Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-07@13:55:58 GMT

مغز افراد خودشیفته چگونه کار می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۹۹۶۵۰

مغز افراد خودشیفته چگونه کار می‌کند؟

شناسایی افراد خودشیفته کار سختی نیست اما این حس خودخواهی و خودبرتربینی از کجا نشات می‌گیرد؟

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از ScienceAlert، می‌توانید افراد خودشیفته را از طرز برخوردشان، شیوه تربیت‌شان یا محل زندگی‌شان تشخیص دهید. تا به حال به این فکر کرده‌اید که این حجم از خودشیفتگی و خودبرتربینی از کجا می‌آید؟

نتایج تحقیقات جدید روانشناسان آلمانی نشان می‌دهد پاسخ به این سوال به این آسانی‌ها نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از باورهای معمول درباره افراد خودشیفته این است که ظاهر خودخواه آنها، به طور ناخودآگاه احساس از خود بیزاری و ناامیدی را پنهان می‌کند. این پدیده معمولا «ماسک» نامیده می‌شود که نوعی خودشیفتگی محسوب می‌شود.

در سال 2007، کیث کمپل، روانشناس دانشگاه جورجیا، کشف کرد که افراد خودشیفته درواقع احساس اعتماد به نفس مثبت از خود نشان می‌دهند که این امر نشان می‌دهد همه آنها از عمق وجودشان شیفته خود نیستند.

این احساس خوب صد درصد باطنی و مطلوب نیست. این احساس از احساسات شخصی، بهره هوشی و موقعیت اجتماعی آنها نشات می‌گیرد.

کمپل در این باره می‌گوید: «به طور خلاصه تشخیص خودشیفتگی از احساس اعتماد به نفس مثبت کار دشواری است».

اما نتایج تحقیقات جدید دانشگاه پست‌دام داده‌های مطالعات کمپل را رد می‌کند. محققان یک سری تست اعتماد به‌ نفس از داوطلبان گرفتند که نتایج آنها نشان می‌دهد خودشیفتگی ارتباطی با مفاهیم مثبت مانند هوش، موقعیت و توانایی پیشروی ندارد.

انتهای پیام/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۹۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

به گزارش قدس آنلاین، مجمع عمومی سازمان ملل متحد صبح روز جمعه آینده (۲۱ اردیبهشت‌ماه) بررسی پیش‌نویس قطعنامه جدیدی مبنی‌بر درخواست به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل و هم‌ردیف و همانند سایر کشورهای جهان را آغاز خواهد کرد.

بر اساس نوشته روزنامه القدس العربی، این تلاش مجدد بر اعمال فشار به شورای امنیت برای بررسی مجدد مسأله به رسمیت شناختن فلسطین انجام می‌شود؛ پیش از این، پیش‌نویس قطعنامه الجزایر در ۱۸ آوریل گذشته توسط آمریکا وتو شد، درحالی‌که ۱۲ کشور به این قطعنامه رأی مثبت و سوئیس و انگلیس به آن رأی ممتنع دادند.

پیش‌نویس قطعنامه فردا دوشنبه (۱۷ اردیبهشت) برای مشورت در مورد متن به همه کشورهای عضو توزیع خواهد شد.

طبق گفته یک منبع دیپلماتیک فلسطینی در سازمان ملل، رأی‌گیری این پیش‌نویس ساعت ۱۰:۰۰ صبح روز جمعه به وقت نیویورک انجام خواهد شد.

این منبع همچنین گفت هدف از این اقدام بالا بردن درصد نمایندگی فلسطین در سازمان ملل از یک سو و از سوی دیگر اعمال فشار بیشتر بر آمریکاست که در مقابل خواست و اراده اکثریت قاطع مردم کشورهای جهان که در مجمع عمومی سازمان ملل نمایندگی دارند، ایستاده است.

این منبع همچنین اعلام کرد: ما پیش‌بینی می‌کنیم که پیش‌نویس قطعنامه رأی مثبت بیاورد مگر اینکه کمتر از ۱۴۳ کشور به آن رأی دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • قطر پاسخ حماس به طرح پیشنهادی آتش بس را مثبت ارزیابی کرد
  • اگر دستتان سوزن سوزن می‌شود به این بیماری‌ها دچار شده‌اید
  • ماموگرافی برای غربالگری سرطان از ۴۰ سالگی
  • سیگار کشیدن چگونه به قلب آسیب وارد می‌کند؟
  • ۱۰ ماده غذایی که به شما در سفر به سوی کاهش وزن کمک می‌کنند
  • چرا ناخواسته وزن اضافه می‌کنیم؟/ ۸ دلیل افزایش وزن غیرارادی
  • فال شمع روزانه برای متولدین ماه‌های مختلف امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • آیا عمل بینی واقعا به افزایش اعتماد به نفس کمک می‌کند؟
  • مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد
  • چرا فنلاند شادترین کشور دنیاست؟