Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@23:52:05 GMT

تحريم ها عليه ايران کارساز نيست

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۹۹۶۹۶

تحريم ها عليه ايران کارساز نيست

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - معاون اول رييس جمهوري گفت: با توجه به انسجام و وحدت به وجود آمده ميان ارکان مختلف نظام و همدلي مردم و مسئولان مي توانيم به دشمن ثابت کنيم که تحريم ها عليه ملت و کشور بزرگ ايران کارساز نيست.

به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع رساني معاون اول رييس جمهوري، جلسه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ظهر امروز (دوشنبه) به رياست معاون اول رييس جمهوري برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«اسحاق جهانگيري» در اين جلسه با يادآوري ديدار روز گذشته هيات دولت با رهبر معظم انقلاب و قدرداني از حمايت هاي ايشان از دولت براي عبور از مشکلات پيش رو، اظهار داشت: معتقدم با توجه به انسجام و وحدت بوجود آمده ميان ارکان مختلف نظام و همدلي مردم و مسئولان مي توانيم به دشمن ثابت کنيم که تحريم ها عليه ملت و کشور بزرگ ايران کارساز نيست.
وي به تاکيد رهبر معظم انقلاب مبني بر ضرورت تدوين نقشه راه اقتصادي در شرايط پيش رو و ضرورت حفظ ثبات اقتصادي در کشور اشاره و تصريح کرد: با تدبير حکيمانه ايشان جلسات شوراي عالي اقتصادي سران قوا به صورت مستمر برگزار مي شود و انسجام خوبي در داخل کشور شکل گرفته است که اميدواريم با تلاش و جديت همه بخش ها بتوانيم شرايط پيش رو را به خوبي پشت سر بگذاريم.
معاون اول رييس جمهوري همچنين با يادآوري تاکيد حضرت آيت الله خامنه اي در جلسه روز گذشته مبني بر فعاليت همزمان دو ستاد اقتصادي براي مديريت شرايط پيش رو تصريح کرد: بر اساس رهنمود رهبر معظم انقلاب اسلامي وظيفه ستاد مقابله با تحريم، مقابله با برنامه ريزي هاي اتاق جنگي است که در آمريکا عليه اقتصاد کشور راه اندازي شده و تکليف ستاد دوم که ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي است تلاش براي برطرف کردن مسائل مرتبط با اقتصاد کشور است.
جهانگيري با تاکيد بر اهميت اطلاع رساني صحيح و به موقع به جامعه درخصوص تحريم ها و پيامدهاي آن خاطرنشان کرد: تشکيل ستاد اطلاع رساني براي شرايط تحريم موضوع مهمي است تا در مقابل جنگ رواني که دشمنان مي خواهند به راه بياندازند، مردم را از حقايق و واقعيت ها آگاه نمايد و جنگ رواني دشمنان را خنثي کند.
وي با يادآوري جايگاه و ظرفيت بخش خصوصي در اقتصاد کشور از اتاق بازرگاني و بخش خصوصي خواست تا در شرايط فعلي کشور، همانند دوران دفاع مقدس‌ به دولت در جنگ اقتصادي و عبور از تحريم هاي پيش رو کمک کنند.
معاون اول رييس جمهوري با بيان اين که برنامه هاي دولت در حمايت از بخش خصوصي تغيير نکرده است؛‌ از رييس اتاق بازرگاني خواست تا با توجه به سياست هاي کلان نظام، جلساتي را با فعالان بخش خصوصي و بنگاه هاي اقتصادي برگزار کرده و به دنبال راهکارهايي براي کمک به دولت در مقطع فعلي باشند.
رييس ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ادامه داد: طبيعي است که در شرايط فعلي سياست هاي دولت متناسب با وضعيت پيش رو تغيير مي کند و دولت انتظار دارد بخش خصوصي با درک شرايط فعلي کشور که از آن به عنوان جنگ اقتصادي تعبير مي شود، همراهي لازم را انجام دهد.
جهانگيري خاطرنشان کرد: قطعا با برنامه ريزي هاي انجام شده توسط دولت و با استفاده از ظرفيت بخش خصوصي مي توانيم بسياري از نيازهاي حياتي کشور در مقطع فعلي را تامين کنيم و دولت در اين زمينه دست ياري به سوي بخش خصوصي واقعي و دلسوز دراز مي کند.
وي به دغدغه هاي رهبر معظم انقلاب در خصوص اجراي همه بندهاي سياست هاي کلي اقتصاد مقاومتي اشاره کرد و اظهار داشت: دولت از ابتدا تلاش کرد تا همه بندهاي اقتصاد مقاومتي در هدف گذاري ها ظهور و بروز داشته باشد و بر اين اساس برنامه و راهکار هاي لازم را تدوين کرده است.
وي در عين حال از دبيرخانه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي خواست تا با تشکيل کارگروهي موضوع اجراي همه بندهاي سياست هاي کلي اقتصاد مقاومتي را مورد بررسي قرار دهند و چنانچه بندهايي از سياست ها مورد توجه کافي قرار نگرفته دلايل آن مشخص شود و راهکارهاي اجراي کامل اين سياست ها را ارائه کنند.
