف آب شرب خانگی در مناطق شهری خراسان شمالی در سال جاری در حالی به کاهش دو دهم درصدی رسیده است که استان در سال جاری با افزایش دمای بیشتری نسبت به سال های گذشته مواجه شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، غلامحسین ساقی، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: در راستای تبلیغات و فعالیت های فرهنگی انجام شده به منظور تشویق مشترکان آب شهری برای مدیریت مصرف آب شاهد هستیم که طی 15 این سال اخیر، امسال مصرف آب شرب خانگی مناطق شهری خراسان شمالی دو دهم درصد کاهش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته ساقی، با توجه به اینکه هر ساله حدود چهار تا پنج هزار مشترک جدید به شبکه انتقال آب شهری استان اضافه می شوند همچنین دمای هوای استان نیز از ماه گذشته تاکنون بیش از سال های گذشته گرمتر شده است، با این وجود، میزان تولید آب برای مصرف شرب خانگی مناطق شهری استان از تاریخ یک فروردین ماه 97 تا 18 تیر ماه 97 به کمتر از 10 میلیون و 500 هزار متر مکعب رسیده است.

وی افزود: این در حالی است که میزان تولید آب در یک فروردین ماه 96 تا 18 تیر ماه 96 به 10 میلیون و 500 هزار متر مکعب بوده است.

وی در بخشی دیگر از سخن خود به خشک شدن سد بارزو در شهرستان شیروان، افت فشار آب در شهر شیروان و لزوم تامین آب برخی از روستاها در این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: برای شهر شیروان دو چاه آب حفر کرده ایم که اتصال یکی از آنها به شبکه انتقال آب انجام شده و بر توان آبی این شهر 40 لیتر بر ثانیه افزوده شده است.

ساقی افزود: با توجه به اینکه چاه های آب شهر شیروان در ضلع جنوبی این شهر واقع هستند بنابراین باید یک مخزن آب 10 هزار متر مکعبی در این منطقه از شهر شیروان ساخته شود که برای احداث آن باید 15 میلیارد تومان اعتبار هزینه شود.

وی گفت: منتظر تامین اعتبار مورد نیاز هستیم.

وی در ادامه عنوان کرد: در همکاری با شرکت آب و فاضلاب روستایی استان حفر چاه برای دو روستای خانلق و امیر آباد در شهرستان شیروان را نیز آغاز کرده ایم.

افزون بر این، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی خاطر نشان کرد: حفر چاه آبی دوم در روستای زیارت را نیز آغاز کرده ایم، با این وجود، نیاز است که برای این روستا یک مخزن آب دو هزار متر مکعبی احداث شود که تاکنون مطالعات و جانمایی زمین آن انجام شده و منتظر دریافت اعتبار سه میلیارد تومان برای ساخت مخزن آب هستیم.

وی در ادامه یادآور شد: حفر چاه آبی دوم برای روستای قوش خانه شهرستان شیروان را آغاز کرده ایم، با این وجود، برای این روستا نیز باید یک مخزن ذخیره آب هزار متر مکعبی احداث شود که منتظر دریافت اعتبار یک و نیم میلیارد تومان هستیم.

وی در خاتمه عنوان کرد: اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب کوی وحدت در شهر شیروان را نیز آغاز کرده ایم که برای اجرای این پروژه یک میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار هزینه خواهد شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی افزود: درصدد هستیم تا این پروژه در مدت هشت ماه اجرایی و تکمیل شود.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۹۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پست برق ۱۶۰ مگاولتی قم آماده بهره‌برداری است

یوسف صادقی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده و هم‌زمان با سفر رئیس جمهور به استان، طرح توسعه ظرفیت بخش ۲۳۰ کیلوولت پست نیروگاه قم به میزان ۱۶۰ مگاولت آمپر در نیروگاه سیکل ترکیبی قم به بهره‌برداری خواهد رسید.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم تصریح کرد: این طرح با هدف تامین برق مستمر و پایدار برای صنایع استان و مردم شریف قم به بهره‌برداری می‌رسد.

نیروگاه سیکل ترکیبی قم با چهار واحد گازی و ۲ واحد بخاری هر یک با قدرت ۱۰۰ مگاوات و مجموع توان تولید ۷۱۴ مگاوات، با ۶ خط ۲۳۰ کیلو ولت، در کیلومتر ۱۵ جاده قم ـ اراک به شبکه سراسری برق متصل است. این نیروگاه در سال ۱۳۷۲ به بهره برداری رسیده‌است.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم در بخش دیگری از سخنان خود همراهی خانواده و صنعتگران را شرط عبور از پیک مصرف بار در فصل گرم سال یاد کرد و گفت: با پیش‌بینی‌های انجام شده در سطح کلان، امید می‌رود در تابستان امسال شاهد خاموشی برق در بخش خانگی نباشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم، نصب کنتور هوشمند و جلوگیری از برداشت بی‌رویه از چاه‌های آب و به‌تبع آن مصرف خارج از قاعده برق را از برنامه‌های جاری این شرکت در تابستان سال جاری یاد کرد.

گفتنی است طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده آیت‌الله رییسی، رییس جمهور روز بیستم اردیبهشت‌ماه جاری در قالب دومین سفر استانی خود به قم سفر خواهد کرد.

در سطح استان قم ۶۲۰ هزار مشترک برق وجود دارد که از این بین ۵۰۰ هزار مشترک در بخش خانگی است که ۸۰ درصد مجموع مشترکان را شامل می‌شود. هفت هزار مشترک بخش صنعت و کشاورزی نیز به ترتیب حدود ۳۰ و ۱۵ درصد از ظرفیت برق این استان را مصرف می‌کنند. ۱۵ درصد برق قم نیز در سایر مصارف مصرف می‌شود.

قم چهارهزار کیلومتر شبکه فشارضعیف و چهارهزار کیلومتر نیز شبکه فشار متوسط اجرا شده است، همچنین یک‌هزار ترانس زمینی به همراه ۹ هزار ترانس هوایی برق نیز در سطح استان قم با پیک‌بار حدود هزار و ۲۰۰ مگاوات نصب گردیده‌است.

۱۳ درصد برق قم در بخش کشاورزی، ۲۸.۴ درصد در بخش صنعت، ۳۶.۵۵ درصد در بخش خانگی، ۱۰.۴ درصد در بخش عمومی، ۹.۷۸ درصد سایر مصارف و ۱.۸۳ در بخش روشنایی معابر مصرف می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • توفانی با سرعت ۱۱۰ کیلومتر سبزوار را درنوردید
  • ارائه خدمات الکترونیک « ۷ در ۲۴ » به شهروندان اصفهان + فیلم
  • اجرای بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط چهار مترو مشهد
  • عبور موفق از پیک تابستان نیازمند همراهی مردم/ جایزه ۶۰۰ دستگاه خودرو ویژه مشترکین کم مصرف
  • عبور موفق از پیک تابستان امسال نیازمند همراهی مردم کردستان
  • ریزش ۷۹ درصدی تورم تولید/کاهش تورم مصرف‌کننده ادامه دارد؟
  • وعده اتمام خاموشی‌ها در تابستان جاری/ کاهش مصرف خانگی دیگر استان‌ها، راه‌حل توسعه برق در استان‌های دیگر است؟
  • کاهش ۲۸ درصدی مصرف انرژی با بهینه‌سازی موتورخانه‌ها
  • پست برق ۱۶۰ مگاولتی قم آماده بهره‌برداری است
  • ۲۰۷ مولد خود تامین در استان قزوین در مدار قرار می گیرد