Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهان > روسیه‌ و قفقاز - همشهری آنلاین:
رئیس جمهور روسیه اعلام کرد: در طول برگزاری جام جهانی ۲۰۱۸، حدود ۲۵ میلیون حمله هکری به تاسیسات روسیه دفع شده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، ولادیمیر پوتین پیش از ترک مسکو برای دیدار با ترامپ در هلسینکی فنلاند، در جمع کارکنان مرکز همکاری های بین المللی تامین امنیت جام جهانی اظهار داشت: 126 نفر از 55 سازمان اطلاعاتی در تامین امنیت جام جهانی مشارکت داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئيس جمهور روسيه خطاب به آنها خاطرنشان کرد: شما در چارچوب این مرکز، ماموریت ویژه خود را به خوبی انجام دادید و من به نمایندگی از ملت روسیه از شما تشکر می کنم.

جام جهانی 2018 روسیه از 24 خرداد ماه گذشته در 11 شهر و 12 ورزشگاه روسیه آغاز شد و دیروز یکشنبه با پیروزی فرانسه مقابل کرواسی پایان یافت.

تیم ملی فوتبال ایران در گروه بی این رقابت ها با مراکش، پرتغال و اسپانیا هم گروه بود که با پیروزی برابر مراکش، شکست مقابل اسپانیا و تساوی مقابل پرتغال با کسب چهار امتیاز به کار خود در این رقابت ها پایان داد.

 

در همین زمینه: عکس روز: هورای مکرون عکس روز: یادگاری آخر جام جهانی فرانسه برای دومین بار قهرمان جام جهانی شد | خروس‌ها جام را به خانه بردند دیدار پوتین و ترامپ در میانه اختلافات گسترده آمریکا و روسیه باور اکثریت مردم آلمان | ترامپ خطرناک‌تر از پوتین است مکرون با پوتین دیدار می‌کند

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۹۹۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا پوتین به صحنه حمله تروریستی مسکو نرفت؟

به گزارش همشهری آنلاین از خبرگزاری تاس،‌ دیمیتری پسکوف روز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ در این باره گفت:‌ ما از پاول دورُف بنیانگذار تلگرام انتظار داریم که توجه بیشتری به این واقعیت داشته باشد که تلگرام به عنوان یک منبع منحصر به فرد و خارق العاده از نقطه نظر فناوری که در واقع در برابر چشمان نسل ما رشد کرده، به طور فزاینده ای به ابزاری در دست تروریست‌ها تبدیل شده است و آنها از آن برای اهداف تروریستی استفاده می‌کنند.
سخنگوی کرملین در عین حال گفت: در حال حاضر، برنامه ای برای مسدود کردن تلگرام در فدراسیون روسیه وجود ندارد.
این اظهارات پس از آن اعلام شد که یک منبع آگاه در روسیه اعلام کرد: عاملان حمله تروریستی به تالار کنسرت کروکوس منطقه مسکو از طریق یک کانال تلگرامی شاخه افغانستان داعش که برای مخاطبان در تاجیکستان فعالیت می‌کند، جذب شدند.

گزارش نیویورک تایمز درباره خودداری آمریکا از ارائه اطلاعات کامل عملیات تروریستی
گزارش روزنامه نیویورک‌ تایمز مبنی بر اینکه سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا از ترس افشای منابع خود، همه اطلاعات درباره تهدید حمله تروریستی به تالار کروکوس را در اختیار روسیه قرار ندادند، موضوع پرسش دیگری از سخنگوی کرملین بود.
پسکوف در این باره گفت: باید به این اطلاعات با احتیاط زیادی برخورد کرد.

تحقیقات درباره حادثه کروکوس زمان بر است
در ادامه این نشست، سخنگوی کرملین گفت: نهادهای تحقیق و سرویس های ویژه در حال کار بر روی ابعاد حمله تروریستی در کروکوس هستند که برای نتیجه گیری‌های مستدل، زمان نیاز است.
وی افزود: فعالیت نهادهای تحقیقاتی و سرویس‌های ویژه روسیه درباره این پرونده ادامه دارد و از جمله درباره پنجره (کریدور) در مرز اوکراین که تروریست‌ها قصد عبور از آن را داشتند و در این بخش از مرز، مشکلاتی وجود دارد.
پسکوف ادامه داد: باید به این واقعیت توجه کرد که تاکنون زمان بسیار اندکی از وقوع حادثه گذشته است و نیاز به زمان بیشتری است تا نتیجه‌گیری‌های مستدل درباره ابعاد این حادثه به دست آید.

چرا پوتین به صحنه فاجعه نیامد؟
از سخنگوی کرملین سؤال شد که چرا ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه برای رسیدگی به حمله تروریستی کروکوس در محل حادثه حاضر نشد.
پسکوف در پاسخ گفت: همه اقدامات برای نجات مردم و کمک رسانی از همان دقایق اولیه پس از حمله تروریستی در تالار شهر کروکوس انجام شد و تمام بخش‌های مرتبط با مدیریت فرماندار مسکو همه اقدامات لازم را برای اطمینان از نجات مردم، ارائه خدمات پزشکی به آسیب‌دیدگان و خاموش کردن آتش انجام دادند.
وی ادامه داد: در این شرایط، انجام برخی بازدیدها کاملاً غیرعملی است، چرا که با کار ستادی که در محل سازماندهی شده بود، تداخل می‌کرد؛ از این رو، پوتین به صحنه فاجعه نیامد تا در کار ستاد خلل ایجاد نشود.

آیا پوتین با خانواده قربانیان حادثه تروریستی دیدار می‌کند؟
سخنگوی کرملین در پاسخ به این سوال که آیا پوتین قصد دارد با خانواده‌های کشته شدگان و مجروحان حادثه تروریستی کروکوس دیدار کند یا خیر، گفت: در صورت نیاز به برگزاری این نشست، مراتب را به اطلاع رسانه‌ها خواهیم رساند.
وی خاطرنشان کرد: مجروحان و خانواده‌های جانباختگان حمله تروریستی در تالار شهر کروکوس همه کمک‌های در نظرگرفته شده را دریافت می‌کنند، در این باره فعالیت منسجمی از طرف بخش‌های خدماتی و متخصصان سازماندهی شده است که همه این فعالیت‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شد و ادامه خواهد یافت.

تیراندازی تروریست‌ها و اقدام آنها به پرتاب بمب های آتش زا قبل از اجرای کنسرت در تالار شهر کروکوس در شهر کراسنوگورسک در نزدیکی مسکو شامگاه جمعه سوم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ به جان باختن ۱۴۳ نفر و مجروح شدن ۱۸۲ نفر (بنا بر آمار وزارت شرایط اضطراری روسیه) منجر شد.
شاهدان عینی در زمان وقوع حمله تروریستی به تالار شهر کروکوس از حضور چهار تروریست سخن گفتند که بعدا گفته شد آنها مواد قابل اشتعال برای آتش زدن سالن نیز همراه داشتند. این آتش‌سوزی منجر به فروریختن بخش‌هایی از این تالار شد.
به گفته رئیس کمیته تحقیقات روسیه، تروریست ها ساعت ۱۹.۵۸ جمعه سوم فروردین (به وقت مسکو) (۲۰:۲۸ به وقت تهران) به تالار شهر کروکوس رسیدند و ساعت ۲۰.۱۱ ساختمان را ترک کردند.
عملیات آواربرداری و جستجوی قربانیان این حادثه از زیر آوار سه شنبه هفتم فروردین ماه خاتمه یافت.
بنا بر اعلام سرویس امنیت فدرال روسیه، تاکنون ۱۱ نفر از جمله چهار عامل تروریستی که به این تالار حمله کردند، بازداشت شده‌اند. در این میان، خودروی حامل تروریست‌ها در حالی که در حال فرار به سمت مرز اوکراین بود، در بریانسک متوقف و چهار تروریست بازداشت شدند.
با وجود آنکه رسانه‌ها و مقامات غربی، از گروه تروریستی داعش به عنوان عامل این حمله تروریستی یاد کرده و اوکراین را از دخالت در این عملیات تبرئه کرده‌اند، مقام‌های مسکو ضمن تعجب از سرعت عمل غرب در شناسایی عوامل تروریستی بر تکمیل تحقیقات خود در این زمینه تأکید کرده‌اند.
با این حال، نیکولای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه هفتم فروردین ۱۴۰۳ در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره اینکه آیا اوکراین یا گروه تروریستی داعش پشت این حمله تروریستی بوده است پاسخ داد: البته، اوکراین.
الکساندر بورتنیکوف رئیس سازمان امنیت فدرال روسیه نیز در آن روز در مصاحبه‌ای گفت: ما معتقدیم که این اقدام تروریستی هم توسط اسلام گرایان تندرو و هم توسط سازمان های اطلاعاتی غربی طراحی، تدارک و اجرا شده است و سرویس های ویژه اوکراین مستقیماً به این موضوع مرتبط هستند و همکاری داشته‌اند
ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه نیز ششم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ با تأکید بر ضرورت تکمیل تحقیقات این کشور درباره این حادثه تروریستی گفته بود: جنایت وحشتناک در کروکوس، اقدامی برای ارعاب و ایجاد وحشت در جامعه روسیه است که توسط اسلام‌ گرایان افراطی انجام شد؛ این سؤالات مطرح می شود که آنها این کار را به سفارش کدام مشتری انجام دادند؟، چه کسی از این کار سود می‌برد؟ و آیا اسلام گرایان افراطی واقعاً تصمیم به حمله به روسیه گرفتند؟ همچنین باید به این سوال پاسخ داد که چرا تروریست ها پس از ارتکاب جنایت در کروکوس قصد عزیمت به اوکراین را داشتند و چه کسی در آنجا منتظر آنها بود؟
در حالی روس ها از اوکراین به عنوان عامل پشت پرده جنایت کروکوس یاد می کنند که تقابل نظامی دو کشور در بیش از دو سال گذشته همچنان ادامه دارد.

کد خبر 841051 منبع: ایرنا برچسب‌ها تروریسم در جهان خبر ویژه روسیه - ولادیمیر پوتین

دیگر خبرها

  • چرا پوتین به صحنه حمله تروریستی مسکو نرفت؟
  • ادعای بولتون: پوتین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • ادعای بولتون: پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • پوتین: جنگنده‌های اف-۱۶ را خواهیم زد
  • پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما جنگنده‌های اف-۱۶ را خواهیم زد
  • از زنان غیرنظامی اوکراینی در آموزش های متمرکز تا جلسه دادگاه دونالد ترامپ
  • از زنان غیرنظامی اوکراینی در آموزش های متمرکز تا جلسه دلدگاه دونالد ترامپ
  • حمله دوباره بایدن به پوتین
  • اگر ترامپ و قهرمانان‌اش بر جهان حکمرانی کنند...