معاون اول رييس جمهوري با تاکيد بر اين که دستگاه هاي اجرايي بايد اداره کشور در شرايط تحريم را دستور کار نخست خود قرار دهند، گفت: دستگاه ها بايد ساير موضوعات که در اولويت قرار ندارند را کنار گذاشته و با جديت بر اين موضوع تمرکز کنند که در شرايط تحريم چگونه بايد کشور را اداره کنيم به نحوي که کمترين آسيب به مردم و اقتصاد کشور وارد شود.
جهانگيري با بيان اين که ما به توانمندي مديران کشور براي عبور از شرايط پيش رو اطمينان داريم،‌ خاطر نشان کرد: وزيران و روساي دستگاه هاي اجرايي بايد خود را فرمانده حوزه مسئوليتي خود بدانند و با اختيار کامل تصميمات لازم را براي پيشبرد امور در مقطع فعلي اتخاذ کنند.
وي با تاکيد بر اين که محدوديتي در تفويض اختيار به وزيران و روساي دستگاه هاي اجرايي وجود ندارد، افزود: اداره کشور و برنامه هاي دستگاه هاي اجرايي نبايد به خاطر عدم اختيار کافي وزرا معطل شود از اين رو وزرا اختياراتي که براي تصميم گيري لازم دارند به دولت اعلام کنند تا دولت اين اختيارات را به آنها تفويض کند البته تنها شرطي که در اين زمينه وجود دارد، اين است که بايد مراقبت کافي صورت گيرد تا در اين زمينه سوء استفاده رخ ندهد و فسادي شکل نگيرد.
معاون اول رييس جمهوري با بيان اين که بايد مردم را صادقانه در جريان واقعيت ها قرار دهيم و محدوديت هاي پيش رو را به اطلاع جامعه برسانيم، اظهارداشت: طبقات متوسط و ضعيف جامعه در شرايط تحريم تحت فشار جدي قرار مي گيرند و بايد به آنها به طور ويژه توجه کنيم تا زندگي و معيشت آنها دچار آسيب نشود.
جهانگيري از سازمان برنامه و بودجه کشور و ديگر دستگاه هاي مهم اقتصادي خواست با کار و تلاش شبانه روزي هر چه سريع تر نقشه راه اقتصادي براي عبور از شرايط پيش رو تدوين کنند.
وي همچنين گفت: همانگونه که در دوران دفاع مقدس رزمندگان به صورت شبانه روزي از کشور در مقابل دشمن دفاع مي کردند، انتظار داريم امروز مديران اقتصادي کشور در دفاتر خود با کار و تلاش شبانه روزي راه را بر دشمنان ببندند و توطئه هاي آنها را خنثي کنند.
معاون اول رييس جمهوري به گزارش ارائه شده در جلسه در خصوص بسته پيشنهادي مقابله با تحريم هاي حمل و نقل دريايي اشاره و اين گزارش را مفيد توصيف کرد.
جهانگيري، کشتيراني و حمل و نقل دريايي را يکي از بخش هاي پراهميت در اقتصاد و تجارت کشور دانست و از وزير راه و شهرسازي خواست ضمن تمرکز ويژه بر حوزه حمل و نقل دريايي گزارش هفتگي وضعيت حمل و نقل را به دولت ارائه دهد تا دولت بصورت لحظه اي در جريان مسائل باشد تا بتواند راهکارهاي لازم را به سرعت تدوين کند.
در اين جلسه وزير راه و شهرسازي نيز با بيان اين که مذاکرات و بررسي هاي لازم با بانک مرکزي و سازمان برنامه و بودجه براي تدوين راهکارهايي جهت بي اثر کردن تحريم ها در حوزه حمل و نقل دريايي در دستور کار اين وزارتخانه قرار دارد، ‌گفت: به صورت مجدانه در تلاش هستيم تا تصميمات لازم را براي جلوگيري از توقف فعاليت حمل و نقل دريايي اتخاذ کرده و تحريم ها را بي اثر کنيم.
در اين نشست که وزيران امور اقتصادي و دارايي، جهاد کشاورزي، نفت، صنعت، معدن و تجارت، نيرو، رييس سازمان برنامه و بودجه، معاون علمي و فناوري رييس جمهوري، معاون رييس جمهوري در امور زنان و خانواده، رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، رييس سازمان امور اداري و استخدامي کشور، رييس کل بانک مرکزي و رييس اتاق بازرگاني ايران نيز حضور داشتند، نماينده وزارت راه و شهرسازي گزارشي از بسته پيشنهادي مقابله با تحريم هاي حمل و نقل دريايي ارائه کرد و ضمن برشمردن چالش هاي احتمالي براي حمل و نقل دريايي کشور در شرايط تحريم‌ به تشريح راهکارها و الزامات مقابله با چالش هاي پيش رو پرداخت.
بر اين اساس تنوع بخشي به جريان حمل و نقل کالا و صادرات و واردات کشور و نيز توسعه و تکميل زيرساخت هاي ريلي و جاده اي در بندر چابهار به عنوان راهکارهايي براي توسعه جريان تجاري کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و تصميمات لازم اتخاذ شد.
سيام**1751**1336
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۹۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی دولت: پس از بارش‌های اخیر بخشی از حقابه هیرمند آزادسازی شد / معیشت مردم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود

بهادری جهرمی گفت: این دولت در طول دوره گذشته تعامل خوبی با مجلس یازدهم داشت، همین مسیر تعاملی دولت با مجلس دوازدهم نیز ادامه خواهد یافت.

 به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه طی سخنانی ضمن گرامیداشت شکست تاریخی حمله نظامی آمریکا به طبس و قدردانی از مردم سمنان برای استقبال پرشور از رییس‌جمهور و هیات دولت در سفر استانی اخیر اعضای کابینه، بیان کرد: اعضای دولت به صورت شبانه‌روزی برای حل مشکلات و توسعه کشور می‌کوشند.

وی افزود: رییس‌جمهور هم‌اکنون در سفر به پاکستان هستند و سعی می‌شود برای تحقق شعار سال از تمامی ظرفیت‌های داخلی و خارجی استفاده شود. ایشان فردا به سریلانکا خواهند رفت و توافقات دوجانبه وجود خواهد داشت و یک پروژه افتتاح خواهد شد.

سخنگوی دولت اظهار داشت: هم‌چنین هفته گذشته سومین جلسه معاون اول رئیس جمهور با فعالان بخش خصوصی برگزار شد و این جلسات با توجه به شعار سال و لزوم دخیل کردن مردم و بخش خصوصی در اقتصاد برگزار و دنبال می‌شود.

بهادری‌جهرمی در پاسخ به سوالی پیرامون سفر فردای رییس‌جمهور به سریلانکا گفت: سفر رییس‌جمهور به پاکستان و سریلانکا با محوریت توسعه روابط است و با توجه به اقدامات تروریستی و اقدامات خرابکارانه در منطقه، توسعه و تقویت همکاری‌های دو کشور نیز دنبال می‌شود و در زمینه تبادلات اقتصادی اهمیت دارد. حجم تجارت خارجی دو کشور افزایش یافته و صادرات ما به پاکستان هم افزایش داشته است. پاکستان در سال گذشته ششمین مقصد صادراتی برای ما بوده و میزان صادرات از ۱.۵ میلیارد دلار به بیش از ۲ میلیارد دلار رسیده است. در این سفر هدف‌گذاری شده که حجم تجاری تبادلات به ۱۰ میلیارد دلار برسد.

وی اضافه کرد: در سفر رییس‌جمهور به کشور سریلانکا، یک پروژه و طرح انتقال آب، سدسازی و نیروگاه با حجم گسترده و توان فنی گسترده توسط نخبگان ایرانی اجرا شده که فردا با حضور رییس‌جمهور افتتاح خواهد شد. ارزش این پروژه حدود ۵۰۰ میلیون دلار بوده که توسط دولت سریلانکا تامین شده و کار اجرا توسط نخبگان ایرانی انجام شده است.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند/ هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند
  • ‌اقتصاد کشور را نباید دولتی مدیریت کرد
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • رییس اتاق اصفهان خواستار توجه به مَضرات اقتصادی تعطیلی پنجشنبه‌ها شد
  • تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن
  • اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • سخنگوی دولت: پس از بارش‌های اخیر بخشی از حقابه هیرمند آزادسازی شد / معیشت مردم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود
  • بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند